۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۳۹۲۶۵
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

آمار بالای نزاع و درگیری به معضل جامعه تبدیل شده است

آمار بالای نزاع و درگیری به معضل جامعه تبدیل شده است
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: متاسفانه اکنون در جامعه آمار قتل و جنایات خیابانی و... دیده می شود که این ناهنجاری ها تبدیل به معضلی برای اجتماع ما شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه مردم اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه التزام به دین سبب امنیت اجتماعی و جانی جامعه می شود، اظهار داشت: شریعت مقدس اسلام با قوانین خاص خود جامعه را بسوی تعالی و ارتقای انسانی از جهت اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و خانوادگی و فردی سوق می دهد، اگر نگاهی به کتب فقه اسلامی و سر فصل های آن بندازیم مواردی از این قبیل را مشاهده خواهیم کرد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: احکام حدود و قصاص، بحث جنایات، ارث، احکام اخانواده و ازدواج، معاملات اطعمه و اشربه و لباس و خیلی مسائل دیگر که در کتب غنی فقه اسلامی در کل مذاهب موجود است و حکم کلی آن بازدارنگی جامعه اسلامی از بدی هاست و امر به نیکی ها که این در طول ۱۴قرن اسلام محرز بوده است و جوامع اسلامی سالمترین جوامع بشری بوده اند در حدی که اگر در منطقه که قتلی رخ می دهد با کمال تعجب از آن بحث می شود.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه باید این التزام به دین و شریعت در میان ما کماکان موجود باشد، افزود: خداوند متعال در آیه 33 از سوره مباره «اسرا» می فرماید: و لا تقتلوا النفس التی حرم الله الا بالحق ومن قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا فلا یسرف فی القتل انه کان منصورا، و همچنین در آیه 92 سوره نساء می فرماید: و ماکان لمومن ان یقتل مومنا الا خطا؛ تصور نمی شود که در جامعه ایمانی قتلی رخ دهد!

وی تصریح کرد: بدون شک قتل عمد و یا غیر حق، از بزرگترین گناهان است و انجام دهنده آن که کارش را حلال بداند (قتل)کافر شده و مستحق عذاب ابدی دوزخ است.

ماموستا مرادی ادامه داد: کسی که قتل غیرعمد و حلال نداند حکم به فسق او می شود نه کفر او و امرش به خدا موکول می شود اگر مشیت بر عذاب بود عذاب می دهد والا می بخشد و باید توبه ای نصوح کند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: اکنون در جامعه متاسفانه آمار قتل و جنایات خیابانی و قمه کشی و نقص عضو و بهم زدن نظم عمومی و امنیت مردم دیده می شود که معضلی برای اجتماع ما شده است که این قضایا را باید دولت و ملت با هماهنگی حل کنند و جامعه شاهد آرامش و امنیت کامل باشد.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از ۱۶مردادماه جاری پیش انتخابات برای کاندید شدن مجلس شروع می شود لذا از نخبگان فرهیختگان دعوت می شود برای ثبت نام اقدام کنند./1400/

ارسال نظرات