۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۳۹۴۱۳
صدور انقلاب ۷:

موج عظیم انقلاب در کشور‌های جهان

موج عظیم انقلاب در کشور‌های جهان
بدون شک بزرگتری حادثه عصر حاضر، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رحمه الله علیه بود که تمام نقشه های استعمارگران را که در طول دویست سال برای ایران کشیده بودند پنبه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، قرن نوزدهم میلادی، قرن مبارزه با دین و تحقیر دینداری بود و استعمار با انسان گرایی و خرد گرایی خواست که خود را از دین بی نیاز کند و کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و کشورهای عقب افتاده دنیا را زیر چکمه له کند.

استعمارگران اروپایی، مبارزه با اسلام به عنوان اندیشه مانع از رسیدن به خواسته های خود را سرلوحه کارها قرار دادند و از نیمه قرن بیستم به بعد نقشه بلند مدت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی را برای محو اسلام کشیدند.

موج عظیم انقلاب در کشور‌های اسلامی و غیراسلامی

بدون شک بزرگتری حادثه عصر حاضر، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رحمه الله علیه بود که تمام نقشه های استعمارگران را که در طول دویست سال برای ایران کشیده بودند پنبه کرد و آنهایی که گفتند روزگار دین به سر آمده است، دیدند که دین یک ملت را بیدار و دژ استوار استکبار را با خاک یکسان کرد.

این انقلاب موج عظیمی در کشور های اسلامی بلکه در کشورهای غیر اسلامی بوجود آورد و نشان داد که روزگار دین به سر نیامده است و دین قوی ترین عامل برای حرکت انسان هاست و باعث شد آن کسانی که از مسلمان بودن احساس خجالت و سرافکندگی می کردند، سرافراز و سربلند شوند.

اسلام مسلمانی را از ضعف و ستم پذیری به اقتدار و ظلم ستیزی تبدیل کرد، انقلاب اسلامی موفق بوده است هرچند که به همه اهداف نرسیده است ولی به سمت اینکه همه شئون جامعه اسلامی اداره شود حرکت کرده است البته تا جایی باید برسیم فاصله زیاد است.

هیچ یک از تدابیری که دشمن برای از بین رفتن انقلاب اسلامی اندیشیده بود به نتیجه نرسید و بدون شک اقتدار جمهوری اسلامی بیش از قدرت دشمن است، شواهد و تجربه ثابت کرده است که بقاء انقلاب اسلام تضمن شده است، قرآن می فرماید« ان کید الشیطان کان ضعیفا»، نیرگ و دشمنی شیاطین ضعیف تر از آن است که اسلام و انقلاب اسلام را از بین ببرد.

امروز در هر کجای دنیا اسلام که قدم بگذارید، به جز افرادی که از چهارچوب وجود جسمانی به طرف دیگر نگاه نمی کنند، همه انسان های که در آنها آرزوهای متعالی وجود دارد برای انقلاب اسلامی و ملت ایران احترام قائل هستند و با نگاه تحسین آمیز به ملت و مردم ایران نگاه می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی می فرمایند: صلابت اسلامی و پایداری ملت ایران و فریادهای تندرآسای بت شکن قرن و فضل و نصرت الهی که آن عبد صالح و یارانش را همواره شامل بود، باعث شد که صدور اندیشه اسلامی، از همان راههای که برای جلوگیری از صدور انقلاب یا ضربه زدن به آن فراهم کرده بودند، تحقق یابد و مظلومیت ملت ایران و تحمل شدائد، موجب اثبات حقانیت این ملت بزرگ و گسترش دامنه انقلاب در برخی کشورها شود و به مسلمانان جهان عزم راسخ تر و هویت اسلامی بیشتری ببخشد.[1]

انقلاب اسلامی علی رغم میل و خواست کشورهای استعمارگر به عنوان یک الگو برای جهان معرفی شده و اقبال مردم مستضعف و ستم دیده  از این انقلاب خواب را از چشم ظالمین و مستکبرین جهان ربوده است و نهال نازک انقلاب اسلامی روزی به وجود آمد روز به روز تنومند و استوارتر خواهد شد.

 

..............................

[1] بیانات رهبر معظم انقلاب ۱۳۶۸/۴/۱۴

ارسال نظرات