۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۷۴۰۲۸۳
با حضور ریيس پژوهشگاه قوه قضائيه صروت گرفت؛

افتتاح نخستین پژوهشکده مشترک دستگاه قضایی و حوزه و دانشگاه در اصفهان

افتتاح نخستین پژوهشکده مشترک دستگاه قضایی و حوزه و دانشگاه در اصفهان
اصفهان ـ حجت الاسلام هادی گفت: عليرغم اينكه مسائل قضايي در سطح ملي در این پژوهشکده بررسي می شود، اما اولويت فعاليت‌ها بر اساس نياز‌های دستگاه قضايي استان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام‌ مهدی هادی ریيس پژوهشگاه قوه قضاييه كه با سفر به اصفهان در آيين افتتاحيه پژوهشكده مشترك قوه‌قضاييه، دادگستري استان اصفهان، مركز مدیریت حوزه‌هاي علميه استان اصفهان و دانشگاه اصفهان، حضور يافت گفت: يكي از مهم‌ترين تكاليف پژوهشگاه قوه قضاييه حل مسائل مرتبط با دستگاه قضايي است و در همين راستا اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌هايي بين پژوهشگاه قوه قضاييه، دادگستري استان‌ها و دانشگاه‌ها شده است.

وي افزود: در استان اصفهان، به عنوان اولين استان علاوه بر پژوهشگاه قوه قضاييه، دادگستري استان و دانشگاه اصفهان، مركز مدیریت حوزه‌هاي علميه استان اصفهان نيز در اين طرح مشاركت مي‌كند.

حجت‌الاسلام‌ هادی اولويت برنامه‌هاي اين پژوهشگاه مشترك را بررسي و ارائه راهكار براي رفع نيازهاي دستگاه قضايي استان عنوان كرد و گفت: علي‌رغم اينكه مسائل قضايي در سطح ملي در اين پژوهشگاه بررسي مي‌شود اما اولويت فعاليت‌ها بر اساس نياز‌هاي دستگاه قضايي استان خواهد بود.

ریيس پژوهشگاه قوه قضاييه، از كمك به دانشگاه و دانشجويان در رابطه با توليد مقالات، رساله‌ها و پايان‌نامه‌هاي مرتبط با مسائل حقوقي و قضايي، ايجاد تعامل واقعي بين دادگستري، دانشگاه و حوزه علميه و برگزاري نشست‌هاي تخصصي و علمي و استفاده بيشتر از ظرفيت دانشجويان، و اساتيد، به عنوان اهداف ديگر اين پژوهشگاه، ياد كرد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌ اسدالله جعفري رییس كل دادگستري استان اصفهان نيز پژوهشگاه مشترك قوه‌قضاييه، دادگستري، دانشگاه اصفهان و حوزه‌هاي علميه استان را اتاق فكري مبتني بر تجربه قضات و علم اساتيد و نخبگان حوزه و دانشگاه خواند كه با هدف تحقق منويات‌ مقام معظم رهبری، اهداف سند تحول قضايي و سياست‌هاي رئيس محترم قوه قضاييه، در استان اصفهان افتتاح شده است.

ریيس دستگاه قضايي استان اصفهان در پايان استفاده از ظرفيت‌هاي مدني و تعامل با ديگر ارگان‌ها با محوريت معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان را يكي ديگر از برنامه‌هاي تحولي دادگستري استان در مسير دستيابي به اهداف سند تحول قضايي عنوان كرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات