۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۴۰۶۳
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری:

شبهات امروز دشمنان بر محوریت حضرت ولیعصر متمرکز شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری باشاره به برخی تولیدات دینی موفق در حوزه نمایشی و داستانی گفت: تولیدات نمایشی و داستانی غیر از عموم ، مردم برای خواص جامعه نیز جاذبه داشته و تاثیرگذار است.
حجت الاسلام والمسلمين ري شهري رييس دانشكده علوم حديث
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع)، در دیدار رییس و جمعی از مدیران شبکه جهانی قرآن و معارف سیما ضمن تقدیر و تشکّر از تلاش های موفّق مدیریت سیمای قرآن گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در شرایط کنونی، شبهه افکنی های خود را بر محوریت حضرت ولیعصر(عج) متمرکز کرده اند، زیرا این موضوع از اصولی ترین مبانی فکری و اعتقادی شیعه است که بسیاری از اعتقادات بنیادین نیز به آن پیوستگی دارد.

وی، افزود: بسیاری از مبانی مهم فکری و اعتقادی ما در شرایط کنونی همچون : ضرورت وجود نظام و جامعه اسلامی و فقه و ولایت فقیه بلکه ضرورت حوزه های علمیه و روحانیت ، منبعث از اعتقاد به وجود مقدس حضرت ولیعصر ارواحناله الفداه است و به همین منظور دشمنان جمهوری اسلامی حساسیت موضوع را شناخته و برای آن برنامه ریزی و فعالیت می کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری تصریح کرد: دشمنان این را دانسته اند که اگر موفق شوند به این اعتقاد راسخ در اذهان عمومی جامعه صدمه وارد کنند، تخریب سایر مبانی مهم فکری و اعتقادی جامعه آسان خواهد بود به همین جهت سعی دارند تا در تردید افکنی در اذهان جامعه خصوصا در ذهن جوانان، پایه های اعتقادی آنان را نسبت به سایر مسایل متزلزل کنند.

وی با اشاره به اینکه تدوین کتاب « موسوعه حضرت ولیعصر(عج) » در مراحل پایانی قرار دارد تصریح کرد : در این موسوعه مطالعات کاملی در حوزه مطالب موجود در خصوص وجود مقدس حضرت امام زمان (عج) صورت گرفته تا مجموعه جامع و متقنی در این خصوص برای بهره مندی اندیشمندان و پژوهشگران حوزه های دینی فراهم شود.

تولیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با مهم خواندن مسئولیت نهادهای تبلیغاتی و فرهنگی همچون صدا وسیما و سایر دستگاه های دیگر تصریح کرد: در پاسخگویی به شبهات می بایست علاوه بر دانش، خردمندی و نگرش اندیشمندانه ای وجود داشته باشد تا با در نظر گرفتن جوانب مختلف به شبهه افکنی ها پاسخ داده شود.

وی با انتقاد از برخی رویکردهای ناصحیح در حوزه های پاسخگویی به شبهات گفت: ارائه پاسخ ضعیف به یک شبهه موجب تشدید شبهه شده و به آن دامن می زند، ضمن اینکه می بایست در پاسخگویی به شبهه جایگاه فکری و فضای ذهنی مخاطب یا گروه های مختلف مخاطبان را نیز در نظر گرفت تا پاسخ به صورت علمی، مستدل و اندیشمندانه ارائه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری همچنین در این دیدار تهیه تولیدات نمایشی و داستانی با موضوع اصول اعتقادات دینی را یکی از اولویت های مهم صدا و سیما در حوزه دین شناسی برشمرد و گفت: موضوعاتی همچون، معرفت شناسی، و اصول دین، از مبنایی ترین اعتقاداتی است که همه اهداف نظام اسلامی نیز بر پایه آن استوار شده است، از این رو می سزد با بهره گیری از نویسندگان و کارگردانان قوی این موضوعات به صورت نمایش های جذاب تولید و به تصویر کشیده شود.

وی با اشاره به برخی تولیدات دینی موفق در حوزه نمایشی و داستانی گفت: تولیدات نمایشی و داستانی غیر از عموم ، مردم برای خواص جامعه نیز جاذبه داشته و تاثیرگذار است.

تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام با بیان اینکه انجام تولیدات موفق در حوزه دین نیاز به هنرمندان قوی و آشنا به مبانی دینی دارد افزود: باید هنرمند معارف دینی را احساس کرده و نسبت به آن اشراف کامل داشته باشد تا بتواند اثر موفق هنری تولید کند.

در این دیدار آقای ساری مدیر شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی نیز در گزارشی به اقدامات مختلف صورت گرفته در این شبکه پرداخت و گفت: اساس کار شبکه قرآن و معارف سیما بر کار محتوایی است و در این شبکه در حوزه های مختلف ارائه تفاسیر قرآن کریم، نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و همچنین آموزش قرآن در سطوح مختلف و تلاوت قرآن به تهیه تولیدات مختلف پرداخته شده است. 917/د102/ص
ارسال نظرات