۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۷۴۲۸۸۰
مدیر حوزه علمیه فارس مطرح کرد؛

حوزه علمیه؛ طلایه دار وحدت مذاهب اسلامی

حوزه علمیه؛ طلایه دار وحدت مذاهب اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین محمودی مدیر حوزه علمیه فارس به مناسبت هفته وحدت پیامی صادر کرد و حوزه را طلایه دار وحدت مذاهب اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه استان فارس به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت پیامی صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

در عصر جهالتی که اندیشه‌ها در ظلمت و تاریکی مطلق فرو رفته بود و تعالیم انبیا به دست غفلت سپرده شده بود ، حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) تولد یافت تا بار دیگر نسیم رحمت الهی بر بشریت بوزد و انوار الهی بر دل‌های تاریک بتابد و مسیر فلاح و رستگاری گشوده شود.

هفته وحدت، یادآوری می‌کند که باید به حبل الهی چنگ زد و از تفرقه دوری جست و چه اتحادی باشکوه‌تر و با عظمت‌تر از اینکه همه مسلمانان با مذاهب مختلف حول قرآن کریم و تعالیم پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) گرد آیند و در مسیر بالندگی و رشد و طریق الی الله همراه شوند و امت واحده اسلامی را تشکیل دهند.

دشمنان زبون اسلام که بارها از اتحاد و عظمت اسلام و مسلمین سیلی خورده‌اند ، راه غلبه بر مسلمانان را ایجاد شکاف و اختلاف در بین مذاهب اسلامی می‌دانند و مسلمانان با همه مذاهب و فرق به ویژه شیعه و سنی باید حول قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) وحدت کلمه را حفظ کنند و هوشیارانه در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کنند تا شکوه و جلال تمدن اسلامی جلوه‌گری نماید.

در این میان حوزه‌های علمیه تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب اسلام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)، نقش محوری خود برای حفظ وحدت امت اسلامی را ایفا کرده و طلایه‌دار وحدت بین مذاهب اسلامی خواهد بود و علمای شیعه و سنی با اتحاد و همدلی در صفوف محکم با حیله و کید دشمن مقابله می کنند.

فرا رسیدن میلاد سراسر نور ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ع) و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع) را بر همه مسلمین جهان به ویژه جامعه طلاب و روحانیت تبریک عرض می‌نماییم.

عبدالرضا محمودی

مدیر حوزه علمیه فارس

ارسال نظرات