۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۴۴۸۵
رییس جامعه المصطفی مشهد:

بانو طاهایی در ارتقا جایگاه زن در سطح جهانی نقش بسزایی داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه المصطفی مشهد، بانو طاهایی را پایه گذار تحصیلات نظام مند خواهران دانست و گفت: ایشان نقش بسزایی در ارتقای جایگاه زن در جایگاه جهانی داشت.
بانو فاطمه خاموشي
حجت الاسلام محمد حسین مهدوی مهر رییس جامعه المصطفی العالمیه واحد مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: بانو خاموشی طاهایی پایه گذار تحصیلات نظام مند خواهران در ایران بود و از مصادیق بارز زنانی است که با درک مقتضیات زمان و مکان به خوبی عمل کرد.

وی اظهار داشت: در روزگای که غرب با ابزار فریبنده آزادی زنان به جامعه اسلامی ما هجوم آورده و می خواست بنیادهای اعتقادی مردم را نسبت به جایگاه زن متزلزل کند ایشان نه با شعار و نه کار تبلیغاتی بلکه با یک کار زیربنایی اقدام به تربیت نیرو در جهت مقابله با این جریان کرد.

حجت الاسلام مهدوی مهر ادامه داد: بانو طاهایی با کمک همسرشان فعالیت های خود را از منزل شخصی شروع کرده و آن را ادامه دادند تا جایی که مراکز علوم اسلامی توسط ایشان نه تنها در مشهد که در ایران و سایر کشورهای نیز توسعه پیدا کرد و امروز از آسیای دور و کشورهای عربی تا آمریکا و اروپا و آفریقا شاهد هستیم که شاگردان ایشان مراکز علمی مشابهی را ایجاد کرده و به تدریس و مدیریت این مناطق مشغولند که این امر در ارتقای جایگاه زن در سطح جهانی نقش بسزایی داشته است.

رییس جامعه المصطفی العالیمه مشهد کرامت نفس، حسن خلق، بزرگواری و ادب در تعامل را از ویژگی های شخصیتی بانو خاموشی ذکر کرد و گفت: در کنار همه اینها به روز بودن و عالم به مقتضیات مکان و زمان بودن از ویژگی های برجسته ایشان است.اینکه یک خانم بتواند شرایط روز را درک و مدیریت کند مساله مهمی است.

وی با اشاره به تالیفات استاد طاهایی در زمینه های تاریخی فرهنگی قرآن و حدیث ابراز داشت: ایشان در حرکت های سیاسی و اجتماعی نیز نقش عمده ای داشت به گونه ای که نبض حرکت های سیاسی نرم و سخت دشمن را در دست داشت و با نفوذ در جامعه زنان ایران توانست جنبش آنان را در پیش از انقلاب و پس از آن در جنگ تحمیلی تسریع کند.

حجت الاسلام مهدوی مهر با بیان اینکه یکی از کارهای مستمر بانو طاهایی از دیرباز تشکیل جلسات تفسیر قرآن بوده است تصریح کرد: این امر حرکتی نمادین در جهت احیای قرآن بوده که علاوه بر آن ایشان با تربیت مربیان آشنا به معارف قرآن و تالیفات تفسیری متعدد خدمات شایانی را به قرآن کریم ارائه دادند.

رییس جامعه المصطفی واحد مشهد گفت: بانو طاهایی خود را وقف نسل معارف اسلام کرد و همچون خدیجه (س) تمام زندگی خود را در این راه معطوف داشت و این روحیه را به شاگردانش نیز انتقال داد.

وی در پایان یاد آور شد: امیدواریم بانوان دانش آموخته محضر ایشان بتوانند راه ایشان را هر چه بهتر ادامه دهند گر چه ثلمه ای که با رحلت ایشان ایجاد شد به راحتی قابل جبران نیست./930/ت302/ص
ارسال نظرات