۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۴۸۰۵

نخستین کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در قم گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه نخستین کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به همت سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد.
كتابخانه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به همت سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با پشتیبانی حوزه معاونت پژوهش و ارتباط فرهنگی مرکز، صبح امروز با حضور مسؤولان استانی و ملی در مجتمع امام خمینی‌(ره) گشایش یافت.

براساس این گزارش، کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به متراژ 355 متر مربع و ظرفیت مخزن ده هزار جلد و سالن مطالعه 44 نفر و سالن جلسات جهت نشست های تخصصی و نقد کتاب با ظرفیت 35 نفر راه اندازی شده است.

مجموعه سازی و سازماندهی منابع در این کتابخانه به روش ال سی می باشد. روش ال سی به دلیل پرداختن به موضوعات در رده بندی و امکان گسترش موضوعات می تواند بهترین کاربرد را در کتابخانه های تخصصی داشته باشد.

معرفت شناسی ایثار و شهادت، ایثار و شهادت در گذر تاریخ، ایثار و شهادت در هنر و ادبیات، ایثار و شهادت در سایر ملل، ایثار و شهادت از نگاه حقوقی، ایثار و شهادت در منابع دینی، ایثارگران، سازمان ها، مراکز، همایش ها، کنفرانس و سمینارها از موضوعات محتوایی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت است.

کتاب مرجع و غیر مرجع، پایان نامه ها و تحقیقات علمی پژوهشی و نشریات مختلف منابع اطلاعاتی این کتابخانه تخصصی را تشکیل می دهد.

کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت براساس اهداف و رسالت خود که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است عموم علاقه مندان و استفاده کنندگان حوزه ایثار و شهادت را تحت پوشش خدمات رسانی قرار داده و نیز براساس رسالت تخصصی خویش ارائه خدمات ویژه به کلیه پژوهشگران، محققان و فعالان حوزه ایثار و شهادت را در دستور کار قرار داده است.

نحوه سرویس دهی در این کتابخانه به دو شیوه بسته و باز صورت می گیرد که طی آن استفاده از منابع کتابخانه در فضای کتابخانه برای عموم آزاد بوده و نیاز به عضویت ندارد اما امانت گرفتن منابع کتابخانه مستلزم عضویت در کتابخانه تخصصی است.

گفتنی است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 7736643 تماس یا به نشانی قم ـ انتهای خیابان انقلاب، جنب گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) ـ طبقه فوقانی مجتمع مراجعه کنند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات