۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۴۸۶۶۴
حجت‌الاسلام احتشام تاکید کرد؛

ضرورت تبیین عوامل شکل گیری فتنه‌های چهار دهه گذشته برای مردم

ضرورت تبیین عوامل شکل گیری فتنه‌های چهار دهه گذشته برای مردم
استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان این که اگر فتنه ۷۸ به درستی تبیین می‌شد، فتنه ۸۸ و فتنه های دیگر رقم نمی خورد، بر لزوم تبیین عوامل شکل گیری فتنه‌های چهار دهه گذشته برای مردم در دهه بصیرت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی احتشام استاد سطوح عالی حوزه علمیه در اجتماع باشکوه مردم قم که صبح امروز در مدرسه فیضیه برگزار شد با اشاره به فرارسیدن دهه بصیرت و روز تجدید میثاق با ولایت اظهار داشت: این روز بهانه ای است تا راه های گریز از حیله های شیاطین را بدانیم و بر داشته های جهاد تبیینی خود بیفزاییم.

وی افزود: در جهاد تبیین، داشتن بصیرت یکی از مهمترین شاخص ها در این راه است و اگر کسی در این راه بصیرت کافی نداشته باشد، چیزی جز خسران و نابودی به دست نخواهند آورد؛ چنانکه تاریخ پر از مصادیق این گفتار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در زمان امیرالمومنین علیه السلام کسانی بودند که در ظاهر با امام علیه السلام بودند؛ اما در زمان های لازم نه تنها پشت سر امام نایستادند؛ بلکه به امام نیز تعیین تکلیف می کردند و حتی به برخی از کارهای حضرت، اعتراض کرده و اشکال می گرفتند.

وی افزود: بصیرت آن نگاه نافذی است که بخشی از آن از طریق تحقیق و دانش اندوزی و بخش مهم دیگر آن از طریق بندگی محض الهی حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام احتشام اظهار داشت: متحجرین و مقدس‌نماها از جمله افرادی هستند که برغم اینکه درس دین خوانده‌اند؛ اما در ظاهر مفاهیم دینی مانده‌اند و هیچوقت بصیرت لازم را نداشته‌اند.

وی با اشاره به این که قطعاً دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت و مقابله با فتنه ها هزینه بردار بوده و نیاز به تلاش و کوشش های فراوان در راستای جهاد تبیین و بصیرت افزایی دارد بیان داشت: بله مقابله با فتنه ها هزینه دارد و اگر به فرازهای آخر نامه امام راحل به قائم مقام نظر کنید خواهید دید که امام راحل چه خون و دل هایی از برخی از افراد خوردند.

حجت‌الاسلام احتشام با تاکید بر ضرورت تبیین عوامل فتنه‌های چهار دهه گذشته در کشور تصریح کرد: هنوز اقدام تحولی و شاخص در خصوص مسأله جهاد تبیین برغم مطالبات چند ساله رهبر معظم انقلاب محقق نشده و اگر فتنه ۷۸ به درستی تبیین می‌شد، فتنه ۸۸  و فتنه های دیگر رقم نمی خورد.

ضرورت تبیین عوامل شکل گیری فتنه‌های چهار دهه گذشته بر مردم در دهه بصیرت

تشکیل کانون بزرگ تبلیغی، مطالبه رهبری است اما هنوز تشکیل نشده

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه و تاکید رهبر انقلاب بر اهتمام به آن از سوی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با تشکیل کانون بزرگ تبلیغی در حوزه علمیه قم بود؛ اما با وجود گذشت مدت بسیار، هنوز این کانون تشکیل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین مربوطه در دیدار امسال که با رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهند داشت، اگر رهبری معظم از تحولات صورت گرفته از آنان سوال کرده و گزارش کار بخواهند، مسئولان مربوطه چه جوابی برای ایشان دارند؟

حجت‌الاسلام احتشام با تمجید از عملکرد دولت سیزدهم تصریح کرد: کشور ما در گذشته از نظر ساختارهای مختلف حکمرانی دچار عقب‌ماندگی های بسیار شد؛ اما دولت سیزدهم با تلاش شبانه روزی دولتمردان، فعالیت های بسیاری را انجام داد که امید می‌رود همه مشکلات حل شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات بسیار و مخلصانه دولت سیزدهم و تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی از این دولت بیان داشت: چرا برخی از افراد به جای این که از دولت سیزدهم دفاع کرده و اقدامات و کارکردهای آن را در جامعه تبیین کنند، در جایگاه اپوزیسیون قرار گرفته اند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اهمیت شرکت با شکوه مردم در انتخابات سال 1402 تاکید کرد: دشمنان نسبت به حضور کمرنگ مردم در انتخابات در اسفندماه سال‌جاری برنامه‌ریزی کرده که لازم است نسبت به ایجاد امیدافرینی در بین مردم تلاش شود.

وی با اشاره به ترویج سیره شهدا و لزوم شناساندن شهدا به دانش آموزان و نسل جدید اظهار داشت: چرا در این عصر اگر تصویر شهدایی همچون بهشتی را به نسل جوان نشان می دهیم اکثر این افراد، این شهدا را نمی شناسند؟ باید در این زمینه نیز فعالیت های تبیینی لازم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام احتشام در پایان با اشاره به استقامت مردم فلسطین در برابر جنایت های رژیم صهیونسیتی و تاثیر این استقامت بر اذهان مردم جهانیان و گسترش بیداری اسلامی در دنیا بیان داشت: در اخبارهایی آمده است که بیش از دو میلیون از جوانان آمریکا به دنبال خرید کتاب مقدس قرآن هستند تا بدانند در این کتاب مقدس چه محتوایی است که مردم غزه در برابر این جنایت ها این چنین استقامت و صبوری می کنند.

حمزه عباسی
ارسال نظرات