۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۴۹۱۰
رییس مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی:

مبلغان با علوم روانشناسی آشنا شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مبلغان در فعالیت‌های تبلیغی خود باید از علوم روانشناسی بهره بگیرند تا بتوانند مطالب مورد نظر را به شکل بهتری به مخاطبان خود ارائه کنند.
حجت الاسلام محمدحسن راستگو


به گزارش خبر گذاری رسا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو، رییس مرکز تربیت مربی کودک دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در بازدید اعضای سازمان امامیه پاکستان از مرکز آموزش‌های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت‌های فرهنگی گفت: جامعه نیازمند فعالیت‌های متنوع فرهنگی است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مبلغان می‌توانند در ارتقا سطح فرهنگی جامعه نقش موثری را ایفا کنند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف مبلغان جلوگیری از تحریف دین است و به همین دلیل باید به آموزش مبلغان توجه لازم صورت گیرد تا آنها بتوانند به وظایفی که از آنان انتظار می‌رود به شکل شایسته بپردازند.

رییس مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تقویت بعد معنوی در مردم را یکی از مهم‌ترین وظایف مبلغان برشمرد و تاکید کرد: مبلغان در صورتی که معنویت و بصیرت مردم را ارتقا دهند، مردم به خوبی در برابر هجمه‌های دشمنان در شرایط مختلف ایستادگی خواهند کرد.

وی ضرورت ارائه آموزش‌های کاربردی به مبلغان را مورد تاکید و توجه قرار داد و گفت: اگر مبلغان آموزش‌های لازم را فرا بگیرند می‌توانند تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطبان خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام راستگو مخاطب‌شناسی را یکی از مهم‌ترین مسائل در فعالیت مبلغان ذکر و تصریح کرد: باید در فعالیت‌های تبلیغی ضمن در نظر گرفتن سن افراد از ابزارهای لازم نیز در این زمینه استفاده کرد.

وی ادامه داد: مبلغان حتی باید در فعالیت‌های تبلیغی خود باید از علوم روانشناسی بهره بگیرند تا بتوانند مطالب مورد نظر را به شکل بهتری به مخاطبان خود ارائه کنند.

رییس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فعالیت‌های تبلیغی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، دینی و... صورت می‌گیرد، گفت: باید تلاش کنیم تا نفوذ دشمن به کشور جلوگیری به عمل آید و مبلغان در این زمینه می‌توانند بسیار موثر باشند./919/د102/ع

ارسال نظرات