۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۷۴۹۱۳
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

گسترش فعالیت‌های فرهنگی جامعه را در برابر توطئه‌ها بیمه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: با انجام فعالیت‌های فرهنگی گسترده می‌توان کشور و جامعه را در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان مصون کرد.
همايش انقلاب اسلامي و نقش مبلغان در دفتر تبليغات مشهد


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جعفر رحمانی در بازدید اعضای سازمان امامیه پاکستان از مرکز آموزش‌های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سخنانی به اهمیت توجه به مدیریت در عرصه فرهنگ اشاره کرد و گفت: کشورهای اسلامی امروز نیاز مبرمی به مدیریت فرهنگی دارند تا بتوانند در برابر هجمه سنگین دشمنان ایستادگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از طریق تهاجم فرهنگی تلاش می‌کنند که توطئه‌های خود را در کشورهای اسلامی پیاده کنند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به راه انداختن جنگ نامحسوس فرهنگی از سوی دشمنان اسلام گفت: آنها سعی دارند با استفاده از ابزارهای رسانه‌های خود بر فرهنگ کشورهای اسلامی تاثیر لازم را گذاشته و به تدریج اهداف خود را عملی کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های جنگ نرم دشمنان و راه‌های مقابله با آن اظهار داشت: دشمن در جنگ نرم فرهنگی آرام آرام به پیش می‌رود و به همین دلیل مدیران فرهنگی ما باید برای مقابله با برنامه‌های دشمن مهارت‌های لازم را داشته باشند.

رحمانی ضرورت بهره‌گیری مدیران فرهنگی از مهارت‌های عاطفی، انسانی و سیستماتیک را ضروری دانست و افزود: این مهارت‌های برای دستیابی مدیران فرهنگی به اهداف از پیش تعیین شده ضروری است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اهمیت آشنایی با علم روانشناسی در انجام فعالیت‌های تبلیغی و مدیریت فرهنگی اذعان داشت: آشنایی با علم روانشناسی باعث می‌شود که مبلغ بتواند با مخاطب خود به شکل آسان‌تری ارتباط برقرار کند.

رحمانی با بیان اینکه با انجام فعالیت‌های فرهنگی گسترده می‌توان کشور و جامعه را در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان مصون کرد، افزود: مبلغان می‌توانند با آگاهی از نیازهای مخاطبان خود طبق این نیازها برنامه‌ریزی کرده و به موفقیت‌های لازم دست یابند./919/د102/ع

ارسال نظرات