۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۴۹۵۶۱
کتاب‌نما؛

کتاب شرح فرمان امیرالمؤمنین

کتاب شرح فرمان امیرالمؤمنین
بیانات مقام معظّم رهبری در شرح فرمان امیرالمومنین علیه السلام به جناب مالک اشتر در کتاب "شرح فرمان"جمع‌آ‌وری شده و از آنجا که ایشان تأکید بسیاری بر مطالعۀ متن این نامه داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، در کتاب «شرح فرمان» بیانات مقام معظّم رهبری در شرح فرمان امیرالمومنین به جناب مالک اشتر جمع‌آ‌وری شده و از آنجا که ایشان تأکید بسیاری بر مطالعۀ متن این نامه داشته‌اند، متن نامه و توضیحات معظّم‌له به سبک کتاب‌های «تعلیقه‌نویسی»، با طرحی نو در کنار هم قرار گرفته است.

لازم به ذکر است نامۀ پنجاه‌و‌سوم نهج‌البلاغه را امیرالمؤمنین برای جناب مالک اشتر نوشتند، زمانی که حکومت مصر را به او سپردند، نامه طولانی است و مقام معظّم رهبری، قسمت‌های لازم‌تر را من‌بابِ نصیحت، برای مسئولان امروزی بازگو کرده و شرح داند؛ به تعبیر ایشان، مهم‌ترین کارهای مسئولان در این نامه گنجانده شده و باید آن را با تدبر مطالعه کرد.

البته مطالعۀ این نامۀ ارزشمند، فقط برای مسئولین حکومتی لازم نیست، بلکه تمام اعضای جامعۀ اسلامی از مطالعۀ آن بهره‌های فراوان خواهند برد، هم از جهت شناخت ملاک‌های مسئول و حاکم اسلامی برای تشخیص مسئولین شایسته از افراد نالایق، هم برای انجام وظایفی که هر فرد به‌تناسب شرایط خود در جامعه برعهده دارد.

گفتنی است تعلیقه‌نویسی به‌معنای نگارش نکات، نظرات و توضیحات در حاشیۀ کتاب‌های دیگر است.

بیانات رهبر معظم انقلاب در شرح فرمان امیرالمومنین

ارسال نظرات