دیجیکالا و شائبه اهانت به مقدسات/ چه کسی مسئول برخورد با این وقاحت است؟
یکی از انتقادات مردم نسبت به فروشگاههای اینترنتی و آنلاینشاپها عدم نظارت دستگاههای مسئول نسبت به آنها بوده است و این موضوع طیف مختلفی از موضوعات از قیمتگذاریهای عجیب، تأخیرهای طولانی در تحویل، تحویل اشتباهی و معیوب گرفته تا عرضه محصولاتی مغایر با فرهنگ و ارزشهای ملی و دینی را در بر میگیرد.
دیجیکالا که اتفاقا در مناسبتهای مختلف بخش قابل توجهی از اعتراضات مردم را به خود اختصاص داده است، از مدتها قبل به بهانه افزایش دوجانبه مخاطبان خود چه در سطح عرضه و چه در سطح تقاضا، اقدام به ایجاد امکانی کرده که تولیدکنندگان خرد نیز میتوانند محصولات خود را از طریق این سکو به مشتریان عرضه کنند.
همین موضوع در برهههای مختلف باعث شد طیف بیشتری از اعتراضات و انتقادات مردمی نسبت به این فروشگاه اینترنتی ایجاد شود و با توجه به ضعف نظارتی ذاتی در دیجیکالا از یکسو و همچنین بیتوجهی دستگاههای ناظر و مسئول ازجمله سازمان تعزیرات، اتحادیه فروشگاههای اینترنتی و وزارت صنعت، این معضل همچنان ادامه دارد.
در روزهای اخیر نیز برخی از مشتریان این فروشگاه نسبت به ارائه عجیب برخی محصولات توسط این فروشگاه که شائبه اهانت به مقدسات را دارد، انتقاد کردهاند.
انتقاد همراه با تعجب مردمی از این نوع محصولات در حالی است که عرضه این محصولات در فروشگاه دیجیکالا همچنان ادامه دارد و معلوم نیست کدام نهاد مسئول و ناظر خود را موظف به برخورد با این هنجارشکنی میداند.
به نظر میرسد دستگاههای قضائی و نظارتی باید در کنار ملاطفتهای معمول و مرسوم، از ابزارهای دیگر که بازدارندگی در ارتکاب این اقدامات را بالا میبرد نیز استفاده کنند.