۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۷۵۱۷۶

مسابقات قرآن کریم شمالغرب کشور با معرفی نفرات برتر پایان یافت

خبرگزاری رسا- مسابقات قرآن شمالغرب کشور که از روز 18 بهمن ماه در ارومیه آغاز شده بود پس از سه روز با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.
قرآن كريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مسابقات مرحله منطقه‌ای قرآن کریم در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق نوجوانان و جوانان به قرآن‌آموزی در سطح عالی با حضور 94 نفر از استانهای زنجان، آذربایجان ‌شرقی و اردبیل در مسجد قبای ارومیه برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآنی در چهار رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، ترتیل و قرائت قرآن کریم به مدت سه ‌روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در رشته ترتیل بخش خواهران این رقابت ها، هانیه علی پور و رقیه میرزایی هر دو از آذربایجان غربی، در رشته قرائت، سارا موسوی از زنجان و زینب رضایی از اردبیل و در رشته حفظ، سمیه وظیفه شعاع و زهرا عابدی از آذربایجان شرقی به عنوان نفرات اول انتخاب شدند.

در بخش برادران مسابقات منطقه ای قرآن کریم نیز، در رشته ترتیل علیرضا عتیق زاده از زنجان و سجاد علی پور از آذربایجان شرقی و در رشته قرائت محمود رنگرز و میلاد کثیرلو از زنجان اول شدند.

حسین ابیضی زاده از زنجان و مرتضی محمد نژاد از آذربایجان غربی هم مقام های برتر حفظ قرآن کریم مسابقات منطقه ای قرآنی را به خود اختصاص دادند.

مسابقات قرآن کریم شمال غرب کشور در دو رده سنی زیر و بالای 16 سال و در دو گروه آقایان و بانوان در مسجد قبای ارومیه برگزار شد که برگزیدگان این مسابقه به مرحله کشوری سی‌و‌ دومین دوره مسابقات قرآن راه یافتند.

گفتنی است؛ استان آذربایجان ‌‌غربی، همدان، مرکزی، قم، بوشهر، خراسان شمالی، مازندران و فارس هشت استانی بودند که مسابقات به صورت منطقه ای در آنها برگزار شد./935/پ202/ص

ارسال نظرات