۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۵۴۷۹
حجت‌الاسلام مهدوی بیات:

اصلاح طلبان خواهان نهادینه کردن تفکر لیبرال دموکراسی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ یک استاد حوزه علمیه گفت: اصلاح طلبان قصد دارند تفکر لیبرال دموکراسی را در جامعه نهادینه کنند.
اصلاح طلبان خواهان نهادینه کردن تفکر لیبرال دموکراسی در جامعه هستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدوی بیات مشاور و رئیس سابق حوزه مدیریت سازمان ملی جوانان شب گذشته و در نهمین شب از مراسم سوگواری دهه آخر صفرکه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، با بیان این که دوران چند ساله ولایت و حاکمیت امیرالمومنین (ع) به لحاظ زمانی شبیه دوران ماست گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) وآغاز حکومت علی(ع) مسائلی راه افتاد که بهترین تعبیر از آن تعبیر به فتنه و شبهه است.

وی با اشاره به این که هیچ یک از درگیری‌های زمان علی(ع) دعوای اسلام و کفر نبود و جنگ بین اسلام درست و اسلام قلابی بود، افزود: جنگ‌های زمان حضرت علی(ع) همگی مصداق فتنه بود.

این کارشناس مذهبی فتنه را بروز عملی شبهه دانست و ادامه داد: مخلوط شدن دوست و دشمن از عوارض چهارگانه فتنه است.

وی با اشاره به بیانات امیرالمؤمنین(ع) در خصوص فتنه گفت: ‏تردید، اختلاف، بی‌ثباتی و مخلوط شدن دوست و دشمن به همراه فتنه رخ می‌دهد.

حجت الاسلام مهدوی بیات با تاکید براین که شروع فتنه از هوای نفس و بدعت نظری در مفاهیم است، اضافه کرد: بدعت نظری در مفاهیم به معنی تغییر دادن اصول یا تحریف آن است. حضرت علی (ع) به مردم سفارش کردند که مبادا امام حاکم خود را در این فتنه‌ها تنها بگذارید و اکنون در زمان حال نیز مردم باید با شناخت و بصرت حق را از باطل تشخیص داده و امام خود را تنها نگذارند.

وی با یبان این که مردم فراموش نکنند دشمنان علی(ع) در جمل از خوش‌سابقه‌ترین اصحاب پیامبر(ص) بودند، اظهار داشت: طلحه و زبیر بارها در جهاد در خط مقدم بودند؛ اما آگاهی نداشتن از تاریخ و معرفت اسلام باعث شد در مقابل اسلام و علی (ع) قرار بگیرند.

این کارشناس دینی با اشاره به شباهت فتنه‌های اخیر به دوران خلافت امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: اکنون نیز عده‌ای ظاهر مسلمان با شعارهای عوام فریبانه و مقدس نمایی سعی در از بین بردن ایمان مردم دارند.

وی اضافه کرد: این عده با قدرت رسانه‌ای که در غرب و آمریکا بدست آورده‌اند عنوان می‌کنند که ما تنها تفکر اصلاح طلب در جهان هستیم و افرادی را که با آنان هم‌فکر نباشند را توده و عوام می‌خوانند.

رئیس سابق حوزه مدیریت سازمان ملی جوانان با بیان این که مگر در حکومت اسلامی ایران فساد صورت گرفته که می‌خواهند آن‌ را اصلاح کنند، گفت: اصلاح طلبان قصد دارند تفکر لیبرال دموکراسی را در جامعه نهادینه کنند.

وی اصلاحات را یک تفکر دو پهلو دانست و گفت: متاسفانه هیچ تعریف درستی از این تفکر حتی از جانب افرادی که آن را ساخته و پرداخته‌اند وجود ندارد. فتنه‌گران کنونی در جامعه مدعی حمایت از خط امام راحل می‌باشند؛ در حالی‌که اینان نه در دوران حیات امام (ره) حامی رهبر کبیر انقلاب اسلامی بودند و نه در زمان حال از خط مشی ایشان پیروی می‌کنند.

حجت الاسلام مهدوی بیات ادامه داد: این افراد که اغلب آقازاده هستند با شعارهای فریب‌کارانه و با انتساب‌ها و مقام‌هایی که در دوران امام راحل(ره) داشته‌اند قصد سوء استفاده از نظام و انقلاب را دارند که البته همه ما باید توجه داشته باشیم امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه الهی سیاسی خویش به این مسئله تاکید داشته‌اند که ملاک تشخیص حال فعلی افراد است.نقشی که رهبری در تداوم انقلاب و انسجام مردم داشت، برای دشمنان ما خیلی روشن است و از این رو در جهت مخدوش کردن نقش رهبری تلاش کردند.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: راه انقلاب اسلامی با همه اهدافی که توسط امام راحل (ره) ترسیم شد، توسط رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی ادامه داده شده و تبیین می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی بیات افزود: امروز مردم ما با تمام توان و تلاش مصمم هستند که در همه عرصه‌ها، کارآمدی نظام اسلامی را به اثبات رسانند و می‌توانند توسعه متوازن، اقتصاد سالم و فرهنگ منطبق بر موازین اسلامی داشته باشند که این عزمی است که هم در رهبر معظم انقلاب و قوای سه‌گانه و ارکان نظام اسلامی دیده می‌شود./930/د102/ص

ارسال نظرات