۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۵۷۷۴
شب گذشته؛

سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه بانوان سراسر کشور در مشهد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه بانوان سراسر کشور شب گذشته، 29 بهمن ماه، در مشهد مقدس برگزار شد.
سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه بانوان سراسر کشور در مشهد آغاز شد سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه بانوان سراسر کشور در مشهد آغاز شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن بانوان کشور شب گذشته در تالار نور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد آغاز شد.

حجت‌الاسلام حسین احمدیان، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال‌های اخیر گام‌های بلندی در راه توسعه و ترویج قرآن کریم در کشور برداشته است.در سال 88 یک میلیون جلد قرآن توسط این سازمان چاپ و در اختیار مردم به ویژه در مناطق محروم قرار گرفته است. 

وی با بیان این‌که امسال 30 هزار نفر در سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور شرکت کرده‌اند، افزود: 55 درصد این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.

همچنین در ادامه این مراسم محمود ساجدی‌فر، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که زن مهمترین رکن خانواده است و تربیت جامعه را بر عهده دارد، افزود: اگر بانوان کشور با قرآن مأنوس باشند ما شاهد جامعه قرآنی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از آن‌جا که قرآن کریم کلام خدا و پیام آسمانی است و سخن پروردگار و تجلی کمال مطلق محسوب می‌شود، دارای گیرایی و جذابیت ویژه‌ای است و تشنگان حقیقت می‌توانند از آن کلام که همچون آب زلالی است سیراب شوند. آیات الهی دریچه ارتباط با عالم ملکوت و نشان گویای خداوند است که از طریق وحی در اختیار انسان قرار گرفته است و همان گونه که در روایات آمده، خالق هستی به واسطه قرآن با بندگانش سخن می‌گوید و رمز و راز خلقت را از این راه به او می‌آموزد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: با گذشت هزار و 400 سال از تاریخ اسلام و فراز و نشیب‌هایی که این دین الهی و مسلمین با آن مواجه بوده‌اند، خوشبختانه قرآن همچنان دست نخورده و بدون تحریف به دست ما رسیده است.  علما و روحانیون مهمترین قشری بودند که با ایثار جان و مال خود از این امانت الهی حمایت کرده و اجازه تحریف قرآن را به معاندان و دشمنان اسلام ندادند.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان ایران از فراز و نشیب‌هایی که در دین اسلام رخ داد، بی‌نصیب نماندند، گفت: البته نقش مردم مسلمان ایران در توسعه اسلام و حفظ قرآن نیز در تاریخ موکد است.

این مدیر فرهنگی با اشاره به این‌که زمینه ورود به دین اسلام به لحاظ اجتماعی و سیاسی در ایران همواره مهیا بوده است، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی فضای مناسب‌تری برای اسلام و ارائه علوم قرآنی در کشور پدیدار شد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در دوران طاغوت و از ابتدای پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) به عنوان رهبری سیاسی و فقیهی عادل و آگاه بیشترین خدمت را به اسلام و قرآن کردند.  انقلاب ایران توسط زنان و مردان مسلمانی به پیروزی رسید که همه مقصد و هدف آنان چیزی غیر از تعالیم اسلام و قرآن نبوده است.

ساجدی‌فر با بیان اینکه زنان نیز مانند قرآن، تربیت کننده انسان‌ها هستند، گفت: انقلاب جایگاه زنان را بطور راستین و با توجه به دستورات قرآن کریم در اجتماع زنده کرده است.

در ادامه «لاله افتخاری»، رییس فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بانوان قرآن کشور ما وظیفه خطیری در جامعه بر عهده دارند، افزود: تربیت انسان‌ها بر عهده بانوان جامعه است و اگر آن‌ها با قرآن انس داشته باشند ما شاهد جامعه قرآنی خواهیم بود.

افتخاری با اشاره به تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئولیت اجرای این منشور به عهده سه وزارتخانه آموزش و پرورش، آموزش عالی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده که با اجرای آن، فعالیت‌های قرآن کشور ساماندهی می‌شود. انقلاب اسلامی زمینه تجلی قرآن در سطح جامعه را فراهم کرد و اکنون کشور ما به عنوان امت قرآن در سطح جهان مطرح است.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن بانوان کشور محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی، جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضو، سرابی، رییس دفتر هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآن خراسان رضوی و برخی دیگر از مسؤولان استانی و شهری حضور داشتند./930/پ202/ص
ارسال نظرات