۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۹
کد خبر: ۷۵۸۱۴۳
معاون ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی:

اجتهاد شهید آیت الله رئیسی برای امام خمینی ثابت شده بود

اجتهاد شهید آیت الله رئیسی برای امام خمینی ثابت شده بود
حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به فضل علمی شهید آیت الله رئیسی گفت: شهید سید ابراهیم رئیسی به عنوان یک جوان ۲۸ ساله حکمی از امام خمینی رحمه الله دریافت کردند که لازمه آن اجتهاد بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرازی نیا معاون ارتباطات حوزوی تولیت آستان امام رضا (ع) با اشاره به فضل علمی و حوزوی مرحوم آیت الله شهید رئیسی، تاکید کرد: شهید سید ابراهیم رئیسی به عنوان یک جوان 28 ساله حکمی از امام خمینی رحمه الله دریافت کردند که لازمه آن اجتهاد بود. 

وی حکم امام خمینی (ره) را دلیلی بر اعتماد امام به مقام علمی و عملی شهید رئیسی دانست و اظهار داشت: حکم امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به این معنا بود که بر امام، اجتهاد آقای رئیسی ثابت شده بود و امام خمینی به ایشان دستور داده بودند که به پرونده های راکد کرج و همدان رسیدگی کرده و احکام آن را اجرا کنند و این یک ماموریت ویژه از جانب امام راحل بود.

اجتهاد شهید رئیسی برای امام خمینی ثابت شده بود

ورود شهید آیت الله رئیسی به عرصة مدیریت از سال ۱۳۵۹ و با حضور در جایگاه دادیاری شهرستان کرج آغاز شد و پس از مدتی با حکم شهید قدوسی، به سمت دادستان کرج منصوب شد. موفقیت او در ساماندهی وضعیت پیچیده این شهر موجب شد تا پس از دو سال در تابستان ۱۳۶۱ همزمان با دادستانی شهر کرج، مسئولیت دادستانی شهر همدان را نیز عهده دار شود. حضور همزمان او در این دو مسئولیت، برای مدتی ادامه یافت تا آنکه به عنوان دادستان استان همدان معرفی شد و از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳، در این سمت خدمت نمود.

شهید آیت الله رئیسی در سال ۱۳۶۴ به عنوان جانشین دادستان انقلاب تهران منصوب شد و به این ترتیب، دوره مدیریت قضایی ایشان در تهران آغاز شد. به دنبال موفقیت وی در حل پرونده‌های قضایی پیچیده، امام خمینی (ره) طی احکام ویژه و مستقیم، ایشان و حجه الاسلام نیری را برای رسیدگی به مشکلات اجتماعی در برخی استان‌ها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان مامور کرد.

ارسال نظرات