۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۷۵۸۰۶۴
یادداشت؛

ملّا شوید مثل رئیسی عزیز / شهید خدمت شدن از دل فقاهت می گذرد!

ملّا شوید مثل رئیسی عزیز / شهید خدمت شدن از دل فقاهت می گذرد!
شهید آیت الله رئیسی را به حق باید شاگرد تراز مکتب امامین انقلاب دانست؛ چرا که با عمل به وظیفه علمی خود و نیل به مقام تفقه و اجتهاد، توانست وظیفه الهی خویش در بستر جامعه را آنگونه که امام جامعه می خواهد محقق سازد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با آغاز عصر انقلاب اسلامی و ارتباط وثیق بین آن و نهاد روحانیّت، جهان شیعه با مساله‌ای مواجه شد که جز در دوران کوتاه امیر المومنین و امام حسن علیهما السلام طعم شیرین آن را نچشیده بود؛ یعنی حکومت اسلامی. امام خمینی (ره) آرزوی دیرینه اولیاء الهی را بر آورده کرده بود و یاران او نیز همراه با او همگی خود را مهیای خدمت به نظام اسلامی در شرایطی که کمتر کسی امید به پیروزی نهضت داشت، کرده بودند.

اما سوال اساسی این جا است که چه کسی می تواند باری از دوش نظامی اسلامی بر دارد؟ طلبه تراز انقلاب اسلامی باید به گونه‌ای باشد که بتواند باری از بارهای زمین‌مانده‌ی انقلاب را بر دوش بکشد و این امر ضرورت آماده‌سازی طلّاب را برای به انجام رساندن رسالت‌های خود را روشن‌تر می‌سازد. رهبر انقلاب اسلامی، با اهتمام ویژه‌ای که به مسائل مربوط به طلّاب دارند این نقش آفرینی را منوط به عمق بخشی هر چه بیشتر به علم حوزوی می دانند.

درس فقه را جدی بگیرید تا به درد نظام اسلامی بخورید

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای می فرمایند: «طلبه روشنفکر امروزی حق ندارد بگوید که «آقا، ول کن این حرف‌ها را، [این] درس ها را»؛ نه، باید درس خواند؛ بی‌مایه [فطیر است]. زمان مبارزات که ما مثلاً مکاسب می‌گفتیم، کفایه می‌گفتیم، بعضی از طلبه‌های پرشور می‌گفتند «آقا، این چیست؟»؛ من به آنها می‌گفتم: اگر [این بحث‌ها را] نکنید، بعد نمی‌توانید به درد نظام اسلامی بخورید، نمی‌توانید به مردم چیزی یاد بدهید؛ درس فقه را جدی بگیرید. این اجتهاد را اگر بخواهد انسان دارا بشود، باید تمرین کند، باید کار کند. این درس فقهی که شما می‌خوانید و لو طهارت باشد، به شما این شیوه استنباط را یاد می دهد ... شما باید بدانید چه جوری استنباط کنید.»  دلیل این تاکید ویژه بر فقه را نیز خود ایشان در بیانی دیگر فرموده اند که : « آنچه که امروز عملاً در جامعه کار می‌کند و اداره جامعه را به عهده دارد فقه است و باید به آن پرداخته شود.» 

باید شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی را به حق شاگرد تراز مکتب امامین انقلاب دانست؛ چرا که با عمل به وظیفه علمی خود و نیل به مقام فقاهت و اجتهاد، توانست وظیفه الهی خویش در بستر جامعه را آنگونه که امام جامعه می خواهد محقق سازد و این شهادت و بدرقه کم نظیر او، برکت عمری مجاهدت مخلصانه ای است که در راه تحقق آرمان انقلاب اسلامی صرف شد.

ملّا شوید مثل رئیسی / شهید خدمت شدن از دل تفقه می گذرد!

تصویر: آثار فقهی رئیس جمهور شهید

ارسال نظرات