۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۷۵۸۱۷۴
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم مطرح کرد؛

تدبیر رهبر معظم انقلاب پس از شهادت آیت الله رئیسی

تدبیر رهبر معظم انقلاب پس از شهادت آیت الله رئیسی
رییس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب جای خالی رئیس جمهور را در این مدت به خوبی پر کردند، گفت: وظیفه مردم پس از آیت الله رئیسی ادامه دادن راه ایشان و دقت نظر در انتخاب رئیس جمهور آینده است.

اشاره: در شرایطی که جمهوری اسلامی شهادت رئیس جمهور محبوب و خدمتگذار خود را تجربه کرد، نقش رهبر معظم انقلاب در اداره کشور به خوبی نمایان شد؛ با اینکه قانون اساسی برای بحران‌های عظیم و مشکلات جامعه تدابیر و تمهیداتی اندیشیده است؛ اما نمی‌توان از نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب به عنوان ضامن اصلی اجرای قانون اساسی چشم پوشی کرد؛ رهبر معظم انقلاب در این چند روز پس از شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه به خوبی نشان دادند که ضامن بقا و استمرار انقلاب اسلامی، ولایت فقیه است و ولایت فقیه الگوی ارزشمند برای جلوگیری از هرج و مرج و مدیرت بحران‌ها است؛ در وقایع ایام گذشته رهبران جهان متحیر شدند که چگونه با مدیریت رهبر معظم انقلاب جامعه با آرامش و امنیت کامل مسیر خود را طی کرد و نقش و جایگاه بی بدیل رهبری جامعه اسلامی را به خوبی فهمیدند؛ نقش و جایگاه ولایت فقیه با هیچ منصب و جایگاهی قابل مقایسه نیست.

ازاین‌رو در رابطه با اقدامات و نقش مهم جایگاه ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب در مدیریت بحران‌ها و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی رییس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت به گفتگو نشسته که متن آن در ذیل از نظر می‌گذرد.

رسا ـ شهید آیت الله رئیسی در تحقق فرمان امید آفرینی رهبر معظم انقلاب چه نقشی داشت و پس از شهادت ایشان مردم چه وظیفه‌ای دارند؟

آیت الله رئیسی در امیدآفرینی برای جامعه نقش بسیار موثری داشتند بطوری که بعد از یک دوره رکود در جامعه که توسط دولت قبل ایجاد شده بود آیت الله رئیسی با روحیه فداکاری کار را به دست گرفتند و با تمام قوا بدون ذره‌ای کوتاهی در کار‌ها به ترمیم خسارات و جبران مشکلات دولت قبل برآمدند و زیرساخت‌های کشور که فقدان آنها موجب بحران‌هایی برای کشور بود بازسازی کردند و ناترازی را در بسیاری از بخش‌ها از بین بردند و در بخش انرژی، آب، گاز و در محصولات کشاورزی رشد و توسعه چشمگیری ایجاد کردند.

دولت آیت الله رئیسی صادرات غیر نفتی را به رقم پنجاه و سه هزار میلیارد دلار رساندند و در ایجاد اشتغال نرخ بیکاری را به زیر هشت درصد رساندند و در طول مدت سه سال بیش از پنجاه سفر استانی داشتند و مردم دیدند که اگر دولت، دولت انقلابی باشد مشکلات کشور را می‌تواند حل کند، مجموع این مسائل باعث بازگشت امید مردم شد و اعتماد مردم به نظام اسلامی بازگشت.

مردم مراقب باشند که نامحرمان سوار بر مرکب قدرت نشوند

وظیفه مردم پس از آیت الله رئیسی ادامه دادن راه ایشان است و اینکه در انتخابات ریاست جمهوری آتی با دقت نظر و رصد اوضاع مراقب باشند که نامحرمان سوار بر مرکب قدرت نشوند و مسیری که این شهید بزرگوار و سید مظلومان ایجاد کرد امتداد پیدا کند و ما دچار رکود و عقب ماندگی گذشته برای بار دوم نشویم.

رسا ـ رهبر معظم انقلاب در مقابله با جریانی که قصد ناامیدکردن مردم را پس از شهادت رئیس جمهور داشت چه راهبردی داشتند؟

رهبر معظم انقلاب یک تنه به میدان آمدند و جای خالی رئیس جمهور را در این مدت کوتاه تا زمانیکه کار‌ها در روال خود قرار بگیرد پر کردند و البته تاکید بسزای داشتند که همه مسئولین با قدرت هرچه بیشتر فعالیت‌های خود را ادامه دهند و زمینه برپایی انتخابات مجدد را فراهم کنند و این رویکرد که به مسئولین نیز تذکر داده شد موجب امیدآفرینی در بین مردم شد و مردم فهمیدند که آنقدر این نظام قوی شده است که با رفتن یک خدمتگذار هرچند خدمتگذاری بزرگ در سد فولادین این ملت خللی ایجاد نخواهد شد.

رهبر حکیم و معظم انقلاب با توصیه کار و تلاش شبانه روزی توسط مسئولان بهترین تدبیر را جهت پاسخ کسانی که به دنبال ناامیدسازی مردم هستند ارائه فرمودند.

ارسال نظرات