۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۷۵۸۳۹۹
یادداشت رسیده؛

مهم ترین گام در امتداد راه خدمت

مهم ترین گام در امتداد راه خدمت
دعوت قاعده‌مند و اصولی آحاد مردم به مشارکت فعال، آگاهانه و حداکثری در انتخابات، برای تقویت پشتوانه مردمی دولتی در تراز اسلام ناب از اولین و مهم ترین وظائف ما است.
واقعه شهادت رئیس جمهور دو جهت عمده داشت؛ یک طرف ماجرا، علت ظاهری و تکوینی وقوع این حادثه تلخ بود. نقص فنی بالگرد، وضعیت آب و هوا یا هر عامل دیگری سر جای خودش توسط مسئولان امر باید بررسی شود و این مهم درحال انجام است. 
 
اما روی دیگر این ماجرا، عوامل و پیامدهای باطنی و تشریعی پس از حادثه است. این رخداد، به‌واسطه تلنگر و توجهی که برای عموم مردم رقم زد، فرصت و ظرفیت ظهور و بروز مجموعه‌ای از اقدامات بصیرت افزای تاریخی را، با درون‌مایه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد نموده است. این روزها، به برکت مجاهدت‌های خالصانه شهید رئیسی، موقعیتی معجزه آسا برای باطل کردن سحر شناختی دشمن بر اذهان بخش قابل توجهی از افکار عمومی، به‌خصوص نسل جوان و جبران خطاها و عقب ماندگی‌ها در این عرصه، پیش آمده است.
 
در وهله اول، خون پاک شهید خدمت، وجدان آحاد مردم را متوجه خود ساخت و در همدل شدن سلیقه‌ها و افکار مختلف، زیر تابوت شهدا متجلی شد. به‌علاوه این اتفاق باعث شد باطنِ پلیدِ قاسطین معاند نظام اسلامی که با بوق‌های تبلیغاتی خود مارپیچی از بی‌اعتمادی و ناآمیدی ساخته بودند، ناکثینِ پشت کننده به آرمان‌های انقلاب اسلامی که به ناکارآمدی و دست درازی به بیت المال غره بودند و مارقِ مرتجع و سبک‌ مغزِ این دوران که به امید امداد غیبی شانه از هر بار مسئولیتی خالی می‌کنند، آشکار شود و دستی شود مهیای پیچیدن طومار جنود جهل و گمراهی.
 
و حالا نوبت ماست! امروز فرصت، بلکه وظیفه هر کسی است تا این موهبت و امداد الهی را قدر بداند و با توکل به خداوند و تمسک به سیره شهیدِ خستگی ناپذیرِ جمهور، نقش خود را در امتداد دادن و به ثمر رساندن این مجاهدت‌ها، یعنی رفع موانع و زمینه سازی برای تحقق دولت اسلامی به عنوان مقدمه شکل گیری تمدن اسلامی عهده‌دار شود.
 
با این حساب اولین و چه بسا مهم ترین گام، انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود؛ دعوت قاعده‌مند و اصولی آحاد مردم به مشارکت فعال، آگاهانه و حداکثری در انتخابات، برای تقویت پشتوانه مردمی دولتی در تراز اسلام ناب.
 
مصطفی ملکوتی
ارسال نظرات