۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۵۸۷۳۰

حمایت از پایان‌نامه جوانی جمعیت و خانواده در خراسان جنوبی

حمایت از پایان‌نامه جوانی جمعیت و خانواده در خراسان جنوبی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از برگزاری ۷۶۸ کارگاه آموزشی در حوزه ازدواج برای مزدوجین خبر داد و گفت: حمایت از ۲۷ پایان‌نامه دانشجویی در زمینه جوانی جمعیت و خانواده از دیگر اقدامات این حوزه بود.

سیدمحمدرضا طالبی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 2.6 درصدی ولادت در خراسان جنوبی طی سال گذشته اظهار داشت: خراسان جنوبی در نرخ ولادت حائز رتبه دوم کشوری شده است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای قانونی جوانی جمعیت مشوق بسیار خوبی است، تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی مفاد این قانون را به موقع در استان اجرا کنند تا وضعیت ازدواج و فرزندآوری در خراسان جنوبی بهتر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون 17 جلسه ستاد حمایت از خانواده، 40 جلسه هم مربوط به ساماندهی امور جوانان و 10 کمیته ساماندهی ازدواج در استان برگزار شده است.

طالبی از برگزاری 768 کارگاه آموزشی در حوزه ازدواج برای مزدوجین خبر داد و گفت: حمایت از 27 پایان‌نامه دانشجویی در زمینه جوانی جمعیت و خانواده، راه‌اندازی چهار مرکز مشاوره ازدواج، افتتاح مرکز همسان‌گزینی، ایجاد شبکه فعالین حوزه جوانی جمعیت و انعقاد بیش از 82 تفاهم‌نامه با سازمان‌های مردم نهاد در راستای طرح جوانی جمعیت، ازدواج، فرزندآوری و موضوعات خانواده هم از دیگر اقدامات این حوزه بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی 3 مرکز تخصصی ناباروری سطح 2 و 3 در استان، بیان کرد: در نتیجه فعالیت این مراکز 163 تولد نوزاد را داشته‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به پیشگیری از سقط‌های بی‌مورد با ارائه مشاوره و اجرای طرح ارتقاء امنیت غذایی مادران باردار و دارای فرزند زیر 2 سال اشاره کرد و افزود: برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در استان در حال اجراست.

طالبی بیان کرد: در قالب پویش ملی «ایران جوان بمان»، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای فرزند به دنیا آمده یک حساب بانکی با مبلغ 2 میلیون تومان افتتاح می‌کند، به عنوان هدیه تولد فرزند به مادر کارت یک میلیونی اعطا کرده و به پدر فرزند هم وام بلندمدت 15 میلیون تومانی تقدیم می‌شود.

وی در پایان بر ضرورت اطلاع‌رسانی مشوق‌های قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده توسط رسانه‌ها تأکید کرد.

ارسال نظرات