۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۵۸۷۶۸
رئیس جامعه المصطفی:

انقلاب اسلامی نیازمند خادمانی همچون شهید رئیسی‌هاست

انقلاب اسلامی نیازمند خادمانی همچون شهید رئیسی‌هاست
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی با تأکید بر این که امروز انقلاب اسلامی نیازمند خادمانی چون شهید رئیسی‌هاست، گفت: در آزمون انتخابات پیش رو باید ویژگی‌ها و شاخص‌های انسان‌هایی چون شهید بهشتی را جستجو کنیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) و بزرگداشت شهدای خدمت که با حضور طلاب و فضلای استان مرکزی که در قم برگزار شد، اظهار داشت: تمام شهدایی که در تاریخ انقلاب اسلامی تقدیم این راه پاک و مقدس شدند، افتخار شاگردی در مکتب امام خمینی (قدس‌سره) را داشتند. 

وی ابراز داشت: امام عزیز بر همه ما، امت اسلامی و آزادی‌خواهان عالم حق بزرگی دارد و راهی را برای ما گشود که امروز آثار و برکات آن را مشاهده می‌نماییم.

 رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی را محصول مجاهدت و تلاش این مرد بزرگ و الهی دانست و تصریح کرد: امام عزیز بود که انقلاب اسلامی را با حضور و حمایت مردم و فداکاری و مجاهدت شهدا رقم زد و به لطف الهی این میراث امام امروز در قوی‌ترین زمان خود از آغاز تا کنون قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی در ادامه به سال‌های آغازین نهضت روح‌الله و ترور اندیشمندان انقلاب اسلامی اشاره و توطئه‌های منافقین نسبت به شهید بهشتی را موردتوجه قرارداد و اذعان داشت: بر اثر القائات دشمنان، حتی خودی‌ها نیز به شهید آیت‌الله بهشتی طعنه می‌زدند و شهادت ایشان با این که خسارت بسیار سنگینی بود، خون ایشان انقلاب اسلامی را از بحران‌های بزرگ آن سال‌ها عبور داد.

 وی با بیان این که شهدا از جایگاه بسیار بالایی نزد درگاه ایزد منان برخوردارند و خداوند آثار بی‌شماری بر خون ایشان نهاده است، اظهار داشت: بعد از شهادت خادم‌الرضا علیه‌السلام شهید آیت‌الله رئیسی، اتفاقات بزرگی در جهان رقم خورد و نزدیک به یک‌چهارم عالم اعلان عزای عمومی کردند و ده‌ها کشور جهان نیز ضمن تسلیت، در مراسم ارتحال شهید آیت‌الله رئیسی شرکت نمودند؛ حتی برخی از کشورهایی که در ۴۵ سال گذشته ارتباطی با ایران نداشتند نیز نمایندگان خود را گسیل کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به گستره وصف‌ناپذیر بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی در جای‌جای عالم و تجلی عشق مردمان امت‌های مختلف جهان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی امتداد گفتمان علمی و فرهنگی خود را در جهان پیدا کرده است؛ امروز در آستانه سالروز رحلت امام عزیزی قرار داریم که تمام شهدای انقلاب از شهید بهشتی، شهید رجایی، سردار سلیمانی و شهید رئیسی افتخارشان شاگردی در مکتب امام خمینی (ره) بود.

 رئیس جامعه المصطفی(ص) با تأکید بر این که امام خمینی (ره) با ایجاد تحول در عالم عزت را نه‌تنها به ایرانیان بلکه به تمام مسلمانان و آزادگان جهان برگرداند، اظهار داشت: ایران اسلامی امروز کانون گفتمان علمی، فرهنگی و معرفتی در تمام عالم است؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب دنیای ما در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است و گذار تمدنی را تجربه می‌کند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی افزود: امروز یک تمدن مادی، استعماری، ظالم، غیرمعنوی و غیراخلاقی که چند صدسال با استعمار بر دنیا حکومت کرده رو به افول است و در مقابل گفتمان الهی و معنوی انقلاب اسلامی رو به صعود قرار دارد.

 وی به فرازهایی از مطالب کتاب «ایران روح یک جهان بی‌روح» میشل فوکو اشاره نمود و با بیان این که خداوند متعال با انقلاب اسلامی دین را در این عصر احیا نمود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با پرچم‌داری معنویت گفتمان الهی را در عالم زنده کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که ایستادگی و تلاش خستگی‌ناپذیری مسئولینی چون شهید رئیسی کشور را در مستحکم‌ترین شرایط قرار داده است، ابراز داشت: امروز در ماجرای غزه جبهه‌بندی عالم حق و باطل کاملاً آشکار و روشن و پرچم جریان حق و باطل به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

 وی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی امروز علم‌دار حرکت‌های آزادی‌خواه حق‌طلبانه است، اذعان داشت: دنیا بعد از عملیات وعده صادق به‌وضوح اقتدار و قدرت نظام اسلامی را در برابر تمام هیاهو و یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی مشاهده می‌کند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی یادآور شد: تمدن غربی امروز احساس می‌کند رقیبی به میدان آمده که او را از عرصه جهان به‌دور می‌اندازد و آن را به سمت زوال پیش می‌برد؛ چراکه بر خلاف سنت الهی حرکت نموده‌اند و اراده خدا بر این است که عالم در اختیار صالحان قرار گیرد.

 رئیس جامعه المصطفی(ص) افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در نامه به دانشجویان دانشگاه‌های امریکا، امروز جوانان دانشجوی غرب در سوی درست تاریخ ایستاده‌اند. خدا اراده کرده زمین میراث بندگان مؤمن و صالحان باشد و این سنت الهی است و هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر اراده و مشیت الهی مقاومت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی تصریح کرد: خدای عالم اراده کرده که این اتفاق در عالم رقم بخورد و پایان و فرجام عالم به دست صالحان خواهد بود؛ امام خمینی (ره) این پرچم را در عالم بر افراشت و ما و شما این افتخار را داریم تا در سایه این پرچم خدمت کنیم.

 وی ضمن اشاره به فرازهایی از آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» خاطرنشان کرد: امروز این پرچم الهی برافراشته شده و در میان مسئولان خادمانی هستند و باید باشند تا بتوانند این پرچم را که میراث‌دار شهدا و صالحان است، در اهتزاز نگهدارند.

 نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که به این مسیر نورانی باید باایمان بنگریم و نگران و غمگین نباشیم، اظهار داشت: عزت و پیروزی از آن مؤمنان و صابران است؛ همواره یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌داریم و با خون‌های پاکشان پیمان می‌بندیم و با رهبر معظم انقلاب عهد می‌بندیم تاآخرین‌نفس در راه اسلام و انقلاب ثابت‌قدم بمانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی در پایان با تأکید بر این که امروز انقلاب اسلامی نیازمند خادمانی چون شهید رئیسی‌هاست، اظهار داشت: در آزمون انتخابات پیش رو باید ویژگی‌ها و شاخص‌های انسان‌هایی چون شهید بهشتی را جستجو کنیم؛ انقلابی‌گری، مردم‌داری، ولایت‌مداری، ساده‌زیستی، خستگی‌ناپذیری، بی حاشیه بودن، مردم‌دوست بودن و خود را خادم مردم دانستن تنها بخشی از ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی است.

ارسال نظرات