۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۵۹۴۵۰
نماینده ولی فقی در مازندران:

جهاد با نفس بهترین نوع جهاد است

جهاد با نفس بهترین نوع جهاد است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که جهاد برای پیشکسوتان لشکر ۲۵ کربلا ادامه دارد، گفت: در میان انواع جهاد، جهاد با هوای نفس از همه انواع جهادها برتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش پیشکسوتان صبر و ایثار لشکر خط شکن و خط نگهدار ۲۵کربلا، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و حضرت مسلم(ع) و تبریک دهه امامت و ولایت و عید عرفه و غدیر، اظهار کرد: امام باقر (ع) فرمودند که هیچ فضیلتی به پای جهاد نمی‌رسد‌.

وی با بیان این که در میان انواع جهاد، جهاد با هوای نفس از همه انواع جهادها برتر است، افزود: شاید برخی‌ها به‌نظرشان بیاید که جهاد تنها در دوران اشتغال، دفاع مقدس یا دفاع از حرم بوده و تمام شده، خیر جهاد ادامه دارد، شما بعد از بازنشستگی تا پایان حیات باید اهل جهاد باشید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر این که باید روحیه قبل از بازنشستگی حفظ شود، ادامه داد: همچنین باید از خانواده، فرزندان و افراد وابسته به شدت مراقبت شود، چون این قشر دشمن حساب شده و در کمین نشسته دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خطاب به جمع حاضر تاکید کرد: شما یک پاسدار هستید، حیثیت شما امانتی در اختیار شماست و باید خوب حفظش کنید، ورود در برخی از مجامع برای شما شاید زیبنده نباشد، باید جایی بروید که حرمت شما حفظ شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حیثیت اجتماعی پاسداران بازنشسته متعلق به نظام و حفظ آن جهاد است، گفت: ورود به برخی از جریان های سیاسی که سازگاری با خط امام و رهبری نداشته باشد برای شما جایز نیست، برای ادامه راه باز نیاز به شما است.

وی با تأکید بر این که پیشکسوتان این عرصه هیچگاه بازنشسته نمی‌شوند و سربازان همیشه به خط هستند، خاطرنشان کرد: ما امروز در ادامه راه شهدا روی این قشر اثرگذار حساب باز می‌کنيم و به کمک آنها امید داریم، همیشه افتخار و سرمایه هستید، علیرغم اینکه رژیم صهیونیستی و دیگران عده‌ای را سرمایه خود می‌دانند شما سرمایه امام زمان (عج) هستید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در پایان یادآور شد: جهاد ادامه دارد، حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای خودتان ضرورت دارد، جهاد با نفس بهترین نوع جهاد است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات