۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۷۵۹۴۸۹

می‌توان مسائل مختلف را با استفاده از ظرفیت زنان حل کرد

می‌توان مسائل مختلف را با استفاده از ظرفیت زنان حل کرد
قاضی‌زاده هاشمی گفت: از نظر ما زنان فرصت هستند و با استفاده از آنان می‌توان مسائل مختلف کشور را حل کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز  در برنامه میزگرد با موضوع مسائل فرهنگی در شبکه دو سیما حضور یافت.

در این برنامه داود رحیمی سجاسی و لاله  فرهنگ متین به عنوان مشاور او را همراهی می‌کردند.  رحیمی سجاسی دکترای فرهنگ و ارتباطات و عضو هیأت علمی دانشگاه  شاهد و لاله فرهنگ متین، معاون اسبق برنامه ریزی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری دارای دکتری فیزیک،فارغ التحصیل مدیریت حکمرانی دانشگاه دفاع ملی و عضو هیأت علمی دانشگاه است.

قاضی زاده‌هاشمی در بخش اول صحبت‌های خود با بیان اینکه نگاه ما به حوزه فرهنگ یک نگاه تمدنی است،‌گفت:  عنصر سازنده اصلی این فرهنگ تمدنیدر تقابل با هجوم فرهنگی در غرب جمع گرایی است. در غرب اصل بر فردگرایی و پاسخ دادن به نیازهای فرداست و به همین دلیل انسان بسیار خود خواه می‌شود اما فرهنگ ایرانی اسلامی یک فرهنگ جمع‌گرا است و تبلور این جمع گرایی خانواده است.در خانواده انسان خود را فدای سعادت دیگران می کند و ایثار را به کل جامعه تسری می‌دهد.

وی افزود: از نظر ما زنان فرصت هستد و با استفاده از آنان می‌توان مسائل مختلف کشور را حل کرد. عدالت اجتماعی اقتضا می‌کرد چون زنان 50 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند نظامات اجتماعی مجزا برای زنان طراحی کنیم این به خاطر این است که یک الگو مطلبو برای این موضوع طراحی نکردیم. در دولت خانواده از قبل از ازدواج و فرزند آوری تا زمان وفات برای این موضوع طراحی کردیم و این طرح را به محله پیوند زدیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: به نظر ما حوزه فرهنگ را هم باید به مردم سپرد و دولت در این زمینه باید تسهیل گری و تنطیم گری کند. ما در دولت مردم معتقد هستیم تصدی گری همه ظرفیت‌های فرهنگی و تعلیم و تربیت باید به مردم واگذار شود.

ارسال نظرات