۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۷۵۹۷۷۷
جانشین سازمان بسیج اساتید کشور:

در تفکر انقلاب اسلامی، تبلیغات انتخاباتی مبتنی بر اخلاق است

در تفکر انقلاب اسلامی، تبلیغات انتخاباتی مبتنی بر اخلاق است
حمیدی گفت: در تفکر انقلابی اسلامی تبلیغات انتخاباتی مبتنی بر اخلاق است و تفکرات غربی با اصول دینی و اخلاقی ما در تضاد است.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست معرفتی و بصیرتی با موضوع «انتخابات ریاست جمهوری تیرماه ۱۴۰۳» به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی شهرستان کازرون برگزار شد.

در این نشست محمدرضا ابن‌الدین حمیدی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به ضرورت‌های تبیین در بحث انتخابات در موضوع اهمیت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و نقش آفرینی قشر دانشگاهی در گستردگی انجام آن و نیز اخلاق انتخاباتی سخن گفت.

وی با بیان آنکه جریانات فکری در نظام جمهوری اسلامی و تفکرات انقلابی در ایران اسلامی ابتنای فرهنگی و اخلاقی دارد عنوان کرد: هر چند رسوخ تفکرات لیبرال دموکرات غربی در طول سالیان گذشته برخی آثار را در جریانات سیاسی از جمله انتخابات در کشور داشته است، اما با گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی آن حد از بلوغ سیاسی حاصل شده است که در مناسبات خود مصون از چالش‌های انتخاباتی گذشته باشیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در تفکر انقلابی اسلامی تبلیغات انتخاباتی مبتنی بر اخلاق است و تفکرات غربی با اصول دینی و اخلاقی ما در تضاد است.

ابن‌الدین حمیدی در تبیین اهمیت و ضرورت انتخابات نیز گفت: اساتید صاحب تریبون‌های اثر گذار هستند، لذا نقش مهمی در زمینه تبیین‌‎گری اهمیت و ضرورت‌های کنش‌گری علمی و اجتماعی در انتخابات از سوی قشر دانشگاهی  و دانشجویان را بر عهده دارند. دانشگاه‌ها ظرفیت‌هایی هستند که باید در مسیر انقلاب، اجزاء آن فعالانه مشارکت داده شوند و این در توان اساتید بسیجی است.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور خاطر نشان کرد: باید دانشجویان را نسبت به سواد رسانه‌ای در ارتباط با انتخابات و تبلیغات و سایر فعالیت‌های مرتبط در این زمینه آگاهی بخشید و مهارت آموخت.

وی همچنین در خصوص ورود سالم به انتخابات بیان کرد: در انقلاب اسلامی رابطه میان افراد و قدرت مبتنی بر تعاریف غربی آن نیست. در غرب نسبت میان انسان‌ها و قدرت یا در جهت کسب قدرت است، یا حفظ قدرت و یا بسط قدرت. لذا در این زمینه از هر ابزاری برای حذف دیگران استفاده می‌شود. اما در انقلاب اسلامی در واقع انتخاب شدن توسط مردم مسئولیت و تکلیف برای خدمتگزاری می‌آورد و نه قدرت به معنای غربی آن.

این استاد دانشگاه همچنین بر اجتناب از اسراف‌گرایی، غلو تبلیغاتی، توجه به صراحت، انصاف و عدالت‌محوری، اخلاق مداری، به عنوان ضروریات و لازمه‌های ورود سالم به جریان انتخابات و نتیجه گیری مطلوب و متناسب با تفکر انقلابی و نظام انقلابی جمهوری اسلامی تاکید کرد.

ارسال نظرات