۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۵۹۸۳۷
حجت الاسلام باقرزاده:

ظریف با اسم دیپلماسی و سیاست تحقیر میدان، درصدد تحقیر ملت ایران است

ظریف با اسم دیپلماسی و سیاست تحقیر میدان، درصدد تحقیر ملت ایران است
عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خطاب به ظریف گفت: شما با سیاست تحقیر میدان با اسم دیپلماسی در صدد تحقیر ملت ایران هستید. باید از شما پرسید که آیا شما خودباوری را در مردم ایران ایجاد کردید یا افرادی همچون شهید فخری زاده ها، تهرانی مقدم ها و سلیمانی ها؟

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اظهارات ظریف وزیر امور خارجه ایران در دولت حسن روحانی در میزگرد سیاسی پزشکیان بیان داشت: به نظر می رسد که این گروه با این کار خیزشی برای آبروی از دست رفته و تئوری رویکرد برجامی برداشته اند تا آبروی خود را به دست آوردند.

وی افزود: آقای ظریف که در کنار آقای پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، قدرتمند بودن را به داشتن قدرت معنوی تفسیر کرد و قدرت نظامی و تجهیزات و دیگر عوامل قدرت را عامل پیروزی ندانست. او با این بیان می خواهد این گونه القا کند که قدرت نظامی و انجام عملیات ها درست نیست؛ بلکه باید تنها به قدرت معنوی توجه شود.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: این تفکر و رویکرد همان رویکرد و تفکری است که جناب ظریف در همان ایام وزارت خارجی نیز داشت و معتقد بود که آمریکا می تواند با فشار یک ماشه، تمام امکانات ما را نابود کند.

حجت الاسلام باقرزاده بیان داشت: آقای ظریف در این بیان، قدرت معنوی را با دیگر قدرت های نظامی و مردمی تمیز نداده و بین اینها تقابل ایجاد می کند؛ درحالی که قدرت معنوی در برابر قدرت شیطانی و نفسانی است و هیچ ارتباطی با قدرت نظامی و مردمی ندارد و باید هر یک از این قدرت ها درجای خود لحاظ شوند.

تناقضات فکری و گفتاری ظریف در زمینه قدرت نظامی دشمنان

وی با اشاره به تناقضات فکری و گفتاری ظریف در زمینه قدرت نظامی دشمنان خاطرنشان کرد: باید به ظریف گفت که اگر قدرت نظامی مهم نیست، چرا شما وقتی می خواهید دشمن را توصیف کنید، همیشه، قدرت نظامی آن را به رخ مردم می کشید؟ اگر قدرت نظامی مهم نیست، پس برای دشمنان نیز نباید قدرت نظامی مهم و امری حیاتی باشد؛ درحالی که هر ساله بر بودجه نظامی دشمنان انقلاب اسلامی افزوده می شود تا به اعتراف خوشان، بازدارندگی خود را حفظ کنند.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: عقل و دین الهی ما را مکلف کرده که هم قدرت مادی داشته باشیم و هم قدرت معنوی؛ چنانکه در آیه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ...» به همه عناصر قدرت توجه داده شده ایم ؛ نه این که تنها به بخشی از عناصر قدر نگاه کرده و از عناصر دیگر غفلت کرده باشیم.

وی با اشاره به موفقیت عملیات طوفان الاقصی در برابر رژیم صهیونسیتی با امکانات و  تجهیزات نظامی و متناسب عنوان داشت: به آقای ظریف باید گفت که اگر عملیات پیچیده طوفان الاقصی که با مهارت کامل و تجهیزات مناسب انجام شد، نبود، آیا شما به مردم غزه توصیه می کردید که در گوشه ای نشسته و به قرائت دعا مشغول شوند؟

آیا دستاوردهای امروز مقاومت با قدرت معنوی است؟

حجت الاسلام باقرزاده افزود: امروز مقاومت برای این که خاری در چشم دشمنان باشد، آیا می توانست بدون اتکا به قدرت و توان نظامی، بازدارندگی بیافریند؟ اگر قدرت ایران اسلامی در عملیات وعده صادق و ضربه شصت آن به رژیم صهیونسیتی و حامیان آن نبود، آیا امروز مردم جهان و ملت های منطقه به قدرت معنوی ما ایرانی ها می بالیدند؟

وی با اشاره به اظهارات آقای ظریف که گفت «قدرت ما در خودباوری ماست» بیان داشت: این خودباوری مد نظر شما به چه معنایی است؟ خودباوری با چه چیزی حاصل می شود؟ مردم، وقتی به این مرحله می رسند که در همه عرصه های قدرت، قوی و قدرقدرت باشند و همه صنایع خود را در بالاترین سطح داشته و به پیشرفت برسند.

وی افزود: شما با سیاست تحقیر میدان با اسم دیپلماسی در صدد تحقیر ملت ایران هستید. باید از شما پرسید که آیا شما خودباوری را در مردم ایران ایجاد کردید یا افرادی همچون شهید فخری زاده ها، تهرانی مقدم ها، سلیمانی ها و حاجی زاده ها ایجاد می کنند؟

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اظهارات آقای ظریف درباره برجام و ویژگی های آن خاطرنشان کرد: در زمان خود ظریف و دولت روحانی بود که برجام لغو و پاره شد؛ نه در زمان دولت شهید رئیسی. به آقای ظریف باید یادآوری کرد که در زمان خود شما بود که تحریم ها را برای شما و ایران اعلام و اعمال کردند.

امضای کری تضمین است!

وی افزود: این شما بودید که برجامی را نوشته و امضا کردید که دشمنان توانستند به راحتی آن را کنار گذارند و متاسفانه تضمین های لازم در آن دیده نشد و شما در تاسیسات هسته ای کشور بتن ریختید.

حجت الاسلام باقرزاده خاطرنشان کرد: وقتی دشمنان بفهمند که انسان هایی همچون ظریف دلشان به تکه ای کاغذ با امضای کری خوش است، دیگر به هیچ برجامی راضی نشده و با پاره کردن برجام ها، درصدد خواهند بود تا برجام های قوی تری با آنان ببندند و کلاه بزرگتر و کشادتری را سر آنان گذارند.

ارسال نظرات