۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۶۰۰۵۹

اروپایی‌ها خواستار توقف نسل‌کشی در غزه شدند

اروپایی‌ها خواستار توقف نسل‌کشی در غزه شدند
هزاران نفر از مردم سراسر اروپا با تظاهرات در شهرهای مختلف، خواستار آتش‌بس فوری در غزه و توقف فروش سلاح‌های دولت‌های اروپایی به رژیم صهیونیستی شدند.
«ننگ بر شما، ننگ بر شما!» این‌ها بخشی از شعارهای معترضان حامی فلسطین در برلین علیه نیروهای امنیتی است که روز گذشته (شنبه) به سمت مخالفان جنایات رژیم صهیونیستی در پایتخت آلمان حمله‌ور شده بودند.
 
خبرگزاری آناتولی گزارش کرد که معترضان در انگلیس،‌ اتریش، آلمان و ایتالیا روز شنبه علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تظاهرات برپا کردند و خواستار آتشبس و توقف فروش سلاح‌های دولت‌های غربی به اسرائیل شدند.تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پلیس برلین را در حال درگیری با معترضان نشان می‌دهد که درجریان این خشونت‌، دست‌کم 11 حامی فلسطینیان بازداشت شدند.
 
 
 
طبق این گزارش، در لندن، فعالان «یوث دیمند» (درخواست جوانان) در باغ‌های «ویکتوریا امبانکمنت» گردهم آمدند و ترافیک سنگینی در تقاطع بسیار شلوغ «سیرک آکسفورد» لندن که خیابان آکسفورد را به خیابان ریجنت متصل می‌کند، به وجود آمد.
 
طبق گزارش آناتولی، طرفداران آلمانی فلسطینیان در خیابان‌های برلین و فرانکورت علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات برپا کردند.در برلین، نیروهای پلیس با معترضان حامی فلسطین که بیش از سه هزار نفر بودند و شعار «نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید»، سر می‌دادند، درگیر شدند.
 
معترضان با حرکت به سمت مرکز شهر، شعارهایی علیه اسرائیل سردادندو در مرکز خرید «الکسا»، 60 فعال حقوق فلسطینیان، تحصن کردند و پلیس نیز 11 نفر از معترضان را بازداشت کرد.از طرف دیگر، در وین نیز معترضان در مقابل ساختمان پارلمان اتریش تجمع کردند تا علیه «نسل‌کشی» در غزه اعتراض کنند.
طبق این گزارش، حامیان فلسطینیان پرچم‌ فلسطین را به دست داشتند و پارچه نوشته‌هایی حمل می‌کردند که بر روی آن شعارهایی چون «آتش‌بس فوری»، «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «آزادی برای غزه» نوشته شده بود.در شهرهای ایتالیایی رم و میلان، تظاهرات‌های مشابهی در حمایت از فلسطینیان برگزار شد و معترضان،حملات اسرائیل به غزه را محکوم کردند و شعارهایی چون «فلسطین را آزاد کنید» و «آزادی برای غزه» سردادند.طبق این گزارش، معترضان، پرچم‌ها و پارچه‌نوشته‌هایی با مضامینی در حمایت از فلسطینیان حمل می‌کردند و برخی از آن‌ها، دولت ایتالیا را به مشارکت در نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه متهم کردند.بیش از هشت ماه از جنگ غزه و شهادت بیش از 37 هزار و500 فلسطینی می‌گذرد اما تل‌آویو علی‌رغم آن‌که در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده و موظف به توقف فوری عملیات رفح است، اما بی‌توجه به درخواست‌های بین‌المللی همچنان به تجاوزات خود ادامه می‌دهد.
منبع: فارس
برچسب ها: اروپا غزه نسل کشی
ارسال نظرات