۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۷۶۰۱۱۴
زاکانی در جمع طلاب:

برخی نامزدها علاقه دارند که به دهه ۹۰ برگردیم

برخی نامزدها علاقه دارند که به دهه ۹۰ برگردیم
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع طلاب تصریح کرد: امروز شرایطی که در مناظرات و رقابت‌ها وجود دارد حکایت از این دارد که برخی از دوستان علاقه دارند ما به همان شرایط دهه ۹۰ و ۷۰ برگردیم.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (یکشنبه، 3 تیر) در نشست با جمعی از طلاب، ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی بود و چارچوب‌هایی که منتقل کرد امروز بعد از ۴۵ سال آثار آن را در همه دنیا می‌بینیم.
 
وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی الهام‌بخش جهان است، تصریح کرد: امروز گام‌های بلندی برداشته شده است اما آنجا که مهم است این است که ما بتوانیم با تکثیر یک الگوی موفق یک تمدن نوین اسلامی را در جهان رقم بزنیم.
 
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: ایجاد چنین الگویی نیازمند عمل و عینیت‌بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
 
زاکانی اظهار کرد: ما امروزه گام‌های زیادی را برداشته‌ایم اما همچنان به تعبیر حضرت آقا که فرمودند ما جنبه حداقلی از اسلام را عمل کرده‌ایم و هنوز راه طولانی در پیش داریم.
 
وی گفت: اگر انقلاب اسلامی امروز شعار آزادی، استقلال، عدالت و معنویت می‌دهد به این دلیل است که ما در مسیری قرار داریم که بخش‌هایی از این را طی شده و بخش عمده‌ای هنوز باقی‌مانده است.
 
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، بیان کرد: ما در چنین شرایط خطیری ریاست‌جمهوری شهید رئیسی را از دست دادیم، شهید بودن او هنوز اثر دارد.
 
زاکانی تصریح کرد: بعد از اصلاح قانون اساسی هیچ دولتی بر اساس درست حرکت نکرد یعنی نسبت خود را با اسلام، نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب، مردم و با دوستان انقلاب در سراسر جهان و با دشمنان انقلاب نسبت درستی برقرار نکرد، شهید رئیسی بزرگ‌ترین کاری که کرد این بود که این نسبت را درست کرد و این جهت درست شد لذا به هر جزئی از کار او که نگاه می‌کنیم برکاتی وجود دارد.
 
زاکانی عنوان کرد: یک مدت در مرحله بودیم که بحرانی اتفاق بیفتد و امروز در مرحله‌ای هستیم که شرایط پایداری در کشور داریم البته در کنار این شرایط پایدار مشکلاتی هم وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: واقعیت این است که قبل از ۳۴ ماه خدمت ایشان و بعد از آن کشور خیلی تفاوت داشت و کشور در یک موضع خیلی خوبی قرار گرفت اما معایبی هم وجود دارد.
 
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: امروز شرایطی که در مناظرات و رقابت‌ها وجود دارد حمایت از این دارد که برخی از دوستان علاقه دارند که ما به همان شرایط دهه ۹۰ برگردیم.
 
زاکانی اظهار کرد: ما دو نیاز مهم در کشور داریم که یکی از آن‌ها گره‌گشایی از زندگی مردم است چرا که امروز مردم در سختی زندگی می‌کنند، در دوره شهید رئیسی خیلی گره‌گشایی‌ها انجام شد؛ اما سختی هست و باید مرتفع شود.
 
وی خاطرنشان کرد: نکته بعد این است که کشور نیاز به آبادانی و پیشرفت دارد و این آبادانی و پیشرفت می‌تواند امکان بسیار زیادی را برای ایجاد منزلت و نقطه بالاتر در منطقه و جهان برای ما فراهم کند.
 
زاکانی در ادامه به حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: طبق برنامه باید حقوق بازنشستگان ظرف سه سال 90 درصد حقوق شاغلان ‎شود اما در سال اول دولت چهاردهم این کار انجام خواهد شد؛ منابع آن موجود است.
 
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در کشور منابع مالی وجود دارد اما چرا در اختیار همه قرار نمی‌گیرد، این یعنی یک خانواده 5 نفره ایرانی 110 میلیون تومان در سال می‌تواند مصرف انرژی داشته باشند هر چقدر از این انرژی ذخیره کند می‌تواند معادل آن طلا بگیرد، صددرصد این قضیه واقعیت دارد و شدنی است.
 
زاکانی بیان کرد: حکومت وظیفه دارد کمک کند تا حوزه علمیه پاسخ‌های اساسی را برای اداره کشور و برای زندگی خوب مردم فراهم کند.
 
وی افزود: امروز کشور در آستانه تحول بزرگی است لذا انتخابات می‌تواند نقش تحولی را تصویر ببخشد.
 
زاکانی اظهار کرد: از ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، گرایش ۴ نفر بیشتر به هم می‌خورد و ۲ نفر دیگر نیز مسیر دیگری را می‌روند.
 
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: علی‌القاعده کاندیداها تا پایان مناظرات باید جلو بروند بعد از آن اگر خطری از طرف مقابل نباشد وارد رقابت شوند و اگر خطر باشد عقل و دین حکم می‌کند باید هم بنشینند و تفاهم کنند.
ارسال نظرات