۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۷۶۰۱۵۴

وضعیت اقتصادی مردم در دوران خاتمی از زبان هاشمی رفسنجانی

وضعیت اقتصادی مردم در دوران خاتمی از زبان هاشمی رفسنجانی
اصلاح طلبان برای دوری از اسم و کارنامه حسن روحانی، خود را به دولت ۲۵ سال قبل (بخوانید ربع قرن) منتسب می‌کنند؛ اما هاشمی روایت متمایزی از دوران اقتصادی اصلاحات دارد.
یکی از نکاتی که پیرامون «مسعود پزشکیان» نامزد انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، تعدد حضور افرادی است که عضو دولت حسن روحانی بودند. این موضوع در مناظرات ریاست جمهوری نیز مطرح شد.
اما به نظر می‌رسد که پزشکیان چندان مایل نیست دولت سوم روحانی خطاب شود. زیرا در اینصورت مجبور خواهد بود تمام بار شکست دهه ۹۰ را به دوش بکشد.
پزشکیان در مناظره گفت: «من وزیر دولت خاتمی بودم، کلاه خودتان را قاضی کنید، در دوران خاتمی اوضاع سفره مردم بهتر بود یا در دوران آقای رییسی؟ مردم اینها را با پوست و گوشت خودشان احساس می‌کنند»

اما دوران خاتمی چگونه بود؟

برای پاسخ به این سوال سراغ «اکبر هاشمی رفسنجانی» می‌رویم. فردی که از نظر اردوگاه اصلاح طلبان مورد تایید است. هاشمی در انتخابات ۱۳۸۴ نامزد ریاست جمهوری شد. فیلم تبلیغاتی او می‌تواند منبعی برای شناخت دوران خاتمی باشد.صحنه به این شکل است: هاشمی رفسنجانی روی مبلی نشسته. آرام و خونسرد. در حال تماشای مردمی است که از وضعیت زندگی خود می‌گویند. این موضوع در آخرین روزهای ریاست جمهوری محمد خاتمی رخ می‌دهد.

در این بخش مردم درباره دوران خاتمی می‌گویند و هاشمی تماشا می‌کند:

- وضعیت اقتصاد که خیلی خرابه. یعنی روز به روز داره بدتر میشه- برای جوان‌ها شغل نیست- هیچ کاری برای ما نمی‌کنند- برای جوان هیچ کاری انجام نمی‌دن- فاصله طبقاتی را کم کند- یک نفر به زبان آذری می‌گوید: «دیگر نمی‌توانیم گوشت بخریم»-فقط امنیت شغلی- اینا [دولت] می‌گن خط فقر ۲۵۰ تومنه، پس چطور به بازنشسته ۱۰۰ تومن می‌دید؟- دو کیلو میوه در ماه نمی‌تونم برای بچه‌هام بخرم. آخه چندسال وعده، ندارم؛ با این حقوقا زندگی نمی‌شه کرد.- من به این شرط رای می‌دم که بدونم [رئیس جمهور] پشت منه، ولی وقتی رای دادم، می‌بینم رفت، فقط همون لحظه اول می‌گه من برای جوان کار می‌کنم. استخدام را ور انداختند، بیمه رو جمع کردند، پیمانکاری راه انداختند تو مملکت. من آینده می‌خوام. آینده من باید تضمین بشه. وقتی نمی‌تونه تضمین کنه، نباید بگه من رئیس جمهور میشم.
منبع: فارس
ارسال نظرات