۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۶۰۲۱۶
امام جمعه موقت کاشان:

شیعه باید نسبت به فضائل اهل بیت شناخت و بصیرت داشته باشد

شیعه باید نسبت به فضائل اهل بیت شناخت و بصیرت داشته باشد
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امروز ایران تنها کشوری است که پرچم امیرمومنان(ع) در آن برافراشته شده و تمام تلاش دشمن برای به زیر کشیدن این پرچم است.

به گزارش خبرنگار خرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب در شب عید سعید غدیر خم در مسجد آیت الله رضوی گفت: هیچکس بدون مجوز از امیرمومنان(ع) حق عبور از پل صراط جهنم را ندارد و امیرمومنان(ع) مجوز عبور را به پیروان واقعی خود خواهد داد و آنجا نعمت ولایت و امامت مشخص خواهد شد.

وی افزود: اهل بیت(ع) می‌فرمایند، نعمت‌های خداوند را در قیامت باید پاسخگو بود، از این رو عید غدیر روزی که خداوند بهترین بنده خود را بعد از پیامبراکرم(ص) برای هدایت انسان‌ها منصوب می‌کند باید قدر این نعمت را دانست.

امام جمعه موقت کاشان به مسئولیت معرفتی و مسئولیت عملی پیروان اهل بیت(ع) در مقابل نعمت ولایت اشاره کرد و گفت: نخستین مسئولیت ما در برابر نعمت ولایت مسؤولیت معرفتی است، چرا که انسان تا بصیرت نداشته باشد نمی‌تواند وظایف خود را به به درستی انجام دهد.

وی یکی از نیاز‌های امروز را داشتن بصیرت دانست و اظهار داشت: نخستین وظیفه ما شناخت اهل بیت(ع) است، چرا که امیرمومنان(ع) می‌فرماید، با سعادت‌ترین مردم کسی است که در مرحله نخست فضائل ما را بشناسد.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: شیعه باید نسبت به فضائل اهل بیت شناخت و بصیرت داشته باشد، چرا که امامت جاری و مجرای مقام نبوت است و منهای وحی تمام ویژگی‌ها و فضائل و مقاماتی که پیامبر دارد امام نیز دارد.

وی افزود: امام نیز به مانند پیامبر علم الهی دارد و نمی‌دانم و فکر کنم و بعدا تماس بگیر را ندارد و همانگونه که پیامبر افضل الناس است، امام نیز افضل الناس است و امام با هیچ انسانی قابل مقایسه نیست.

امام جمعه موقت کاشان گفت: مقام امامت سن خاصی و شرط سنی ندارد و خداوند هرکس را بخواهد امام قرار می‌دهد، حتی یک کودک ۵ ساله باشد.

وی ادامه داد: همانگونه که مقام نبوت انتصابی است مقام امامت نیز انتصابی است و پیامبر را باید خدا نصب کند، چرا که مقام امامت و نبوت نیاز به علم الهی و عصمت دارد و خدا پیامبر و امام را نصب می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر پیامبر در عید غدیر امیرمومنان(ع) از جانب خدا نصب کرد، به معنای این است که مقام امامت یک مقام انتصابی است نه اینکه یک مقام انتخابی باشد.

وی ادامه داد: همانگونه که پیامبر شاهد و گواه بر اعمال امت است، همانگونه نیز امام هر زمان نیز شاهد و گواه بر اعمال امت است و پیامر و امام معصوم واسطه فیض الهی هستند و همانگونه که پیامبر واجب الطاعه است، امام نیز واجب الطاعه است.

امام جمعه موقت کاشان دومین وظیفه ما در مقابل امام را وظیفه عملی دانست و گفت: بعد از شناخت امام باید از امام اطاعت و تبعیت کرد، چرا که اطاعت از امام در ردیف اطاعت از پیامبر از خداوند است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امیرمومنان(ع) عمر خود را وقف خدمت به اسلام کرد و از روزی که امیرمومنان(ع) ۱۰ ساله به پیامبراکرم(ص) ایمان آورد، در خدمت پیامبر بود و با دشمنان پیامبر مبارزه و تا زمان شهادت عمر خود را وقت اسلام کرد. 

به گفته وی امروز ایران تنها کشوری است که پرچم امیرمومنان(ع) در آن برافراشته شده است و تمام تلاش دشمن برای به زیر کشیدن این پرچم است و دشمن کاری به گرانی و مشکلات اقتصادی و بدحجابی و بی حجابی ندارد چرا که اینها بهانه‌ای برای زیر کشیدن پرچم تشیع در ایران است.

وی ادامه داد: نسل کشی امروز فلسطین و غزه در حالی انجام می‌شود که کشور‌های اسلامی سکوت کرده اند و تنها کشوری که از فلسطین دفاع می‌کند ایران اسلامی و حزب الله لبنان و یمن است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: نباید اجازه داد پرچم تشیع و امیرمومنان(ع) در ایران به زمین بیفتد، باید به پای پرچم امیرمومنان(ع) و پرچم ولایت ایستاد و از آن دفاع کرد، از این رو باید در صحنه حاضر بود و بصیرت داشت و از رهبری تبعیت کرد و در انتخابات حضور همگانی داشت تا پرچم امیرمومنان(ع) در ایران برافراشته باشد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات