۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۶۰۸۶۵
حجت الاسلام رهدار در گفت‌وگو با رسا:

جریان فکری و سیاسی حامی پزشکیان، فاصله زیادی با هویت ایرانی و انقلابی دارد

جریان فکری و سیاسی حامی پزشکیان، فاصله زیادی با هویت ایرانی و انقلابی دارد
عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم علیه السلام، جریان فکری سیاسی حمایت کننده از آقای پزشکیان را جریان دور از هویت اسلامی و ایرانی خواند و تأکید داشت که انتخابات رأی به شخص نیست و رأی به یک رویکرد است.

حجت الاسلام احمد رهدار عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم(علیه اسلام) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با ابراز اینکه تمام نامزدهای انتخابات باید در یکسری ویژگی های سلبی یکسان باشند اظهار داشت: نامزدها نباید توجه و اتکا به داشته های کشورهای بیگانه داشته باشند و باید اولویتشان استفاده از ظرفیت های داخلی کشور باشد.

وی در این باره افزود: نامزدها نباید سیاست هایشان خنثی کننده، یا تضعیف کننده فرهنگ، سیاست و ریل های اساسی کشور نظیر اسناد بالادستی، بیانیه گام دوم و سند اسلامی-ایرانی پیشرفت باشد.

حجت الاسلام رهدار همچنین پیرامون چگونگی تبلیغ نامزدها گفت: رویکرد تبلیغی شان به گونه ای نباید باشد که چهره ای منفی و ضعیف از ایران در ذهن مردم دیگر کشورها ساخته شود. باید رویکردشان اغلب رویکرد امید و تحول باشد نه اینکه طوری موضع گیری کنند که موجب ضعف و یأس شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم(علیه السلام) این ویژگی های بیان شده را یکسری رویکرد مقبول در میان عقلای دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: این ویژگی ها کلی است و اختصاص به ایران ندارد بلکه سیاست های عام و مقبول میان عقلا است.

وی افزود: اگر بتوانیم این مطالب عقلانی را در میان مردم به گونه ای ترویج بدهیم که تبدیل به یک گفتمان بدیهی در میان جامعه شود باعث خواهد شد نامزدها این رویکردها را رعایت کنند. باید کاری کنیم یکسری رویکردها برای نامزدها مفروض باشد تا در این زمینه مجبور به پرداخت هزینه نشویم.

حجت الاسلام رهدار، آقای پزشکیان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را متصف به یک جریانی خواند که از لحاظ مبانی فکری، سلوک سیاسی و اهداف فاصله زیادی با ارزش های انقلاب و هویت ایرانی دارد.

وی در تعریف دولت گفت: دولت یک فرد نیست، دولت در واقع مجموعه کارگزاران ارشد هستند و افرادی که در ستاد آقای پزشکیان مسئولیت دارند یا از ایشان حمایت کرده اند، اشخاصی هستند که ما کنشگری سیاسی شان را تجربه کرده ایم و می دانیم چه انحرافی با منافع مردم دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم(علیه السلام) تأکید کرد: ممکن است شخص رئیس جمهور انسان بدی نباشد اما اطرافیانش بر او اثر می گذارند و باید توجه داشته باشیم که در انتخابات در حال رای دادن به یک رویکرد هستیم نه رای دادن به یک شخص بنابراین باید از تجربه های پیشین عبرت بگیریم.

ارسال نظرات