۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۶۱۴۴۲
حجت‌الاسلام موسوی مطرح کرد؛

تشریح برنامه‌های اوقاف فارس در ماه محرم/از سوگواره عاشورایی در ۴۵۰ بقعه تا اجرای طرح شمیم حسینی

تشریح برنامه‌های اوقاف فارس در ماه محرم/از سوگواره عاشورایی در ۴۵۰ بقعه تا اجرای طرح شمیم حسینی
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های این اداره در ایام ماه محرم الحرام پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از برنامه‌های بسیار خوبی که هر ساله در شروع ماه محرم از محل موقوفات اجرا می‌شود، برنامه سوگواره «بصیرت عاشورایی» و تکریم اهل بیت(ع) است که امسال از ۱۷ تیرماه جاری تا پایان ماه صفر یعنی ۱۴ شهریور در ۴۵۰ بقعه متبرکه استان فارس اجرا می‌شود. 
 
وی از اجرای طرح «شمیم حسینی» با هدف حمایت و مساعدت از هیئت‌های مذهبی خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح در سال جاری حمایت از یک هزار هیئت مذهبی فارس از محل موقوفات با نیات مرتبط در دستور کار داریم. 
 
مدیرکل اوقاف فارس بیان کرد: در قالب اجرای طرح مذکور به هیئات مذهبی دارای مجوز که در سامانه بیرق ثبت‌نام کرده‌اند، از محل نیات موقوفات مرتبط، ۱۴ کیسه برنج و یک حلب روغن ۱۷ کیلویی اهدا می‌شود. 
 
وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی، ۱۵۰ مبلغ دینی از قم و ۴۰۰ مبلغ بومی به نقاط مختلف استان فارس برای برگزاری مراسم شب‌های دهه اول محرم تا سه شب بعد از عاشورا اعزام می‌شوند. 
 
موسوی همچنین به تقارن طرح تابستانه نشاط معنوی بقاع متبرکه استان با ماه محرم اشاره کرد و افزود: با توجه به تقارن این ایام با طرح تابستانه نشاط معنوی اقداماتی نظیر راه‌اندازی هیئت‌های نوجوانان عاشورایی، برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی در صحن بقاع متبرکه و برگزاری هیئت نوجوانان حسینی «احلی من العسل» در پنجم ماه محرم در دستور کار قرار دارد. 
 
مدیرکل اوقاف امور خیریه استان فارس همچنین از  برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم خبر داد و گفت: این همایش جمعه، ۲۲ تیرماه مصادف با ششم محرم برگزار می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت در کلیه بقاع متبرکه استان فارس اقامه خواهد شد، افزود:  همایش «رهروان زینبی»، برنامه‌ای است که در روز چهارشنبه، ۲۷ تیر مصادف با ۱۱ محرم در یکی از بقاع متبرکه برگزار می‌شود. 
 
موسوی در ادامه از راه‌اندازی پویش رسانه‌ای «هر منزل، یک بیرق؛ هر خانه، یک حسینیه» همزمان با ماه محرم و صفر در استان خبر داد و گفت: این پویش به منظور سیاه‌پوش کردن کوچه‌ها و برگزاری روضه‌های خانگی در استان فارس و شیراز برگزار می‌شود. 
 
مدیرکل اوقاف فارس‌ همچنین گفت: جلسه آموزشی و توجیهی هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه با موضوعات ایمنی و انتظامی به مناسبت ماه محرم و صفر هم‌اکنون در شیراز در حال برگزاری است. 
 
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تعداد موقوفات استان فارس گفت: بیش از ۱۴ هزار موقوفه در استان فارس با  ۲۰۰ هزار رقبه موقوفه به ثبت رسیده است که نیات بیش از ۸۰ درصد آن‌ها مرتبط با تعزیه‌داری سیدالشهدا(ع) است، البته به این معنا نیست که همه این‌ها درآمدزا هستند. 
 
مدیرکل اوقاف فارس در پایان گفت: تلاش داریم نیات موقوفات جدید را به سمت و سوی کمک به دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب نخبه،‌ دارو و درمان، کمک به زوج‌های جوان و نیازهای دیگر جامعه هدایت سوق دهیم.

ارسال نظرات