۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۷۶۱۵۵۵

امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت مهم اجتماعی برای آحاد مختلف جامعه

امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت مهم اجتماعی برای آحاد مختلف جامعه
حجت الاسلام نستوهی در جمع فرماندهان و کادر پدافند هوایی منطقه شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: احیاء امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین و اصلی ترین عامل ماندگاری این واقعه جاویدان به حساب می آید و ابعاد گسترده و وسیعی در حوزه فردی و جمعی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام محمد حسن نستوهی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی، در جمع فرماندهان و کادر پدافند هوایی منطقه شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف روشن واقعه عاشورا بیان کرد و افزود: احیاء امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین و اصلی ترین عامل ماندگاری این واقعه جاویدان به حساب می آید و ابعاد گسترده و وسیعی در حوزه فردی و جمعی دارد.

دبیر ستاد امر به معروف خاطرنشان کرد: عاشورا و کربلای امام حسین(ع) حقیقت انکار ناپذیر است و نه تنها با گذشت زمان رنگ نباخته و تضعیف نمی‌شود بلکه بالعکس، هر چه زمان می‌گذرد درخشندگی بیشتری پیدا می‌کند.

حجت الاسلام نستوهی با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد مختلف مسائل نظامی، اخلاقی، عبادی، معاملات و بازار، رعایت حقوق خانواده و اجتماع مطرح است، اظهار داشت: باتوجه به مفاهیم کلام اباعبدالله الحسین(ع) که فرمودند: "اُریدُ اَن اَمُرَ بالْمَعْروف وَاَنْهی عَنِ الْمُنْکَر وَ اَسیرَ بِسیرة جَدّی" می‌توان گفت احیاء امر به معروف و نهی از منکر در بعد مسائل سیاسی و حکومتی محوری ترین هدف و انگیزه قیام امام حسین (ع) است.

وی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک مسئولیت مهم اجتماعی است دانست و بیان کرد: در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر به معنای همه بایدها و نبایدهای الهی به حساب می آید و لازم است امروز به عنوان یک گفتمان جامع بر مبنای حفظ کرامت انسانی و توجه به نزاکت ها و هنجار های اجتماعی بین اقشار مختلف و آحاد جامعه مورد توجه و مبنای عمل قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف در پایان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت، برای خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروهای مسلح آرزوی سلامتی و پیروزی را در تمامی عرصه ها را از خداوند متعال خواستار شد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات