۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۷۶۱۹۴۰
رحیمی مطرح کرد؛

اهمیت توانمند سازی افراد در عصر دیجیتال

اهمیت توانمند سازی افراد در عصر دیجیتال
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهمیت توانمند سازی افراد در عصر دیجیتال، گفت: قرار است ساخته‌ها در اختیار بشر باشد نه اینکه بشر تابع ساخته‌های خود باشد این یک اصل بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در "همایش مولفه‌های توانمندی نسل جدید آموزش و پرورش در عصر دیجیتال" که صبح امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن بیان اینکه در قم اگر در حوزه تعلیم و تربیت و در مسائل تربیتی کوتاهی کنیم در قیامت پاسخگو نخواهیم بود، اظهار داشت: ظرفیت‌های بی‌بدیلی در حوزه تعلیم تربیت در حوزه های علمیه قم وجود دارد که در آموزش و پرورش می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم یکی از وظایف مدارس را استفاده از ظرفیت‌های تربیتی حوزه‌های علمیه جامعه المصطفی معرفی کرد و گفت: متقابلاً جامعه المصطفی نیز می‌تواند بیش از گذشته از آموزش و پرورش بهره‌مند شود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توانمند سازی افراد در عصر دیجیتال، گفت: قرار است ساخته‌ها در اختیار بشر باشند نه اینکه بشر تابع ساخته‌های خود باشد این یک اصل بسیار مهم است؛ اگر اختیار ما دست دنیای دیجیتال نباشد و آن را تابع خودمان قرار دهیم این دستاورد به کمک بشر خواهد آمد در غیر اینصورت ما تابع فضای مجازی و منفعل شدیم.

فعالیت‌های علمی و نقش موثر آن در پیشرفت علمی جامعه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اهمیت پژوهش در فعالیت‌های علمی و نقش موثر آن در پیشرفت علمی جامعه، اظهار داشت: اولین مرحله در پذیرش اسلام و توحید مبتنی بر پژوهش است و اگر با ادله پژوهشی ما به توحید نرسیم پذیرفته نیست کسی که امروز در ولایت فقیه و مبانی توحید شک دارد باید در مبانی توحیدی خودش را بازنگری کند تا ببیند که ولایت فقیه منبعث از کجاست؟ و چرا باید بپذیریم؟ تا به جواب برسد.

وی با اشاره به آیه ۳۶ سوره اسراء، ابراز داشت: اگر به مفاد این آیه توجه داشته باشیم هرگز دچار اشتباه نخواهیم شد، یکی از مشکلات ما در عصر دیجیتال این است که هرچه می‌بینیم را باور و در نشر آن مشارکت می‌کنیم، در تعاریف جدید شخصی باسواد است که در فضای مجازی بتواند راه خود را پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید براینکه آن راهی که ما را اضطراب و نگرانی نجات می‌دهد توکل و ایمان به خداست، افزود: در دنیای دیجیتال توجه داشته باشید هر متن پیامی که می‌فرستید به منزله تایید و یا امضای شماست و نگویید که به من رسیده و کپی کردم و برای بقیه فرستادم و حالا فهمیدم این مطلبی که من نقل قول کردم اشتباه بوده است.

لزوم تناسب سازی دنیای دیجیتال با حقایق و آموزه‌های دینی

وی اضافه کرد: در بیان حق ملاحظات و رودربایسی را کنار گذارید؛ دین و حق بر هر چیزی مقدم است؛ تصویر پروفایل شما و پیام‌هایتان معرف شخصیت شما است؛ مجاز جای واقعیت‌ها را گرفته و تناسب سازی دنیای دیجیتال با حقایق و آموزه‌های دینی یکی از راه‌های توانمند شدن ما انسان است تا مسیر درست را تشخیص دهیم و در مسیر درست حرکت کنیم.

ارسال نظرات