۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۷۶۲۰۸۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

سالمندی جمعیت خطر بزرگی برای کشور است

سالمندی جمعیت خطر بزرگی برای کشور است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه بحث پیری و سالمندی جمعیت، خطر بزرگی برای کشور است گفت: تا سال ۱۴۰۳ حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان به خود اختصاص خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی به مناسبت هفته بهزیستی صبح امروز در دیدار با رئیس و کارکنان بهزیستی کاشان، گفت: موضوع سالمندی جمعیت امروز به عنوان یک تهدید و خطر جدی برای کشور مطرح است. 

وی با بیان اینکه خداوند خداوند در بین همه کار‌ها به کار‌هایی که سخت‌تر از بقیه کار‌ها است، اجر و پاداش بیشتری می‌دهد، یادآور شد: اگر به عمار یاسردو کار پیشنهاد شد، سخت‌ترین کار را قبول می‌کرد و برای همین بود که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، سراسر وجود عمار یاسر را ایمان فرا گرفته است.

نماینده ولی فقیه در کاشان تنوع خدمات از بارداری تا سالمندی در بهزیستی برای افراد تحت پوشش را ارزشمند دانست و اظهار داشت: موضوع سالمند شدن و پیری جمعیت کشور را باید جدی گرفت.

به گفته وی بر اساس پیش بینی‌های انجام شده اگر وضعیت فرزندآوری در کشور بر همین منوال باشد تا سال ۱۴۰۳ حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان به خود اختصاص خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از سالمندان سرراهی به عنوان یک چالش پیش رو نام برد و افزود: هرچند تا کنون سالمندان سر راهی در جامعه کمتر دیده شده است، اما سالمندان سرراهی که بر خلاف فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) به عنوان یک هشدار جدی برای جامعه مطرح است.

وِی به وظیفه فرزندان در قبال والدین سالمند خود اشاره کرد و ادامه داد: اینکه فرزندی بخواهد پدر و مادر خود را سر راه گذاشته تا نهاد‌های حمایتی آنها را از سطح خیابان‌ها جمع آوری کنند برای جامعه ما قابل قبول و پذیرش نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه معاونت اجتماعی دفتر با همکاری بهزیستی آسیب «اذیت و ازار سالمندان» را بررسی کنند، گفت: قانون حمایت از سالمندان و قانون برخورد با چنین فرزندانی باید مورد توجه قرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نگهداری از افراد سالمند در منزل را سبب نزول رحمت برای افراد خانواده دانست و افزود: متاسفانه برخی خانواده‌ها نسبت به این مساله و احترام به بزرگتر‌ها و بزرگ خاندان جاهل هستند.

وی با تأکید براینکه جایگاه سالمندان در خانواده باید برای خانواده‌ها تبیین شود اظهار داشت: اگر جایگاه سالمندان برای خانواده‌ها به درستی تبیین شود هیچ سالمندی به دور از خانواده خود و در خانه سالمندان نخواهد بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات