۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۶۲۴۹۵
در اختتامیه رویداد«راه روشن ۳» صورت گرفت؛

تجلیل از داوطلبان بوم های ایده پردازی جامعه الزهرا

تجلیل از داوطلبان بوم های ایده پردازی جامعه الزهرا
در مراسم اختتامیه اردوی گزینشی طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با عنوان رویداد «راه روشن ۳» از داوطلبان شرکت کننده در این رویداد که بوم‌های ایده پردازی خود را ارائه کردند، تجلیل شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه اردوی گزینشی طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با عنوان رویداد «راه روشن ۳» با حضور بیش از ۲۳۰ داوطلب ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، اساتید راهبر، اساتید رهیار، طلاب همیار و جمعی از مسئولان این مؤسسه علمی حوزوی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، از داوطلبان شرکت کننده در این رویداد که بوم‌های ایده پردازی خود را ارائه کردند، تجلیل شد.

هیئت داوران بوم های ایده پردازی و حل مسئله متشکل از خانم‌ها فهیمه نیک زاد، سیده زهرا حسینی، سارا مرادی، افتخار یوسفی، طاهره زاهدی و جعفری تفضل بودند.  

بر این اساس، هیئت داوران پس از داوری آثار ارائه شده بیانیه ای صادر کرد که به شرح ذیل است:

به نمایندگی از اعضای هیئت داوران رویداد مسئله محور «راه روشن»، مراتب خرسندی و قدردانی خود را از مدیر محترم جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و مدیران ارشد این مجموعه که زمینه مناسبی برای گردهمایی دختران نوجوان مشتاق و سرمایه‌های تمدن‌ساز ایران اسلامی در این مجموعه علمی حوزوی را فراهم آوردند اعلام می‌داریم و به استحضار می‌رسانیم از مجموع ۲۰ ایده داوری شده در این رویداد، تمامی مسائل مطرح شده و راه حل‌های ارائه شده، نشان‌دهنده آمادگی ذهنی و اشتیاق حرکت این عزیزان در مسیر حل مسائل و روشن شدن مسیر برای خودشان و نسل آینده داشت.

دیدن چهره‌های نورانی و چشمان مشتاق این عزیزان، ما را به آینده روشنی که به دستان توانمند آن‌ها ساخته خواهد شد امیدوارتر کرد. از جمله ویژگی‌های چشمگیر این رویداد، توجه به مسائل روز زنان در جهان، دغدغه مندی نسبت به چالش‌های زیست بوم اقشار مختلف داوطلبان و ارائه دهندگان، تاکید بر مسائل جهان اسلام، نقش‌های مدیریتی بانوان در حل مسائل مربوط به بانوان، نگاه عمیق به حوزه مسائل بانوان، حرکت و اقدام خودانگیخته برای حل مسائل مختلف از طریق بانوان و غیره بود.

بر این اساس معرفی گروه‌های مورد نظر نه به لحاظ برتری بلکه به دلیل توجه به مسائل متنوع بانوان به ویژه طلاب به ترتیب انتخاب شدند:

گروه اول، گروه «ستیا شو» به دلیل نگاه به خودباوری زنان و ارائه الگوهای شایسته و مستندسازی زندگی و فعالیت الگوها مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

گروه دوم «خانواده روشن» به دلیل توجه به مسئله جمعیت به عنوان اولویت اصلی کشور و ارائه راه حل متناسب با محل زندگی انتخاب شده است.

گروه سوم «ط به توان ۳»، ارائه راه حل با استفاده از ظرفیت موجود و کم هزینه بودن و مستندسازی دانش موجود،  گروه «رهپویان» به دلیل نظم ذهنی، نقشه ذهنی و منطقی در چارچوب‌بندی مسئله و ارائه گام به گام مسئله، گروه «ساحل معراج» به دلیل توجه به نقش مادری و جایگاه مادر در ترویج سبک زندگی اسلامی و ایجاد تلنگرهای زیستی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

گروه «منهاج کرمان» به دلیل مواجهه فعالانه با مسئله پوشش اسلامی و برقراری ارتباط موثر با نهادهای استانی برای حل مسئله، گروه «رمیصا» به دلیل هم راستا بودن راهکار با تجربه عملی و توانمندی تخصصی اعضا در پیاده سازی راهکار با تاکید بر خودسازی و معرفی الگوها، گروه «آمرین» به دلیل شناخت دقیق مسئله و موثرین مرتبط با مسئله تجلیل می‌شوند.  

گروه «سفیران هجرت» به دلیل ابتکار در طراحی لوگو و استفاده از ابزارهای مختلف و جذاب در ارائه، گروه «مشکات» به دلیل ارائه ایده مبتنی بر بهره‌مندی از شیوه‌های نوین، گروه «دختران حبیب» به دلیل نقشه راه خوب منظم منطقی و وام گرفتن از نام شهید ر ارائه و الهام‌گیری از ایشان و  گروه «بانوی حیات» به دلیل مبتنی بودن راه حل به تجربه میدانی میدانی و الهام بخشی شعار منتخب قابل قدردانی هستند.

گروه «معماران ایران جدید» به دلیل توجه به نقش بانوان در اجتماع، ارائه رسانه‌ای و مرتبط با موضوع در مدت کوتاه و با حداقل امکانات، گروه «رهساز» به دلیل توجه به رافت‌های زنانه در ارائه و خلاقیت در بیان، گروه «طلبه نوشت»  به دلیل خوش ذوقی و ابتکار در ارائه شایسته تجلیل هستند.

گروه «طاها» توجه به مسئله روز جهان اسلام و فضاسازی مناسب در ارائه، گروه «نوآوران در عرصه تبلیغ» به دلیل قدرت بیان خوب و علت یابی دقیق، گروه «منهاج» به دلیل تصویرسازی زیبا از ایده در قالب لوگو، گروه «مهدا» به دلیل انتخاب موضوع مناسب و دارای اولویت و توجه به موضوع مهدویت و گروه «بانو امین» به دلیل نوجوان‌محوری، توجه به آغاز تربیت در سنین پایین‌تر تجلیل می‌شوند.

در انتها از تمام دست‌اندرکاران برنامه‌ریزی اجرا و ارزشیابی این رویداد سپاسگزاریم.

ارسال نظرات