۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۶۳۰۰۶
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «عراق شناسی و آداب سفر به عتبه مقدسه» روانه بازار نشر شد

کتاب «عراق شناسی و آداب سفر به عتبه مقدسه» روانه بازار نشر شد
کتاب «عراق شناسی و آداب سفر به عتبه مقدسه» اثر محمد جواد مهری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «عراق شناسی و آداب سفر به عتبه مقدسه» اثر محمد جواد مهری در ۱۲۰ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

اثر حاضر، یکی از مجلدات مجموعه شش جلدی، برای آشنایی کاربردی با پنج شهر تاریخی - زیارتی عراق تنظیم شده است و علاوه بر معرفی اماکن تاریخی و زیارتی عتبات عالیات، آداب سفر به عتبه مقدسه، دانستنی‌های زیارت، فضیلت شهر، ثواب زیارت، زیارت‌نامه مربوطه به همراه ترجمه، زندگانی مدفونین در این اماکن، زبان‌شناسی، نقشه راهنمای آستان ‌های مقدّس و فاصله شهرها با محاسبه کیلومتر را نیز در بر دارد.

مجلد پیش رو با عنوان «عراقی شناسی و آداب سفر به عتبه مقدسه» کلیاتی درباره کشور عراق و نکات مقدماتی درباره عزیمت به عراق به قصد زیارت را بازگو کرده است.

کتاب «عراق شناسی و آداب سفر به عتبه مقدسه» روانه بازار نشر شد

 ساختار اثر

این کتاب در چهار گفتار تألیف شده است؛ گفتار اول با عنوان «دانستنی‌های زیارت» مفهوم زیارت، مشروعیت زیارت و هدف از زیارت را بیان کرده و فواید و آثار زیارت، آداب زیارت و زیارت های سفارش شده را به نگارش درآورده است.

نویسنده در گفتار دوم با عنوان «دانستنی‌های مسافرت» آداب قبل از سفر و آداب هنگام سفر از جمله خواندن سوره قدر، خواندن آیه الکرسی، کمک به دیگر مسافران، مراقبت از خود، یاد خداوند و ارتباط با دوستان را شرح داده و آداب بازگشت از سفر(تعجیل در بازگشت، هدیه برای خانواده، شستشو و نماز و ولیمه دادن) و دانستنی‌های سفر گروهی(انتخاب سرپرست، تقسیم کار، مشورت در کارها، حسن خلق و مزاح و پوشاندن نقاط ضعف همسفران) را مورد بررسی قرار داده است.

«عراق شناسی» عنوان سومین گفتار از کتاب حاضر است که در آن تاریخ عراق، استان‌های عراق، فاصله شهرهای ایران - عراق و مرزهای رسمی کشور و فاصله داخلی شهرهای عراق مورد تأکید قرار گرفته است.

چهارمین و آخرین گفتار از این کتاب با عنوان «آشنایی با واژگان پرکاربرد محاوره به زبان عراقی» به تشریح عناوینی همچون ایام هفته، روزها، گفت‌وگوهای اجتماعی، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها، رنگ‌ها، اعضای بدن، کلماتی در مورد تلفن، اعداد و ارقام و تابلو و اعلانات اختصاص دارد.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir  مراجعه کنند.

ارسال نظرات