۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۶۳۱۱۸
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

خبرگزاری رسا؛ انقلابی، فعال و پیشرو/ لزوم انعکاس مشکلات طلاب از سوی خبرگزاری‌های حوزوی

خبرگزاری رسا؛ انقلابی، فعال و پیشرو/ لزوم انعکاس مشکلات طلاب از سوی خبرگزاری‌های حوزوی
نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک روز خبرنگار به جامعه خبری، رسالت اصلی خبرنگاران را انعکاس صحیح اخبار بدون جهت دهی و تحریف عنوان و بر لزوم انعکاس مشکلات طلاب از سوی خبرگزاری های حوزوی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به رسالت خبرنگاران در عصر کنونی اظهار داشت: انعکاس صحیح اخبار رسالت اصلی خبرنگاران است و باید اخبار منتشر شده، بدون جهت دهی و تحریف باشد.

وی رعایت صداقت در نقل اخبار را از ملزومات خبرنگاری عنوان و ابراز کرد: نباید اخبار به گونه ای منعکس داده شود که برداشت مخاطب از اخبار با آنچه که در واقع اتفاق افتاده، متفاوت بوده و در انتشار اخبار جهت گیری وجود داشته و آنچه مطابق واقع است منعکس نشود.

نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ممکن است اخبار، صادقانه منعکس شوند؛ اما گاهی اوقات تحلیل و بررسی خبرنگاران یا تحلیلگران در مواقع حساسی همچون انتخابات، سبب جهت گیری خلاف در ذهن مخاطبان می شود که باید از این گونه کارها پرهیز شود؛ چراکه ممکن است تحلیل های غلط، آب به آسیاب دشمنان ریختن و منعکس کردن حقایق باشد که این قطعا مطلوب ما نمی باشد.

وی افزود: باید انعکاس اخبار در رسانه ها به گونه ای باشد که موجب خشنودی دشمنان و ناراحتی دوستان نشود؛ مثلا در حوادث فلسطین نباید مسائل و اخبار را به گونه ای تحلیل و انعکاس داد که سبب ضعف در جبهه خودی و مقاومت شده و پیروزی را نصیب دشمنان کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به فعالیت های خوب خبرگزاری رسا در عرصه های مختلف خبری ضمن تشکر از فعالیت های این خبرگزاری حوزوی بیان داشت: من خبرگزاری رسا را جزو خبرگزاری های انقلابیِ در صحنه می دانم که در انعکاس اخبار و فعالیت های رسانه ای، پیشرو و فعال در جبهه حق و انقلاب بوده و از انفعال و انزوا دوری می کند.

نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به فعالیت های حوزوی خبرگزاری رسا و ضرورت انعکاس اخبار حوزه و روحانیت عنوان داشت: امیدوارم خبرگزاری رسا بتواند مشکلات طلاب و روحانیت را به خوبی انعکاس داده و پل ارتباطی میان طلاب و مسئولین حوزه های علمیه باشد و فعالیت های خود در این عرصه را بیش از پیش گسترش دهد.

ارسال نظرات