۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۶۳۱۳۰
باقری:

اجازه نمی‌دهیم رژیم اسرائیل امنیت منطقه را به بازی بگیرد

اجازه نمی‌دهیم رژیم اسرائیل امنیت منطقه را به بازی بگیرد
سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی وزیر خارجه سوریه با اشاره به تصمیم ‌ایران برای اقدام قاطع علیه رژیم صهیونیستی، گفت: اجازه نخواهیم داد این رژیم ثبات و امنیت منطقه را بازیچه اهداف و منافع نامشروع باند تروریستی حاکم در تل‌آویو کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه با وی، درباره اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس رایزنی و تبادل نظر کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این تماس تلفنی گفت: رژیم صهیونیستی با اقدامات جنایتکارانه خود در یمن، تهران و بیروت، به تولیدکننده بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا بدل شده و آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی با حمایت از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، موجب بی‌ثباتی در منطقه شده‌اند.

باقری با اشاره به تصمیم ‌ایران برای اقدام مشروع و قاطع و بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی ثبات و امنیت منطقه را  بازیچه اهداف و منافع نامشروع باند تروریستی حاکم در تل‌آویو کند.

حمایت همه جانبه سوریه از ایران

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را شدیدا محکوم و بر حمایت همه‌جانبه و پایدار سوریه از جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

گفتنی است پس از ترور شهید هنیه، علی باقری با تعدادی از وزرای خارجه منطقه، همسایه و اروپایی و از جمله دبیرکل سازمان ملل در این باره تلفنی گفت‌وگو کرد.

وی در تماس با وزرای خارجه کشورهای اسلامی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی شد که این نشست قرار است امروز (چهارشنبه) در جده برگزار شود.

ارسال نظرات