۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۶۳۱۸۴
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا:

ترویج فرهنگ دینی و تلاش برای تحکیم نظام اسلامی از رسالت‌های مهم رسانه انقلابی است

ترویج فرهنگ دینی و تلاش برای تحکیم نظام اسلامی از رسالت‌های مهم رسانه انقلابی است
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انعکاس صحیح اخبار را رسالت خبرنگاران در جامعه اسلامی عنوان و بر لزوم تبیین برکات انقلاب اسلامی و نظام الهی برای افراد جامعه تاکید کرد.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به رسالت خبرنگاران در جامعه اسلامی اظهار داشت: انعکاس صحیح اخبار و تلاش در جهت حفظ و تحکیم نظام و انقلاب اسلامی و جهاد تببین، رسالت اصلی خبرنگاران است.

وی افزود: خبرنگاران باید برکات انقلاب اسلامی و نظامی الهی را به جامعه نشان داده و جنبه های مختلف آن را به افکار عمومی جامعه انعکاس دهند و در مقابل شبهات مطرح شده دربرابر انقلاب اسلامی و کارآمدی آن با انجام مصاحبه ها و قلم خود به آنها پاسخ داده تا اذهان ناآگاه دچار آشفتگی و بدبینی به نظام اسلامی نشود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان داشت: یکی دیگر از رسالت های خبرنگاران و خبرگزاری ها این است که به مسئولینی که دچار لغزش از اهداف و آرمان های نظام اسلامی می شوند تذکر دهند و تمهیدات لازم در این زمینه ها را داشته باشند تا نقاط ضعف را به مسئولین منتقل کنند؛ البته با حفظ ادب و منطق و حفظ اصول اسلامی باید در این مسیر گام برداشته شود.

وی افزود: یکی از رسالت های خبرنگاران و اصحاب رسانه این است که ترک فعل ها و کم کاری های مسئولان را گوشزد کرده و با ارائه راهکارهای لازم، مطالبه گری و گفتمان سازی کنند تا تبدیل به خواست عمومی شده و مسیرهای درست پیموده شود.

آیت الله رجبی رسالت کلی رسانه های انقلابی در نظام اسلامی را ترویج فرهنگ دینی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: باید فرهنگ دینی در جامعه ترویج داده شده و گفتمان سازی، جریان سازی و نهادینه سازی شود که البته انجام این رسالت در توان رسانه های انقلابی ما وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت های خوب خبرگزاری رسا در عرصه های مختلف خبری ضمن تشکر از فعالیت های این خبرگزاری حوزوی بیان داشت: الحمدلله خبرگزاری رسا، رسانه موفقی در عرصه رسانه و اطلاع رسانی بوده است که به نوبه خود از این خبرگزاری حوزوی تشکر می کنیم؛ البته همیشه گام های بعدی و برتری وجود دارد و کار بشری بدون نقص نبوده و نمی توان توقع این را داشت که رسانه ای، هیچ نقصی نداشته باشد؛ اما در کل خبرگزاری رسا یکی از خبرگزاری های موفق است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: امیدواریم خبرگزاری رسا، در جهت ارتقاء و تکامل بیشتر گام برداشته و بتواند رسالت رسانه انقلابی خود را به خوبی انجام دهد.

ارسال نظرات