۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۶۳۲۶۹
آیت الله سعیدی:

رژیم صهیونیستی با ترور به دنبال خارج شدن از چاله مرگ تدریجی است

رژیم صهیونیستی با ترور به دنبال خارج شدن از چاله مرگ تدریجی است
امام جمعه قم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با ترور شخصیت های ممتاز محور مقاومت به دنبال خارج شدن از چاله مرگ تدریجی است، گفت: مسلمانان و رزمندگان جبهه مقاومت با انگیزه بیشتر در مقابل شما ایستادگی می کنند و شما و آرزوهایتان را به گور خواهند فرستاد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی، تأسی به اولیاء الهی و کاربست تقوا در تمام مراحل زندگانی ابراز کرد: تقوا اگر کما هو حقه رعایت شود دارای آثار و برکات فراوانی است ازجمله در سوره طلاق فرمود هرکس تقوای الهی را رعایت کند و از مخالفت خدا بپرهیزد، خداوند گناهانش را می بخشد و پاداش بزرگ به او می دهد.

امام جمعه شهر قم با بیان اینکه در محیط و کار سیاسی باید مواظبت بر رفتار، اعمال و رعایت تقوا داشته باشیم، ادامه داد: رعایت تقوا هم گذشته انسان را پاک می کند و گناهان او را می بخشد و هم در زمان حال زندگی او را سامان می بخشد و هم در آینده زندگی او را به سمت سعادت و رستگاری پیش می برد.

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید ابراز کرد: در رژیم پهلوی با دسیسه و بی کفایتی روستاها را خالی از سکنه می کردند و مردم را به حاشیه نشینی در کنار شهرها سوق می دادند که آثار ناخوشایندی را به همراه داشته و دارد در حالی که باید علم و صنعت را به روستاها سوق داد تا برکات روستا به تمام کشور سرازیر شود.

آیت الله سعیدی در خطبه دوم از سخنران پیش از خطبه ها مدیر عامل خانه مطبوعات استان قم تقدیر و تشکر کرد و در این خطبه به بیان اجمالی از تاریخ اسلام و ایران پرداخت.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها و نقش تاثیرگذار آن در تبدیل جریان عاشورا به فرهنگ اظهار داشت: حضرت رقیه سلام الله علیها با سر پدر از مصیبت ها و خرابه نشینی شکایت نکرد بلکه با بینش بزرگمنشانه از حوادث عاشورا و آنچه بر اباعبدالله الحسین علیه السلام فرود آمده بود، فرمود تا برای تاریخ به یادگار بماند.

آیت الله سعیدی با اشاره به ابعاد مظلومیت و غربت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: امام حسن علیه السلام در جنگ روایت ها بسیار مظلوم واقع شده است، عدم تحلیل سیاسی بین مردم آن عصر و جنگ نابرابر روایت ها در عصر امام و حتی پس از آن موجب غربت امام حسن مجتبی علیه اسلام شده است. جنگ روایت ها منحصر در یک مقطع تاریخی نیست بلکه از ابتدای اسلام تا به امروز وجود دارد. گاهی شایعه ای توسط دشمن در جامعه پخش می شود و مردم هم بدون تحقیق باور می کنند.

امام جمعه شهر قم با اشاره به 23 مرداد روز مقاومت اسلامی تصریح کرد: حزب الله با این مقاومت ثابت کرد تنها راه حل مسئله فلسطین و جهان اسلام مقاومت در برابر رژیم طاغی و یاغی صهیونیستی است و دنیا از جنگ 33 روزه متوجه شد که ماشین جنگ صهیونیستی در مقابل مقاومت ملل مسلمان و محور مقاومت وامانده و درمانده شده است.

آیت الله سعیدی افزود: اگر رژیم صهیونیستی امروزه دست به ترور شخصیت های ماندگار مقاومت و دنیای اسلام همچون حاج قاسم سلیمانی، فخری زاده و اسماعیل هنیه زده به همین منظور اتفاق افتاده است و این رژیم به دنبال خارج شدن از چاله مرگ تدریجی است اما غافل از اینکه مسلمانان با انگیزه بیشتر در مقابل شما خواهند ایستاد و شما و آرزوهایتان را به گور خواهند فرستاد.

ارسال نظرات