۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۶۳۹۲
استاندار خراسان رضوی:

خراسان رضوی یکی از قطب های اصلی قرآن در سطح کشور است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از قطب های اصلی قرآن در سطح کشور محسوب می شود.
محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد دکتر محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در استان خراسان رضوی فعالیت های گسترده ای در زمینه قرآن صورت گرفته است گرچه این فعالیت ها کافی نیست و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه که فعالیت های قرآنی کشور ما نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته است یاد آور شد: قبل از پیروزی انقلاب تعداد انگشت شماری قاری در سطح کشور ما وجود داشت اما در حال حاضر با برگزاری مسابقات قرآن قاریان بسیاری در رده برادران و خواهران رشد و پرورش یافته اند.

صلاحی با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن بانوان کشور در مشهد ابراز داشت: نظیر این مسابقات در گسترش و ترویج قرآن درسطح جامعه موثر است چون باعث تشویق و ترغیب افراد نسبت به قرآن و معارف آن می شود.

وی ادامه داد : مسابقات قرآن بهانه ای است تا افراد بیش تر به سوی قرآن جذب شوند .

استاندار خراسان رضوی با بیان این که در ساله های اخیر فعالیت های بانوان کشور ما در زمینه های مختلف رشد یافته و حتی در برخی موارد از آقایان سبقت گرفته اند افزود : ما در سی و دومین دوره مسابقات قرآن بانوان در مشهد شاهدیم که بانوان از این مسابقات استقبال گسترده ای کرده اند .

وی با بیان این که ما نیازمند بصیرت قرآنی هستیم خاطرنشان کرد: آیات قرآن مدام به ما تذکر می دهد که چرا در کلام خدا تدبر و تامل نمی کنید به همین دلیل توجه به مفاهیم قرآن باید از الویت های ما باشد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کشور ما دارای جوانان بسیاری است که به قرآن علاقه دارند و ما باید با برگزاری مسابقات بیشتر و اهدای جوایز بهتر آنها را به سوی قرآن جذب کنیم.

صلاحی یادآور شد: شان قرآن این است که همه مردم به عنوان یک انسان مسلمان با قرآن انس داشته باشند و مبانی آن را به کار گیرند و با دستورات قرآن زندگی کنند، آن وقت است که می توان ادعا کرد این فعالیت ها در شان قرآن انجام شده است .

استاندار خراسان رضوی به تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زمینه مسابقات قرآن اشاره کرد و گفت : به همت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و پایگاههای مردمی فعال در زمینه قرآن مثل مساجد، فعالیت های قرآن در سطح کشور رشد چشمگیری یافته است .

صلاحی در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده به مسابقات قرآنی بانوان توجه بیشتری شود./930/د102/ص

ارسال نظرات