۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۷۶۴۴۰۸
نماینده ولی فقیه در کاشان تاکید کرد؛

ضرورت مردمی سازی اقتصاد برای رونق تولید

ضرورت مردمی سازی اقتصاد برای رونق تولید
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به کم رنگ شدن شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در سایه تحولات سیاسی گفت: مردمی سازی اقتصاد برای رونق تولید از نکات کلیدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم(عج) کاشان برگزار شد، با خوش آمدگویی با زائران اربعین حسینی گفت: امام صادق می‌فرماید، کسی که امام حسین(ع) را به عنوان امام و جانشین خدا زیارت کند، ثواب هزار حج مقبول و هزار عمره مقبول و یک کارنامه جدید به لحاظ حق الله برای او نوشته می‌شود.

وی گفت: اگر گفته می‌شود زائر امام حسین(ع) نباید امیرمومنان (ع) تحت الشعاع قرار بگیرد چرا که امام صادق (ع) می‌فرماید، فضیلت زیارت امیرمومنان (ع) بر زیارت امام حسین (ع) مانند فضیلت خود امیرمومنان (ع) بر امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به بخشی از توصیه‌های سیزده گانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت و رئیس جمهور گفت: صلاح نیست وزار و رئیس جمهور نسخه‌هایی که دولت‌های قبلی اجرا کردند و گره‌ای از اقتصاد کشور باز نشد دوباره آن را تکرار کنند، چرا که ثقل اقتصاد کشور باید براساس اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر باشد.

وی با اشاره به کم رنگ شدن شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در سایه تحولات سیاسی اظهار داشت: مردمی سازی اقتصاد برای رونق تولید از نکات کلیدی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ازعدم قدرت خرید به عنوان یکی از چالش‌های اقتصاد نام برد و ادامه داد: تولیدات بیش از یکهزار کارخانه فرش ماشینی در منطقه کاشان به دلیل عدم قدرت خرید مردم ناشی از جلوگیری از پرداخت برخی از وام‌های خرد است.

وی با تأکید بر هماهنگی تیم اقتصادی رئیس جمهور در فرماندهی و بدنه باید اظهار داشت: در صورت فعالیت جزیره‌ای و وجود قوانین متعارض منابع کشور تحلیل خواهد رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری به رعایت اولویت‌ها از سوی دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: مهار تورم، افزایش قدرت خرید مردم، ارتقای ارزش پول ملی و حل ناترازی‌های اقتصادی کشور از اولویت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم انتخاب شایسته‌ترین افراد در بخش مدیران میانی وزارتخانه و استان‌ها تأکید کرد و گفت: مدیر اگر لایق و توانمند باشد رتبه آن اداره بدون حتی یک جابجایی افراد ارتقا خواهد داشت.

وی در ادامه خدمات دولت شهید آیت الله رئیسی و همه دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی با دوره ستمشاهی که ثروت ملت ایران را غارت کردند را قابل مقایسه ندانست و افزود: دولت آیت الله رئیسی با کار جهادی طی سه سال آب آشامیدنی ۵ هزار از ۱۰ هزار روستا را تامین کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه در سفر آیت الله رئیسی به استان اصفهان بالغ بر سه هزار میلیارد تومان اعتبار به شهرستان کاشان تخصیص داده شده است، یادآور شد: بعد از سفر رئیس جمهور نیز بالغ بر دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتوبان کاشان به قم و کاشان به اصفهان اختصاص داده شد.

وی همچنین با تسلیت رحلت پیامبراکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) گفت: بعد از پیامبراکرم (ص) در جهان اسلام انحرافی به وجود آمد که حضرت زهرا (س) می‌فرماید، اگر اجازه می‌دادند امیرمومنان (ع) حاکم باشد برکت مادی و معنوی از زمین و آسمان نازل می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه عملیات‌های اخیر حزب الله را بسیار مهم دانست و با اشاره به اینکه این عملیات چشم اسرائیل را کور کرد، اظهار داشت: اصرار نتانیاهو به شرط خود در مذکرات مبنی بر محور فیلادلفیا و صلاح الدین که یک نوار باریک زمینی در امتداد مرز بین غزه و شبه جریره سینا است برای این است که با تسلط بر این محور سد راه عبور آذوقه به مردم فلسطین شود. 

نماینده ولی فقیه در کاشان با محکوم کردن جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی یادآور شد: از ۷۰ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته شده است، ۵۰ هزارتن آن از آمریکا تامین شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات