۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۷۶۴۵۹۲

اجتماع ده‌ها هزار معترض خشمگین علیه نتانیاهو

اجتماع ده‌ها هزار معترض خشمگین علیه نتانیاهو
دهها هزار اسرائیلی در شهرهای تل آویو، قدس اشغالی، بئر شبع و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی علیه نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواستار توافق با حماس شدند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شهرهای فلسطین اشغالی بار دیگر صحنه اعتراضات گسترده علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی است.

در این راستا دهها هزار نفر با در دست داشتن تصاویر اسرای اسرائیلی نزد حماس در تل آویو، قدس اشغالی، حیفا، بئر شبع و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

معترضان همچنين مقابل خانه بنيامين نتانياهو نيز دست به تجمع زدند و خواستار برکناری هرچه فوری وی از قدرت و همچنین توافق با حماس برای آزادی اسرا شدند.

تشدید اعتراضات در فلسطین اشغالی پس از آن رخ داده است که روز گذشته ارتش اشغالگر اسرائیل کشته شدن 6 اسیر این رژیم در غزه را تأیید کرد که یکی از آن‌ها تابعیت آمریکایی دارد.

پس از این رویداد، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در بیانیه‌ای خواستار نافرمانی مدنی گسترده در تمامی شهرهای فلسطین اشغالی شدند و پس از آن در بسیاری از شهرها امروز اعتصابات سراسری برقرار بود.

در این راستا پروازها در فرودگاه بن گوریون در پایبندی به اعتصاب عمومی در اسرائیل متوقف شد و همچنین مدارس، دانشگاه‌ها، حمل و نقل و بخش‌های گسترده‌ای از اقتصاد دچار اختلال شده و به حالت تعطیلی درآمده است.

رئیس بخش اطلاع‌رسانی اتحادیه کارگران اسرائیل  نیز گفته بود که ۹۵درصد از مقامات محلی به اعتصاب سراسری پایبندی نشان داده‌اند.

به گفته خانواده اسرای اسرائیلی، تنها راه بازگشت اسرا و جلوگیری از کشته شدن باقی آن‌ها کناره‌گیری فوری بنیامی نتانیاهو است.

با تمامی این اعتراضات اما «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز گفت: «نمی‌گذاریم هیچ توافقی امضا شود».

او گفت: «ما در کابینه قدرت داریم و از آن برای عدم امضای توافق استفاده می‌کنیم تا هیچگونه مذاکراتی در کار نباشد، ما برای مخالفت با هرگونه توافقی، فشار زیادی اعمال می‌کنیم، امیدواریم که نخست‌وزیر احساس سردرگمی نکرده و از مواضع خود عقب‌نشینی نکند».

در مقابل نیز «یائر لاپید» رهبر اپوزیسیون اسرائیل به شبکه  13 این رژیم گفت: «من حامی جنگ تا ابد نیستم، این دولت یک فاجعه است و تنها چیزی که در خصوص آن به ما تعهد داده، جنگ بی پایان است».

ارسال نظرات