۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۶۴۷۵۰
حجت الاسلام والمسلمین دژکام:

مسلح شدن کرانه باختری اسرائیل را نابود می کند/ضرورت اجرایی شدن منویات رهبر انقلاب پیرامون خانواده

مسلح شدن کرانه باختری اسرائیل را نابود می کند/ضرورت اجرایی شدن منویات رهبر انقلاب پیرامون خانواده
نماینده ولی فقیه در فارس بر ضرورت ضرورت اجرایی شدن منویات رهبر انقلاب پیرامون خانواده، گفت: ما در مقابل سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب در خصوص خانواده فرمودند عقب هستیم.
به گزارش خبرگزاری رسا در فارس،  حجت الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به تحولات فلسطین گفت: نخستین مسئله درخصوص حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری رود اردن است که تازه شروع شده است. کرانه باختری در جریان قرارداد اسلو و زمانی که یاسر عرفات زنده بود، قراردادی با اسرائیل بستند که به عنوان یک دولت فلسطینی بخواهند زندگی کنند و از همان اول که این قرار داد بسته شد و دولت شکل گرفت، خود فلسطینی‌های این منطقه فهمیدند که رژیم صهیونیستی خیانت می‌کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه سال‌های متمادی گذشته است و متاسفانه جریان‌هایی که در کرانه باختری وجود داشتند و مسلح بودند، همه اسلحه خود را تحویل دادند، گفت: این سالیان طولانی گذشت، مردم کرانه باختری متوجه شدند که نمی‌توان بدون جنگ حق خود را بگیرند و هر زمان که اسرائیلی‌ها به اسم صلح جلو آمدند کلاه سر فلسطینی‌ها رفته و حقی از آن را ضایع کردند بنابراین در سال‌های اخیر در فکر مردم کرانه باختری این تفکر زنده شده که نمی‌شود با سنگ (همانند انتفاضه‌های گذشته) در مقابل اسلحه دشمن ایستاد بنابراین دوباره می‌خواهند مسلح شوند، امروز الحمدالله می‌بینیم و شواهد مختلفی وجود دارد که عده‌ای از این جریانات به سلاح دست پیدا کردند.
 
امام جمعه شیراز بیان کرد: مسلح شدن مردم کرانه باختری و همصدایی با غزه قدرتی ایجاد می‌کند که اسرائیل نمی‌تواند در مقابل آن‌ها ایستادگی کند چراکه 10 ماه با غزه جنگید و نتوانست کاری کند. این مسیر مقاومت شروع شده و جزء به بیداری خود مردم کل فلسطین، مشکل وجود رژیم غاصب صهیونیستی حل نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه دیدیم کشور‌های عربی چگونه برخود کردند و در این ایام متاسفانه 4 بندر از مصر کالا‌های رژیم صهیونیستی را تامین کردند، افزود: مردم این کشور‌ها چه نشسته اند و خجالت نمی‌کشند که جلوی خودشان فلسطینی‌ها کشته می‌شوند؟ امیدوار هستیم آنچه از ظلم باعث بیداری مردم شود که راهی جز مقاومت ندارند.
 
حجت الاسلام و المسلمین دژکام ادامه داد: مردم فلسطین خودشان می‌توانند حق خود را بگیرند و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه مردم فلسطین بیدار شوند و امیدواریم این بیداری که شکل گرفته عمیق شود و به نابودی هرچه سریع‌تر اسرائیل ختم شود و مردم فلسطین هرچه سریع‌تر به خانه‌های خود برگردند.
 
امام جمعه شیراز بیان کرد: چند روز پیش مشاهده کردید که اقدامی بسیار زشت سفیر کشور استرالیا در کشور ما انجام داد و عکسی گرفته شد که تبلیغ هم‌جنسگرایی را می‌کرد. در دنیا چه خبر است؟ بعضی اوقات شعار زیاد دادیم، اما فرصت تفکر در مورد این شعار‌ها را به خود نمی‌دهیم، در دنیا چه شده است؟ چرا ما مرگ بر سر می‌دهیم؟ باید به این موضوعات فکر کنیم.
 
وی اظهار کرد: متاسفانه دنیای لیبرال دموکراسی به اسم آزادی آمد و هرگونه رابطه جنسی را مجاز شمرد در حالیکه قرآن کریم می‌فرماید که حرام است و یهودی‌ها و مسیحی‌ها نیز حرام داشتند، اما چه کردند؟ به بهانه آزادی همه حرام‌ها را گفتند بردارید. خودشان می‌دانند که این آزادی چه بر سرشان می‌آورد، اما مثل معتادی که می‌داند مواد مخدر بد است، اما استفاده می‌کند امروز جامعه شناسان و فیلسوفان غربی می‌دانند این اتفاق برای جامعه آن‌ها سم است، اما متاسفانه باز هم مرتکب می‌شوند. کار به جایی رسیده است که طرف به عنوان سفیر به کشور مسلمان می‌آید و در فضای مجازی در مورد همجنس گرایی می‌نویسد و وقتی آن را فرا می‌خوانند می‌گوید می‌خواستیم خوش بگذرانیم. چه شده است که بشر به نقطه‌ای رسیده است که اگر شما پای کار دین نایستید همه‌چیز را نابود میکنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین دژکام افزود: امروز رسالت ایرانی جماعت این نیست که بنشیند و خیال کنیم فقط شهر و دیار ما مهم است؛ بله، شهر مهم است، اما چیزی که نابود می‌شود، همه ارزش‌های اخلاقی و دینی در دنیا است.
 
نماینده ولی‌فقیه در فارس در ادامه با بیان اینکه شما که منتظر موعود هستید، باید بگویید ما ایستاده‌ایم و ارزش‌ها را اهمیت می‌دهیم، بیان کرد: بنده می‌خواهم عرض کنم که طبق ضابطه‌ها و قوانین تاریخی که قرآن کریم به دست ما می‌دهد، این روند تمدن غربی که همه قدرت‌های حاکم در دنیای امروز به غیر از کشور‌های مسلمان که ممکن است نگاه دیگری داشته باشید بقیه همه به آن سمت هستند و همه تسلیم اینگونه حرف‌ها شده‌اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین دژکام افزود: اگر این بنا باشد، قدرتمندان جهانی به سمت نابودی جهانی پیش می‌روند و فرض نکنیم که فقط یک مطلب در فضای مجازی نوشته است، اما وقتی می‌گویند در وزارت خارجه توضیح بده، سفیر تکرار حرف قوم لوط را می‌گوید و امروز از زبان نمایندگان سیاسی کشور‌های نماینده تمدن غربی این حرف‌ها را می‌شنویم.
 
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما باید چه کار کنیم؟ و این پرسش مربوط به سیاست‌های کلی نظام اسلامی است، گفت: ما یک مجموعه سیاست‌های کلی خانواده در نظام اسلامی داریم و رهبر معظم انقلاب این سیاست را حدود 10 سال پیش ابلاغ کردند و آن زمان برای جلوگیری از این فتنه رهبری دستور داده اند بنابراین اگر ما در اجرای سیاست‌ها و دستورات نائب امام زمان (عج) کوتاهی کنیم، لطمه به خود می‌زنیم.
 
وی با اشاره به سیاست‌های کلی، اظهار کرد: رهبری فرموده سیاست نظام اسلامی این است که جامعه‌ای خانواده محور ایجاد شود، ما باید خانواده محور باشیم.
 
خطیب نماز جمعه امروز شیراز تصریح کرد: امروز این آمار را بخوانید و به واسطه فضای مجازی دسترسی به مطالب آماری و مستند سخت نیست و ببینید که حدودا 100 مقاله در مورد فروپاشی خانواده نوشته شده و خودشان می‌گویند ما در معرض نابودی هستیم و دیگر آلمانی و فرانسوی پیدا نمی‌کنید چرا که تولید مثلی نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه باید حواسمان را جمع کنیم، رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما می‌خواهیم در مقابل رفتار‌های غلط و قبیح حاکم بر دنیا جامعه‌ای خانواده محور درست کنیم، خاطرنشان کرد: تقویت و تحکیم خانواده مهم است چرا که وقتی از کسی پرسیدند پدرت کیست، بداند، با این رفتار‌هایی که در اروپا رواج دادند اصل و نسب و خانواده دارد گم می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین دژکام ادامه داد: تقویت و تحکیم خانواده و کارکرد‌های اصلی آن که مهم‌ترین آن تولید مثل است و نسل جدید حلال‌زاده برپایه الگوی اسلامی خانواده به عنوان مرکز تربیت اسلامی فرزند اضافه شود و خانواده کانون آرامش بخش است و آرامش در خانواده برای مرد و زن باید تامین شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به اینکه در سیاست‌های کلی رهبری فرمودند که تحکیم نهاد خانواده و رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان باید جزء برنامه‌های هفتم توسعه باشد، افزود: فصل شانزدهم برنامه هفتم توسعه ناظر به همین خانواده است و این فصل 16 نسبت به آنچه رهبر معظم انقلاب در سیاست کلی خانواده و جمعیت فرمودند، به نظر می‌رسد اعشاری از قضیه را ذکر کرده اند.
 
وی ادامه داد: ما در مقابل سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب در خصوص خانواده فرمودند، عقب هستیم و دنیا از آن طرف فشار می‌آور؛ شاهد هستیم بی حجابی‌ها را تبلیغ می‌کنند؟ می‌خواهند بیماری خود را به ما سرایت دهند لذا اینها نفوذی جریان استکباری هستند و خانواده را به هم می‌زنند و بنیان خانواده را متلاشی می‌کنند و اینکه در خیابان شیطان می‌شوند برای صد‌ها مرد که زن و بچه دارند و در دادگاه‌ها فتنه‌ها را مشاهده می‌کنید.
 
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: افرادی که به اسم آزادی در کوچه و خیابان‌ها حرکت‌هایی در بی حجابی انجام می‌دهند حواسشان باشد که تیشه بر ریشه خود می‌زنند و انحرافاتی که قوم لوط و تمدن غربی رواج می‌دهد، اجرا می‌کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین دژکام اضافه کرد: همه مردم موظف هستند به هر شکلی که می‌توانند با این نوع تفکر و نگاه مقابله کنند و این مسلما خلاف دین و سیاست‌های کلی است که رهبر معظم فرموده، خلاف عرف و عادت و انسانیت ایرانیان در طول تاریخ بوده و است و باید با آن مقابله شود. کوتاه آمدن هرکدام از ما و دستگاه‌هایی که نقش مستقیم دارند، بخشودنی نیست.
 
امام جمعه شیراز گفت: همه جریان‌های باورمند به خدا و پیامبر (ص) و قرآن و اهل بیت (ع) امروز بایستی ید واحده باشند در مقابل هجوم همه جانبه‌ای که دشمنان بر علیه من و شما ایجاد کردند.
 
وی اظهار کرد: جنگ همانطور که گفتیم و شنیدیم جنگ ترکیبی است و دشمن در همه عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... به میدان کارزار آمده و ما با توکل بر خدا پیروز خواهیم شد و وحدت همه جریان‌ها و توکل بر خدا رمز پیروزی است.
ارسال نظرات