۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۷۶۴۸۸۵
مدیر حوزه‌های علمیه خبر داد؛

یکصد رشته و گرایش در حوزه‌های علمیه در حال اجرا است

یکصد رشته و گرایش در حوزه‌های علمیه در حال اجرا است
اصفهان – آیت الله اعرافی از آماده شدن و اجرای طرح‌های مهم حوزوی در مدارس علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح‌ها به ترتیب اولویت در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ حوزه علمیه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در حال حاضر حدود یکصد رشته و گرایش در حوزه‌های علمیه قم و سراسر کشور در حال اجرا است.

وی از آماده شدن و اجرای طرح‌های مهم حوزوی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبرداد و افزود: این طرح‌ها به ترتیب اولویت در حال اجرا است.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های مهم تخصصی حوزه‌های علمیه معطوف به نیاز‌های جامعه است، اظهار داشت: ده‌ها رشته جدید و منطبق با نیاز‌ها تعریف شده است.

آیت الله اعرافی از تأسیس ۶ رشته و گرایش جدید در شهرستان کاشان خبرداد و افزود: این رشته‌ها که در حوزه‌های تعلیم و تربیت، مشاوره، تفسیری و کلامی است پاسخگوی نیاز‌های امروز نوجوانان و جوانان است.

وی مدارس علمیه برادران و خواهران در منطقه کاشان را مدارس توانمندی دانست و ابراز امیدواری کرد که با مصوباتی که در این سفر خواهیم داشت شاهد رشد و تعالی بیشتر حوزه باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حدود ۲ هزار طلبه برادر و خواهر با حدود ۳۰۰ استاد مدارس علمیه را اداره می‌کنند، ابراز داشت: امید است شاهد گسترش و عمق بخشی بیشتر حوزه‌ها باشیم.

آیت الله اعرافی همچنین از تلاش‌های مردم دارالمومنین کاشان برای پیشرفت علم و فرهنگ و اخلاق و معنویت و آموزش و پرورش و دانشگاه و بویژه حوزه‌های علمیه دارند تقدیر و تجلیل کرد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات