۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۶۵۸۴۹
مسئول دبیرخانه گروه های جهادی حوزه:

حرکت‌های جهادی حوزویان به تقویت سرمایه اجتماعی حوزه کمک می‌کند/ شناسایی ۱۹۰۰ گروه جهادی حوزوی

حرکت‌های جهادی حوزویان به تقویت سرمایه اجتماعی حوزه کمک می‌کند/ شناسایی ۱۹۰۰ گروه جهادی حوزوی
حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه حرکت‌های جهادی حوزویان به تقویت سرمایه اجتماعی حوزه کمک می‌کند، به شناسایی ۱۹۰۰ گروه جهادی حوزوی اشاره کرد و با تأکید بر اینکه تعداد قابل توجهی از آنها مجوز و شماره حساب حقوقی ندارند از تلاش مدیریت حوزه برای رفع این مشکل خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل علیخانی مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، یاد شهدای خدمت را گرامی داشت و با درود فرستادن به روح شهید رئیسی عنوان کرد: با عنایتی که رئیس جمهور شهید نسبت به برنامه های جهادی داشتند روز 13 شهریور در تقویم به عنوان «روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» نامگذاری شد و اجلاسیه جهادگران نیز در شهرستان فردوس برگزار شد اما متأسفانه جای آیت الله رئیسی بسیار خالی بود.

وی با اشاره به اتفاقات دهه 40 شمسی و حضور حضرت آیت الله خامنه ای در منطقه زلزله زده فردوس اظهار داشت: حضرت آقا به همراه طلاب و روحانیون در دهه 40 به منطقه زلزله زده شهرستان فردوس خراسان عازم می شوند و دو ماه به کمک مردم زلزله زده می پردازند. اندیشه خدمت رسانی جهادی از پیش از انقلاب در میان روحانیون بزرگ و در اندیشه رهبر معظم انقلاب بوده است.

مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه متن یکی از سخنرانی های حضرت آیت الله خامنه ای در دوران ریاست جمهوری را قرائت کرد و گفت: ایشان گفته است: «هر زمان که از ریاست جمهوی خلاص شوم به حوزه بر می گردم و اگر بتوانم 10 طلبه را تربیت کرده و آن ها را یک تا دوماه در سال به جهاد سازندگی اعزام می کنم تا روح انقلابی در این ها تقویت شود»؛ حضرت آقا در دوران رهبری در تمام زلزله ها و سیل ها پیام فرستاده و شخصا حضور داشتند و یا نماینده فرستادند و این مشی کلی رهبری است.

وی به سخنرانی رهبری در سال 95 با روحانیون تهران اشاره کرد و ادامه داد: سه وظیفه هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمات رسانی اجتماعی سه وظیفه ای است که رهبری برای روحانیت تبیین کردند که برخی ها این خدمات اجتماعی را تبلیغ و خطابه مرسوم تلقی کردند اما رهبر انقلاب در مثالی در همان سخنرانی گفتند که طلاب بیمارستان و مدرسه بسازند و این مثال فعالیت های جهادی را تأیید و تمجید می کند.

مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه در خصوص تشکیل این دبیرخانه گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه 4 سال پیش تصمیم گرفت در ستاد خود دبیرخانه ای را برای گسترش کمی و کیفی حرکت های جهادی و خدمت رسانی طلاب، روحانیون و حوزه های علمیه ایجاد کرده و تا امروز نزدیک به 1900 گروه جهادی برادران حوزوی شناسایی و ایجاد شده است. طلاب در قالب گروه هایی که در مناطق محروم و حاشیه خدمت رسانی داشته و در هنگام سیل و زلزله حضور پیدا می کنند در حال تقویت سرمایه اجتماعی حوزه و ارتقاء معنویت جامعه هستند. شرکت کنندگان در فعالیت های جهادی از دعای خیر مردم بهره مند می شوند و با عمل خود مردم را به دین و انقلاب سوق می دهند.

وی در پایان در خصوص همکاری با بانک ها برای امور جهادی گفت: نزدیک 1900 گروه جهادی را شناسایی کردیم که عمده این ها دارای مجوز و شماره حساب نیستند و حوزه بر آن شد برای گروه های جهادی مجوز فعالیت را صادر و ضمن یک قرار داد یک حساب حقوقی در اختیار آن ها بگذارد که در مهر 1403 این فرایند آغاز خواهد شد.

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات