۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۶۶۴۸۰
استاندار لرستان:

روحانیت پایه و اساس انقلاب اسلامی است

روحانیت پایه و اساس انقلاب اسلامی است
شفقت از روحانیت به عنوان پایه و اساس انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: بهره مندی از ظرفیت روحانیت در راستای جهاد علمی در راه حفظ و یادآوری منابع اصیل دینی و تبدیل آن به اطلاعات کاربردی و اجرایی بویژه در جامعه اداری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، ابوطالب شفقت، صبح امروز، در همایش طلاب و روحانیون استان بر ضرورت استفاده از منابع دینی در راستای جهاد علمی در راه حفظ و یادآوری منابع اصیل دینی و تبدیل آن به اطلاعات کاربردی و اجرایی به ویژه در جامعه اداری تاکید کرد و گفت: این مهم با کمک جامعه روحانیت محقق خواهد شد.

استاندار لرستان افزود: جهاد علمی برای دستیابی به معرفت دینی به خاطر تهدیداتی انحرافی موجود در جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز به تولید محتوا و اطلاع‌رسانی به جامعه از طریق ابزار روز نیاز داریم، گفت: جهاد سیاسی و بصیرت افزایی جامعه از رویکردهای مهم طلاب و روحانیون است.

شفقت خاطرنشان کرد: روحانیون می توانند با مشاوره‌های خود به کاهش اختلاف سلیقه‌های بی فایده در بین کارکنان و خدمت‌رسانی بهتر کمک بسزایی داشته باشند.

وی از روحانیت به عنوان با ارزش‌ترین شبکه اجتماعی اسلام و انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: فراموش نکنیم که دشمنان برای تخریب این ذخیره باارزش تهدید جدی و برنامه دارند و به خاطر اثرگذاری فرهنگ شیعی به واسطه حضور روحانیون روی آن حساس هستند. 

استاندار لرستان با بیان اینکه روحانیت پایه و اساس انقلاب اسلامی هستند، گفت: استفاده از ظرفیت روحانیت برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه و مقابله با دسیسه های فرهنگی غرب ضروری است.

وی در ادامه از شهید سیدحسن نصرالله و شیخ زکزاکی به عنوان نمونه‌هایی از روحانیون مبارز و متأثر از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: امروز روحانیت به مردم عشق می ورزند و جامعه روحانیت باید در محل های رجوع مردم به مسائل دینی، سیاسی و اقتصادی در این شرایط متلاطم و هجمه‌های شدید فرهنگی حضور داشته باشند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات