۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۶۶۶۴۸
گزارش؛

حمایت قاطع طلاب و روحانیون از عملیات موشکی سپاه علیه رژیم غاصب صهیونیستی

حمایت قاطع طلاب و روحانیون از عملیات موشکی سپاه علیه رژیم غاصب صهیونیستی
طلاب در کنار دیگر مردم از عملیات وعده صادق دو خوشحال بودند و از سپاه و مسئولان تشکر می کردند، اما در کنار این شادی حرف های مهمی برای گفتن داشتند.

 به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بعد از عملیات وعده صادق یک شاهد آن بودیم که رژیم صهیونیستی دست به جنایات زیاد و بی سابقه زد و با ترور تعداد زیادی از مردم لبنان از طریق منفجر کردن پیجر ها و بمباران مناطق جنوبی لبنان در عرض مدت زمان کوتاهی موجبی از عصبانیت و انزجار را در سطح بین الملل و در داخل ایران ایجاد کرد و در اوج ناباوری و به موازات مطرح کردن تصمیم برای آتش بس توسط آمریکا، این رژیم خبیث با حمایت آمریکا و البته با بمب های سنگر شکن آمریکایی، سید حس نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان و دیگر همراهان و سران مقاومت از جمله سردار نیلفروشان از مستشاران نظامی حاضر در لبنان را به شهادت رساند و نشان داد این رژیم متجاوز فقط زبان زور می فهمد.

در نتیجه این جنایات بی سابقه، موجی از مطالبه مردمی مبنی بر حمله و پاسخ سخت به دشمن در سطح کشور های اسلامی در داخل و خارج به وجود آمد. همه ملت های اسلامی انتظار داشتند ایران پاسخی محکم به جنایات سگ هار امریکا در منطقه بدهد. سرانجام با تدبیر مسئولان سیاسی و نظامی عملیات غرور آفرین وعده صادق دو به وقوع پیوست و خسارات زیادی را به دشمن وارد کرد و چشم جهانیان را خیره کرد و ملت های آزاده جهان را مسرور ساخت.

طلاب در مورد عملیات وعده صادق دو چه نظری دارند؟

در حین این عملیات و بعد از آن مردم زیادی از سر شوق و شادی به خیابان ها آمدند و از مسئولان و دست اندرکاران این عملیات بی نظیر حمایت و تشکر کردند.

در این میان ما سراغ برخی از طلبه های حوزه علمیه قم رفتیم تا نظر و حس و حال آنان را نسبت به عملیات وعده صادق دو جویا شویم:

 حجت الاسلام ابوالفضل نجفی در گفت و گو با ما، عملیات وعده صادق دو را عملیانی موفقیت آمیز خواند دانست و گفت: این موفقیت را باید به همه آزادگان جهان تبریک گفت؛ این عملیات در راستای اصول و ارزش های ما که بر کمک به مظلوم تأکید دارد انجام شد.

وی افزود: شگفت آور است که برخی دولت ها خود را مسلمان می نامند اما با وجود کشتار های وحشیانه زنان و کودکان هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند.

حجت الاسلام نجفی پیرامون توجه به جنگ رسانه ای به موازات جنگ نظامی و سیاسی تأکید کرد و بیان داشت: دشمن همواره تلاش کرده است با ترفند نا امیدسازی و تفرقه، عملیات‌های موفق جبهه حق را ناچیز جلوه دهد و به مخاطب خود القا کند که این اقدامات موفقیت‌آمیز نبوده است، از این رو پس از این پاسخ مشروع ایران، مهم‌ترین وظیفه ما روایت‌گری صحیح و به‌موقع این عملیات موفق است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد رسانه‌های دشمن این اتفاق را به تصویر بکشند، حتماً تحریف خواهند کرد؛ بنابراین، باید بهترین و سریع‌ترین روایت‌های رسانه‌ای را ارائه دهیم. مسئولان و فعالان فرهنگی و رسانه ای باید با دقت و هوشیاری در اقناع‌سازی افکار عمومی، هم در ایران و هم در سطح جهانی تلاش کنند.

در ادامه حجت الاسلام مجید ابطحی عملیات وعده صادق دو را یکی از مصادیق امداد الهی عنوان کرد و اظهار داشت: ملتی که ایستادگی می کند قطعا امداد های الهی برایشان نازل می شود و این عملیات هم یکی از این نصرت ها و امداد های الهی بود؛ البته برخی از مردم انتظار داشتند این عملیات زودتر و گسترده تر انجام می شد اما باید به فرماندهان و تصمیم گیران اعتماد داشته باشیم.

وی در خصوص نقش و وظیفه طلاب بعد از این عملیات ابراز داشت: وظیفه ما این است که نقش خواص و حلقه های میانی را در ادامه فرایند جنگ بررسی کنیم، باید برای مردم توضیح داده شود که هم اکنون در شرایط جنگی هستیم و مردم باید با در نظر گرفتن این شرایط جهت گیری داشته و در صحنه باشند و از مسئولان حمایت کنند؛ چراکه حمایت و حضور مردم سوخت حقیقی موشک ها است و باعث ایجاد یک قدرت و انگیزه مضاعفی برای مسئولان خواهد شد.

طلاب در مورد عملیات وعده صادق دو چه نظری دارند؟

حجت الاسلام عبدالله نیاستی در این خصوص گفت: هرچند که عزادار شهید سید حسن نصر الله هستیم  ولی شاد شدن دل مظلومان عالم دل ما را هم شاد کرد و ان شاالله این حرکت عظیم مورد رضایت امام زمان قرار بگیرد و جهان با نابودی غده سرطانی اسرائیل ظهور امام زمان را نظاره گر باشد.

وی افزود: خداوند را بابت پیروزی ارزشمند رزمندگان و ذلت دشمن شاکر هستیم و باید توجه داشته باشیم که این پیروزی فقط از ناحیه خدا بوده؛ همانطور که در قرآن می فرماید: « و ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی».

حجت الاسلام محمد حسین مطهری با تقدیر و تشکر از سپاه قهرمان اظهار داشت: برای حمله به سرزمین های اشغالی از سپاه قهرمان تشکر می کنیم، واقعا دلمان شاد شد؛ البته به نظر بنده ما هنوز انتقام شهید هنیه و سید حسن نصرالله را نگرفتیم و این فقط پاسخی به مجروح شدن سفیر ایران در لبنان بود.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم همه مسلمانان دست به دست هم بدهند و کشور های اسلامی به خودشان بیایند و این غده سرطانی را محو کنند.

 حجت الاسلام مطهری جنگ را عرصه نشان دادن قدرت دانست و گفت: بعد از قضیه پیجر ها و روندی که در پیش گرفته بودند لازم داشتیم ما هم قدرت نمایی کنیم و این قدرت نمایی چون پیوست رسانه ای خوبی داشت و از موشک های پیشرفته تری استفاده شده بود اثرگذاری بهتری نسبت به قبل داشت و باعث شد خط خبری تحریف این حمله شکست بخورد.

حجت الاسلام صفری تمهید تلوزیونی و پخش زنده آسمان سرزمین های اشغالی و استفاده از کارشناسان در همان حین را بسیار موثر خواند و گفت: علاوه بر این، اطلاعیه ای که از طرف مسئولان برای مقابله با شایعات منتشر شد که بسیار بجا و خوب بود.

وی پیرامون ثمرات این عملیات اظهار داشت: این عملیات موجب وحدت جریان های مختلف سیاسی و فکری بر سر منافع ملی و فروپاشی ذهنیت رسوبکرده مبنی بر امکان اعتماد به غرب در میان عموم مردم و برخی خواص شد.

حجت الاسلام صفری وظایف خواص و طلاب را اینگونه بیان کرد: باید برای مردم بحث هزینه سازش در مقابل هزینه مقاومت تبیین شود چرا که در میان یک جنگ سرنوشت ساز هستیم و قطعا ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به پیام های اخیر رهبر معظم انقلاب و دستورشان برای جهاد و کمک به جبهه مقاومت، اظهار داشت: حضرت آقا در پیام های اخیرشان دستور جهاد صادر کردند؛ درست است که ما در عرصه نظامی آرایش جنگی گرفته ایم اما متأسفانه آنطور که باید در عرصه عمومی کشور؛ عرصه فرهنگی، رسانه ای و اقتصادی آرایش جنگی نگرفتیم و به برخی مسائل حساس نیستیم و نوع واکنش های مردم پسینی است.

حجت الاسلام صفری افزود: رسالت اصلی ایجاد آرایش جنگی در عرصه عمومی مربوط به رسانه ها است و باید تا دیر نشده همه شئون جامعه آرایش جنگی پیدا کنند.

در ادامه حجت الاسلام احسان انبیائی برلزوم نگاه کلان به اتفاقات تأکید کرد و ابراز داشت: ما باید یک نگاه کلانی نسبت به اتفاقات داشته باشیم، باید با حکمت وارد جنگ شویم و نباید احساسات را در تصمیم گیری دخیل کنیم؛ همچنین باید توجه کنیم در جنگ شکست نداریم و با شهادت افراد، جبهه مقاومت قوی تر می شود و روز به روز ما به پیروزی نزدیک تر می شویم.

وی وظیفه اصلی طلاب در زمینه عملیات دشمن شکن وعده صادق و مقابله با دشمن را جهاد تبیین دانست و گفت: مانند ایام انتخابات طلاب باید به میان مردم بروند و علت دشمنی دشمن را و دیگر ابعاد جنگ را تبیین کنند.

طلاب در مورد عملیات وعده صادق دو چه نظری دارند؟

 حجت الاسلام مجید میری پور در خصوص عملیات وعده صادق دو گفت: ایران اسلامی ادامه راه پیامبران و جبهه حق در مقابل جبهه باطل است و هر حرکتی از سوی ایران صورت بگیرد تکمیل کننده پیروزی اسلام و زمینه سازی ظهور است؛ حملات اخیر که باعث شادی دل همه ی آزادگان جهان شد، نمونه ای از فعالیت ها در راستای ضربه زدن به جبهه باطل است،که به فضل خدا و با رهبری حکیمانه امام خامنه ای به نتیجه رسید.

حجت الاسلام سید مهدی تقوی اثرات عملیات وعده صادق دو در عرصه بین الملل را ضربه به هیمنه دستگاه استکبار جهانی، به رخ کشیدن انسجام ملی، دیکته قدرت جمهوری اسلامی به بدخواهان منطقه و خنثی شدن برخی شایعات مبنی بر خالی کردن پشت جبهه مقاومت توسط ایران عنوان کرد.

وی در ادامه به برخی از فواید داخلی این عملیات اشاره کرد و گفت: همدلی و همگرایی خوبی میان اقشار مختلف مردم ایجاد شد و مردم بیش از پیش متوجه قدرت ولایت شدند و منافقان داخلی حساب کار دستشان آمد. 

 حجت الاسلام داود فاضل گفت: بعد از عملیات وعده صادق یک، امیدی در میان مردم منطقه ایجاد شد، اما در ادامه رژیم صهیونیستی چنگ و دندان نشان داد و فرماندهان اصلی جبهه مقاومت را ترور کرد و باعث ناراحتی شدید مردم داخل و خارج کشور شد.

وی افزود: مدام مردم از ما می پرسیدند چه زمانی ایران واکنش نشان می دهد؛ همه منتظر یک عملیات و پاسخ شدید و محکم بودند، که با این عملیات در ملت های منطقه و آزادی خواهان جهان امید و شوق ایجاد شد و ان شاالله با زوال رژِیم صهونیستی شادی اصلی را مردم دنیا بچشند.

ارسال نظرات