۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۶۶۶۷۹
حجت الاسلام سیدحسن خمینی:

رژیم صهیونیستی آماده فروپاشی است

رژیم صهیونیستی آماده فروپاشی است
تولیت حرم بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی تصریح کرد: اسرائیل جز با زبان زور و قدرت در برابر هیچ مسأله‌ای کوتاه نخواهد آمد و آمادگی فروپاشی را دارد و نظم داخلی آن نیز بر هم ریخته است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  سید حسن خمینی تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در برنامه جریان که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: آمریکا به قیمت از دست دادن یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان و در این شرایط جهانی بیش از چند میلیارد آزادگان جهان، پشت رژیم اسرائیل می ایستد.

اسرائیل در خدمت آمریکا است

وی افزود: اگر آمریکا دست از حمایت از اسرائیل بردارد بخش زیادی از تنفر از آن در امت اسلامی کم می شود چون بخش زیادی از نزاع آزادگان جهان با آمریکا به خاطر اسرائیل است.

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه این اسرائیل نیست که آمریکا را دنبال خودش می کشد، همان طور که بایدن گفت اگر نبود به وجودش می آوردند، تصریح کرد:  اسرائیل در خدمت آمریکا است و اسرائیلی ها نقش سربازهایی را دارند که به خاطر آمریکا دارند در خدمت مقدم می جنگند.

وی ادامه داد: این منطقه بازیگرانی دارد. در این منطقه احتیاج است که آمریکا یک بازیگر برای خودش داشته باشد که هر وقت لازم شد بازی را به نفع او تغییر دهد. نمی شود یک کشور دیگر در منطقه باشد که این نقش را برای آمریکا داشته باشد؛ قبل از انقلاب دیگر ژاندارم تر از ایران برای آمریکا وجود نداشت.

هدف آمریکا از حضور اسرائیل در غرب آسیا

تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ادامه از اسرائیل به عنوان فرزندخوانده آمریکا یاد کرد و افزود: او را از خودشان می دانند. آن‌ها احساس می‌کنند در خاورمیانه و جهان اسلام یک بازیگری از آن‌ها لازم دارند تا دو هدف را پیش ببرد، اول، پر کردن خلا قدرت و دوم، نظم را هر گونه می‌خواهند تغییر بدهند. لذا، اسرائیل عامل ناامنی در منطقه ما است.

وی گفت: هر وقت در این منطقه آرامش و نظمی قرار باشد شکل بگیرد که آمریکایی ها نخواهند، اسرائیل آن را به هم خواهد زد. کشورهای دیگر نمی توانند نقش اسرائیل را بازی کنند، اسرائیل یعنی آمریکا، خودش در این منطقه حضور دارد. خودش در این منطقه یک سرپل لازم دارد.

حجت الاسلام سید حسن خمینی ادامه داد: تاریخ اسرائیل را نگاه کنید. اصلا پیدایش آن با اندیشه مارکسیستی است. تاسیسش با حزب کارگر است، یک حزب چپ است. به همین خاطر هم شوروی و حالا روسیه نسبت به آن سمپاتی داشته و دارند چون یک سابقه مشترک با هم دارند و حس نوستالژیک دارند.

غده سرطانی اسرائیل هر از گاهی متاستاز می‌کند

وی تأکید کرد: ایدئولوژی اسرائیل مهم نیست بلکه این رژیم سرطانی ابزار آمریکا در منطقه ماست.

تولیت حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ادامه داد: روزی که امام مبارزه را شروع می کند، قرار است با چه کسی بجنگند؟ قرار است کشور ایران را از دست چه کسی خارج کند؟ آمریکا!

حجت الاسلام خمینی افزود: اسرائیل یک بحث مهم دینی بر ما دارد، بحث قدس مطرح است، قبله اول. مسیر تاریخ آن هم نشان داد که نقش خود را خوب بازی می کند. اسرائیل در خدمت اندیشه غیراسلامی است.

وی ادامه داد: از زمان فروپاشی عثمانی منطقه طوری تقسیم‌بندی شده که ساکنان آن همیشه در حال درگیری باشد. این غده سرطانی اسرائیل هم در اینجا قرار گرفته که هر چند وقت یکبار متاستاز می‌کند.

او افزود: آقای عرفات آدم قابل احترامی است ولی اشتباهات تاکتیکی داشت. چه چیزی گیر آقای عرفات آمد؟ هیچی به او ندادند! مذاکره کرد، دست از 70 درصد سرزمین برداشت. آخر هم آقای عرفات را مسموم کردند و کشتند.

راهکار جمهوری اسلامی رفراندوم برای تشکیل کشور فلسطین است

تولیت حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: کسانی که با اسرائیل صلح می کنند چه چیزی بدست می آورند؟ هیچ!

حجت الاسلام خمینی گفت: راهکار جمهوری اسلامی رفراندوم برای تشکیل کشور فلسطین است. خودشان هم می دانند که این به محو اسرائیل ختم می شود.

وی افزود: هر وقت راهکار دو دولتی را آمریکایی ها، انگلیسی ها مطرح می کنند این‌ها برای این است که مشروعیت رژیم اسرائیل پذیرفته شود. چرا وقتی آرامش برقرار است کسی از دو دولتی نمی گوید؟ بعد از پیمان اسلو به کجا رسیدند و چرا دو دولتی را دنبال نمی کردند؟ چرا در مورد جولان عقب نشینی نمی کنند؟

نظم داخلی اسرائیل بر هم ریخته است

تولیت حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه فکر اینکه «اگر کاری با اسرائیل نداشته باشید، کاری با شما ندارد» غلط است، خاطرنشان کرد: نتانیاهو می‌خواهد بماند، اما خرد جمعی اسرائیل این طور نیست که دغدغه‌اش بودونبود یک نفر باشد.

وی ادامه داد: این نظر اسرائیل بود که نظمی که به ضرر او رقم خورده بود را بهم بزند نظمی که طوفان‌الاقصی به وجود آورد. شاید اگر حزب‌الله حمله پیش‌دستانه می‌کرد، بهتر بود. البته حزب‌الله از جمهوری اسلامی دستور نمی‌گیرد، جریانی مردمی و لبنانی است. 

حجت الاسلام خمینی که در برنامه تلویزیونی جریان سخن می‌گفت، افزود: اسرائیل جز با زبان زور و قدرت در برابر هیچ مسئله‌ای کوتاه نخواهد آمد چون مجموعه‌ای بسیار محدود و متشتت است که دارای اقوام متعدد است که آمادگی فروپاشی را دارد و نظم داخلی آن نیز بر هم ریخته است. منتها این به این معنا نیست که فردا بر هم می‌ریزد بلکه بستگی دارد ما چقدر پیش برویم.

وی گفت: یمنی‌ها راه تردد مهمات و تغذیه از مسیر دریای سرخ به اسرائیل را گرفتند اما از کشورهای جنوب خلیج فارس این کالاها به رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود. آدم می‌ماند چه بگوید. اگر جهان اسلام یکپارچه بود شاهد چنین دوگانه‌هایی نبودیم. امروز جهان اسلام با دوگانه تغییر ـ تحریر روبروست.

تولیت حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه جهان اسلام باید یکپارچه باشد، تصریح کرد: ما در تاریخ مبارزه اعراب و مسلمان با اسرائیل چند رویکرد داشتیم. یکی جنگ کلاسیک بود که اعراب در آن شکست خوردند که علت آن حمایت آمریکا و شوروی از اسرائیل بود.

وی افزود: رویکرد بعدی سازش بود که آمریکایی‌ها بعد از داستان کویت بود به اعراب قول دادند که مسئله فلسطین را حل کنند.

حجت الاسلام خمینی اظهار کرد: رویکرد جمهوری اسلامی «مقاومت» است. نوع نگاهی که امام و جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب به فلسطین دارند این است که مسئله فلسطین درون سرزمین‌های اشغالی و جامعه اسلامی باید تبدیل به بحث سنگ در برابر گلوله (انتفاضه) باشد. یعنی نباید به‌گونه‌ای باشد که مردم درون مبارزات نباشند.

وی افزود: جنگ تحت هر شرایطی بد است و باید از آن اجتناب کرد اما ترس از جنگ بدتر است نمونه آن شاه سلطان حسین است. همه دنیا باید بدانند که وقتی آن نقطه برسد ما بدون ذره‌ای عقب‌نشینی می‌ایستیم اگرچه که ایران و حزب الله هرگز جنگ طلب نبودند. در مسئله اسرائیل دفاع اصالت دارد اما اگر پایش بیفتد باید ایستاد. در ایستادن «مقاومت» را دنبال می‌کنیم نه زدن را.

تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه اخوانی‌ها دقیقاً در قالبی که جهاد اسلامی ایجاد کرده بود، حماس را شکل دادند، تصریح کرد: جریان مردمی شکل گرفت و وارد خانه‌های مردم شد. اکنون پس از یک سال کاری نمانده است که اسرائیل در غزه انجام نداده باشد ولی هنوز حماس زنده است.

حجت الاسلام خمینی با اشاره به عملیات وعده صادق 2 اظهار کرد: این که شما بتوانید در شرایط فعلی روی پای خود بایستید و ضربه‌ای که آن‌ها با تمام سامانه‌های گنبد آهنین و پیکان نتوانند مقابل آن بایستند بسیار کار بزرگی است. ضمن اینکه اگر نقش روحی آفرین آن نیز نبود باید انجام می‌گرفت.

وی افزود: بازدارندگی به قدرت است نه به لبخند. من موافق مذاکره هستم، اما دستکش های مخملی بازوان چدنی دارد. یعنی اگر دست شما چدنی نباشد در دست مخملی خرد می‌شود. کار آقایان پزشکیان و عراقچی در سفر به قطر و لبنان بسیار شجاعانه بود.

تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نه تعلل می‌کنیم و  نه عجله،‌ تصریح کرد: شجاعت موضوع مهمی است البته به معنای تهور نیست. بازدارندگی باید اقتصادی باشد و رضایت مندی ما باید بالا برود.

وی ادامه داد: بازدارندگی نظامی ما باید یک سطح بالاتر برود امروز دنیا به شرایطی رسیده که لازم است بازدارندگی ما قوی تر کنیم. یکی از موارد بسیار مهم این است که مردم باید پشتیبان سیاست‌های کلی جامعه در این مسئله باشند.

به اعتقادی سید حسن خمینی، از دل این حادثه فتح‌ها حاصل می‌شود ولی به شرط آن که قلب‌های ما مستحکم باشد و همراه باشیم و به عقلانیت نه به معنای تهور توجه کنیم.

شخصیت سید حسن نصرالله تکرار نشدنی است

تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه حزب الله با تقدیم یک یا دو شهید تمام شدنی نیست، تأکید کرد: حماس حزب الله و یا هر مسئله دیگری تمام شدنی نیست. سید حسن نصرالله شهید بزرگوارمان که هنوز داغدار او هستیم البته رهبر انقلاب تعبیر بسیار زیبایی داشتند که جنس عزاداری ما برای او از جنس عزاداری سیدالشهدا است. یعنی حرکت آفرین و موج آفرین است.

وی افزود: بعید است شخصیت کاریزماتیک سید حسن نصرالله تا سال‌ها در لبنان تکرار شود. اما حزب الله تمام نمی‌شود البته نه به این معنا که سید حسن نصرالله انسان کوچکی است بلکه به این معنا که جنبش حزب الله لبنان چریکی نیست.

حجت الاسلام خمینی ادامه داد: جریانی که وارد متن مبارزات مردمی می‌شود، باقی می‌ماند کما اینکه بزرگتر از شخصیت امام خمینی (ره) و شهدایی که رهبر انقلاب دیروز به آن‌ها اشاره کردند نظیر شهید بهشتی در تاریخ انقلاب نداشتیم.

رمز پیروزی، استقرار، بقا و مقاومت ما دل‌های مردم است

تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: هنگامی که امام خمینی (ره) ارتحال یافتند تصور همه این بود که جهان به پایان رسیده است اما راه توسط شاگردان ایشان ادامه پیدا کرد و رهبر معظم انقلاب به جای ایشان مسیر انقلاب را ادامه دادند.

وی ادامه داد: ما هرچه به تقویت ریشه‌های پایداری خود بپردازیم موفق‌تر خواهیم بود. ریشه پایداری ما اقتصاد قوی، قدرت نظامی و موشک است اما عمده آن دل‌های مردم است. رمز پیروزی، استقرار، بقا و مقاومت ما دل‌های مردم است.

حجت الاسلام خمینی تصریح کرد: جمهوری اسلامی از دل یک تهدید و یک حادثه بسیار تلخ که همان سقوط بالگرد آقای رئیسی بود توانست یک حماسه ایجاد کند و یک انتخابات ۵۰ درصدی ایجاد کرد در حالی که همه می‌گفتند، شدنی نیست. اگر همین اتفاق رخ نداده بود امروز بسیار آسیب پذیرتر بودیم. 

وی افزود: اگر بتوانیم هرچه بیشتر اعتماد مردم و رابطه آن‌ها را با حکومت تقویت کنیم، اسرائیل و بزرگتر از آن هم قادر نیست کاری انجام دهد. البته باید قدرت‌های سخت هم ایجاد شود، لذا؛ واقعاً باید دست مردم را در کار دیروز بوسید.

حزب‌الله لبنان با شهادت سید حسن تمام نمی‌شود

تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه حزب الله با تقدیم یک یا دو شهید تمام شدنی نیست، تأکید کرد: حماس حزب الله و یا هر مسئله دیگری تمام شدنی نیست. سید حسن نصرالله شهید بزرگوارمان که هنوز داغدار او هستیم البته رهبر انقلاب تعبیر بسیار زیبایی داشتند که جنس عزاداری ما برای او از جنس عزاداری سیدالشهدا است. یعنی حرکت آفرین و موج آفرین است.

وی افزود: بعید است شخصیت کاریزماتیک سید حسن نصرالله تا سال‌ها در لبنان تکرار شود. اما حزب الله تمام نمی‌شود البته نه به این معنا که سید حسن نصرالله انسان کوچکی است بلکه به این معنا که جنبش حزب الله لبنان چریکی نیست.

حجت الاسلام خمینی ادامه داد: جریانی که وارد متن مبارزات مردمی می‌شود، باقی می‌ماند کما اینکه بزرگتر از شخصیت امام خمینی (ره) و شهدایی که رهبر انقلاب دیروز به آن‌ها اشاره کردند نظیر شهید بهشتی در تاریخ انقلاب نداشتیم. 

وی گفت: هنگامی که امام خمینی (ره) ارتحال یافتند تصور همه این بود که جهان به پایان رسیده است اما راه توسط شاگردان ایشان ادامه پیدا کرد و رهبر معظم انقلاب به جای ایشان مسیر انقلاب را ادامه دادند.

ما هرچه به تقویت ریشه‌های پایداری خود بپردازیم موفق‌تر خواهیم بود

تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر لزوم وحدت ملی عنوان کرد: ما هرچه به تقویت ریشه‌های پایداری خود بپردازیم موفق‌تر خواهیم بود. ریشه پایداری ما اقتصاد قوی، قدرت نظامی و موشک است اما عمده آن دل‌های مردم است. رمز پیروزی، استقرار، بقا و مقاومت ما دل‌های مردم است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از دل یک تهدید و یک حادثه بسیار تلخ که همان سقوط بالگرد آقای رئیسی بود توانست یک حماسه ایجاد کند و یک انتخابات ۵۰ درصدی ایجاد کرد در حالی که همه می‌گفتند، شدنی نیست. اگر همین اتفاق رخ نداده بود امروز بسیار آسیب پذیرتر بودیم.

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه اگر بتوانیم هرچه بیشتر اعتماد مردم و رابطه آن‌ها را با حکومت تقویت کنیم، اسرائیل و بزرگتر از آن هم قادر نیست کاری انجام دهد، خاطرنشان کرد: البته باید قدرت‌های سخت هم ایجاد شود، لذا؛ واقعاً باید دست مردم را در کار دیروز بوسید.

وی افزود: کار دیروز رهبر انقلاب در اقامه نماز جمعه تهران یک کار شجاعانه‌ای بود. البته ایشان روز چهارشنبه هم با یک شجاعت مثال زدنی فردای عملیات وعده صادق ۲ جلسه‌ای در حسینیه امام خمینی برگزار کردند.

رمز قدرت ما وحدت در کثرت و کثرت در وحدت است

وی با اشاره به نماز جمعه روز گذشته تهران که توسط مقام معظم رهبری اقامه شد، تاکید کرد: بسیاری از جمعیت حاضر در نماز جمعه دیروز ممکن بود فکر کنند که احتمال دارد اسرائیل به آن‌ها حمله کند چون رژیم عقل درست و درمان ندارد و حمله می‌کند. در حالی که رهبر انقلاب از ابتدای مراسم در ساعت ۱۰:۳۰ در مصلی حضور یافتند و تا پایان اقامه نماز حضور داشتند حتی دست تبرک را هم بر روی مهر خود کشیدند.

حجت الاسلام خمینی گفت: مردمی که دیروز به نماز جمعه آمدند دانسته یا نادانسته ریشه‌های امنیت ما را تقویت کردند، هرچه بیشتر بتوانیم انسجام را افزایش دهیم. البته از این پس نیز باید مانند نماز جمعه دیروز حرکت و اقدام کنیم.

وی افزود: باید توجه کنیم که رمز قدرت ما وحدت در کثرت و کثرت در وحدت است. البته به این معنا نیست که من با شما اختلاف ندارم ولی اگر قرار است دشمن خارجی بیاید ما انسجام داریم. این امر به شدت محتاج این است که همدلی و همراهی شکل گرفته و سخنان مردم شنیده شود.

تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: از این پس مردم هرچه بیشتر در صحنه حضور داشته باشند و حرکت‌های نمادین و حضور پررنگ ایفا کنند تقویت جمهوری اسلامی را در پی دارد و تهدیدات را دور می‌کند.

سید حسن نصرالله نماد عقلانیت لبنانی و شجاعت حسینی و شیعی بود

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: امام به سید حسن نصرالله حکم به امور حسبه دادند. مرحوم نصرالله از نظر شخصیتی بسیار انسان ویژه‌ای بود. ایشان نماد عقلانیت لبنانی و شجاعت حسینی و شیعی بود. سید حسن نصرالله به خوبی گوش می‌کرد بعد تحلیل می‌کرد و فارسی را به شیرینی صحبت می‌کرد. ایشان بسیار انسان متواضعی بود.

وی افزود: خانواده سید حسن نصرالله از جنبش امل هستند اما خودش در لبنان حزب الله را بنیانگذاری کرد. البته ایشان توسط آقای محتشمی پور شناسایی و مورد حمایت قرار گرفت.

حجت الاسلام خمینی با اشاره به مفهوم شهادت و عدم درک عمق این مفهوم در کشورهای غربی گفت: هرکس بردن پیش چشمش فتح باب باشد آن وقت می‌شود ارجحی الی ربک راضیت مرضیه. در نقطه مقابل این مفهوم جاندوستی وجود دارد که نتنیاهو مظهر آن است. شهادت حق یک عمر مبارزه سید حسن نصرالله با رژیم اشغالگر قدس بود. اگرچه حضور ایشان یک خلا ایجاد کرد اما حق ایشان جز با شهادت ادا نمی‌شد.

سید حسن نصرالله قلب ما و نیروهای پاسدار پاره‌های تن ما هستند

تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه سید حسن نصرالله اعتقاد واقعی به اذکار داشت. به قول امام شهادت هنر مردان خداست. امام با داغ شهدای تابستان ۱۳۶۰ به صورت یک استثنا مواجه شد. فقط ایمان بود که امام را سر پا نگهداشت. امام به دلیل دست دادن یاران و نیروهای انقلاب ناراحت می‌شدند اما بر این باور بود که امکان ندارد که بدون دادن بها انقلاب به نتیجه برسد. امام به شهادت یارانش به چشم لطف الهی می‌نگریست. ان تنصرالله ینصرکم یعنی اعتماد به مردم و باور عملی به خدا. باید با مردم اعتماد کرد و ارتباط عاطفی برقرار کرد بعد برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: حضرت امیرالمومنین هم به شهادت رسیدند اما اسلام زنده ماند و ادامه یافت ما نیز در شهادت یاران و دوستانمان نیز باید چنین امیدوارانه نگاه کنیم.

حجت الاسلام خمینی اظهار کرد: دست نتانیاهو تا آرنج به خون آغشته است و ممکن است مردم ایران به هرکسی تن بدهند جز آقای نتانیاهو؛ ضمن اینکه آقای سید حسن نصرالله قلب ما است و برادران سپاه هم که پاره‌های تن مردم هستند، ایرانی که شما هیچ علاقه‌ای به او نداشته باشید را هم نتانیاهو غلط می‌کند که بکشد؛ حتی اگر آن ایرانی ضد انقلاب باشد. یک اسرائیلی حق ندارد دستش را روی ایرانی بلند کند. معنا ندارد آقای نتانیاهو بخواهد برای این مملکت تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد:‌ گرگ در آن کارتون دستش را نشان می‌دهد اما نتانیاهو دستش را به خون آغشته کرده است. سید حسن نصرالله قلب ما و نیروهای پاسدار پاره‌های تن ما هستند. همه ایرانی‌ها حتی ضد انقلاب هم که جمهوری اسلامی را قبول ندارد، ایرانی هستند و صهیونیست‌های اشغالگر حق ندارند دستشان را روی چنین ایرانی هم بلند کنند.

با یک یا دو بار باخت نمی‌توان تیمی را حذف شده فرض کرد

حجت الاسلام خمینی در پایان با بیان اینکه امام موسی صدر رژیم صهیونیستی را شرّ مطلق می‌دانست، گفت: آینده مقاومت بستگی به ایستادگی ما دارد. جنگ، جنگ اعتقادهاست. برای پیروزی باید از مردم مان را به شدت قوی کنیم. باید در حوزه‌های اجتماعی و مردمی گشایش‌ها بیشتر شود. در حوزه‌های خارجی نیز روابطمان با رهبران کشورها توسعه یابد. باید بهترین تصمیم را بگیریم اما همه با هم.

تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید کرد: با رفتن یک خدمتگزار به تعبیر امام در عزم آهنین ملت خللی به وجود نمی‌آید. مسابقه در آخر لیگ نتایجش مشخص می‌شود. با یکی دو بار باخت نمی‌توان تیمی را حذف شده فرض کرد.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه جنگ طلب نیست اما عزت طلب است و پای آن محکم می‌ایستد.

ارسال نظرات