۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۶۶۷۹۸

مخابره پیام قدرت و اتحاد از مصلای تهران به جهان اسلام

مخابره پیام قدرت و اتحاد از مصلای تهران به جهان اسلام
مدیر حوزه علمیه خراسان در درس خارج تفسیر خویش با اشاره به اقامه نماز جمعه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیام‌های مهم آن، این نماز را نمایشگر صلابت، قدرت، اقتدار، امنیت و معنویت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حرسا در خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در ابتدای درس خارج تفسیر خود با اشاره به اقامه نماز جمعه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیام‌های مهم آن، گفت: این نماز نمایشگر صلابت، قدرت، اقتدار، امنیت و معنویت است و همه چیز را در این نماز می‌توان توامان با یکدیگر دید، در واقع کارکرد اساسی این حکم بزرگ اسلامی یعنی برگزاری نماز جمعه در جمعه نصر که با حضور با شکوه امت اسلام در این فریضه دیده شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان نخستین پیام مهم نماز جمعه را برخورداری از صلابت و استواری در تقابل با دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: این حضور با صلابت نشان داد، ما از چه اقتدار و امنیتی برخوردار هستیم، که همه در وقت، ساعت و روز خاص کنار هم اتحاد دارند و در این برهه زمانی حرف‌های دشمنان برای ما ارزشی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط دیگر پیام نماز جمعه را خطاب به مسئولان، تصمیم گیران و خواص دانست که نباید از دشمنان ترسید و عنوان کرد: دشمن را باید به حساب آورد اما نباید از او ترسید و در برابر تهدیدات سر فرود آورد.

وی دیگر پیام نماز را خطاب به مردم و ملت ایران دانست که رهبر انقلاب مخابره کردند که امت اسلام نباید تحت تاثیر جو روانی دشمن قرار بگیرند و افزود: مقاومت همچنان با قدرت ادامه دارد و امام جامعه با صداقت در میدان و صف مقدم در کنار مردم ایستاده و همراه آنان حضور دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به کسانی که تندروی داشته و یا بعضا پیش از مسئولان حرکت می‌کنند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند که ما در اقدامات، نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم و برای هر برخورد یا حمله، می‌بایست همه جوانب موضوع مورد محاسبه و بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط پیام نماز جمعه را به مسلمانان سراسر دنیا، پیام ولایت، در کنار یکدیگر بودن و دست در دست هم دادن دانست و گفت: همه امت اسلام را باید در یک پیکر دید و به این امر اهتمام داشت که باید دشمن را دشمن مشترک دید و اینطور نباشد که نسبت به فلسطین و لبنان بی‌تفاوت بود چراکه بی‌تفاوتی خواست دشمن است.

وی با بیان اینکه امت اسلام امتی واحد است و دشمن همه مسلمین نیز دشمن واحد است، ابراز داشت: امت اسلامی باید یک دست باشند و به یک فرمان حرکت کنند؛ البته شیوه دشمن در هر کجا متفاوت است؛ اما دشمن حاضر، دشمن همه ما و امت اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه خداوند را به سبب نعمت رهبر معظم انقلاب با این قدرت، اقتدار، صلابت و هوشمندی شکرگزاریم، اظهار داشت: البته این امر برای همه ما تکالیف مهمی را ایجاد نموده، وظایف سنگین بر دوش ما می‌گذارد که می‌بایست با تبعیت از این امام مقتدر با صلابت در میدان حضور داشت و او را تنها نگذاشت و ما نیز با تلاش و جدیت به وظایف و رسالت خویش عمل می‌کنیم./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات